Lidé mají potřebu stále vše vylepšovat. Není proto potom divu, že se na trhu objevují vozy jako WaterCar - obojživelník s motorem z Corvetty.
Spojení auta a lodi není vůbec nereálná věc. Ve větší či menší míře se o to pokusilo již velké množství výrobců, ovšem úspěchy nebyly nikdy příliš valné. Snad s výjimkou výrobců tanků a obrněných transportérů.
Společnost WaterCar vyvinula zajímavé obojživelné auto. Pod jeho kapotu napasovala motor z corvetty a výkony stojí za to.
Design je zepředu podobný klasickému americkému trucku Dodge Ram, záď jasně odkazuje na Corvette.
Pod kapotou se mohou objevit všechny motory, které jsou dodávány do Cotvette, tedy od základního čtyřsetkoňového šestilitru až po přeplňovaný motor z Corvette ZR1 o výkonu 640 koní.
S nejsilnějším motorem zrychlí sedmnáct metráků těžká autoloď za 4,5 sekundy a maximální rychlost je omezena na 160 km/h.
Zajímavý je i rychlost při plavbě na moři, ta je totiž rovných 100 kilometrů v hodině. Může za to použití účinného tryskového motoru, tedy turbíny místo klasického lodního šroubu.
Celá přestavba lodi na auto je velmi jednoduchá, stačí najet do vody, zařadit neutrál, zapnout vodní trysku a zatáhnout kola. A jede se.
Za své tři a půl milionu si můžete dopřát v podstatě neomezenou paletu barev, automobilka mluví o desítkách tisíc různých barevných kombinacích. K tomu si připočítejte stovky kombinací interiéru s různými možnostmi uspořádání a máme tu opravdu jedinečný exemplář.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.