Lidé mají potřebu stále vše vylepšovat. Není proto potom divu, že se na trhu objevují vozy jako WaterCar - obojživelník s motorem z Corvetty.
Spojení auta a lodi není vůbec nereálná věc. Ve větší či menší míře se o to pokusilo již velké množství výrobců, ovšem úspěchy nebyly nikdy příliš valné. Snad s výjimkou výrobců tanků a obrněných transportérů.
Společnost WaterCar vyvinula zajímavé obojživelné auto. Pod jeho kapotu napasovala motor z corvetty a výkony stojí za to.
Design je zepředu podobný klasickému americkému trucku Dodge Ram, záď jasně odkazuje na Corvette.
Pod kapotou se mohou objevit všechny motory, které jsou dodávány do Cotvette, tedy od základního čtyřsetkoňového šestilitru až po přeplňovaný motor z Corvette ZR1 o výkonu 640 koní.
S nejsilnějším motorem zrychlí sedmnáct metráků těžká autoloď za 4,5 sekundy a maximální rychlost je omezena na 160 km/h.
Zajímavý je i rychlost při plavbě na moři, ta je totiž rovných 100 kilometrů v hodině. Může za to použití účinného tryskového motoru, tedy turbíny místo klasického lodního šroubu.
Celá přestavba lodi na auto je velmi jednoduchá, stačí najet do vody, zařadit neutrál, zapnout vodní trysku a zatáhnout kola. A jede se.
Za své tři a půl milionu si můžete dopřát v podstatě neomezenou paletu barev, automobilka mluví o desítkách tisíc různých barevných kombinacích. K tomu si připočítejte stovky kombinací interiéru s různými možnostmi uspořádání a máme tu opravdu jedinečný exemplář.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.