Bentley, to je především neskutečná britská tradice. Právě podle tohoto klíče vzniknul jeden z nejluxusnějších vozů dneška - model Mulsane.
Novinku jsme již v základních rysech představili při jeho prvním veřejném vystoupení, na slavné soutěži v Pebble Beach. Nyní tu máme další detaily, jak je automobilka při příležitosti autosalonu Frankfurt zveřejnila.
Bentley Mulsane je od základu novým vozem a s Arnagem toho sdílí jen nutné minumum. Podvozek je navržen úplně nově a automobilka říká, že ho nebude sdílet se žádným jiným vozem. Dříve se spekulovalo, že podvozek Bentleje by převzal i budoucí sedan od Bugatti.
Oproti minulé generaci je odlehčený, ale zároveň pevnější, to by mělo mít blahodárný vliv na jízdní komfort i na jízdní vlastnosti.
Pod kapotou je tradicionalistický osmiválec 6,75 litru, který ovšem prošel náročnou přeměnou. V rámci ní získal například systém proměnného časování ventilů, bylo sníženo tření v motoru a při nízké zátěži vůz automaticky odpojí čtyři z osmi válců. Výsledkem by měl být o kus úspornější vůz.
Finální výkon je 505 koní, točivý moment má svůj vrchol ve fantasticky nízkých 1800 ot/min. Převodovka má osm stupňů, je samozřejmě automatická, ale je možné řadit pádly pod volantem.
Z elektroniky v interiéru najdete snaž všechno co si jen dokážete představit, včetně vysoce výkonné audioapartury a přehrávání DVD.
A perlička na závěr. Na výběr je 114 barev, to by mne zajímalo kdo se tím bude pročítat...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?