Na Toyotu Land Cruiser je zub času velmi krátký. Tohle velké konzervativní terénní auto tu s námi bude snad navěky. Jeh designové přeměny jsou jen velmi pozvolné - tohle je jedna z nich.
Za posledních 60 let si Land Cruiser koupilo 5 milionů zákazníků po 176 zemích světa, to zní jako slibný základ pro další generaci.
Rozložitý terénní vůz je oproti minulé generaci zase o kousek luxusnější, určitě ale nezapomíná na své terénní kořeny. Právě k nim směřuje několika elektronickými systémy, například Multi-terrain selectem, systémem, který mění vlastnosti vozu v závislosti na terénních podmínkách. Multi-terrain Monitor prostřednictvím čtyř kamer monitoruje okolí vozu a dává řidiči co možná nejpřesnější obraz o tom, co se kolem auta děje a na co může vůz najet.
Land Cruiser nabídne dvě karoserie, pětidveřovou a třídvéřovou. Motory budou v Evropě nabízeny taktéž dva, půjde o třílitrový diesel o výkonu 171 koní a čtyřiltrový benzín. Spotřeba byla u obou motorů snížena o 5 %.
Inovovaný Land Cruiser bude na trhy přicházet v průběhu prosince tohoto roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?