V stánku automobilky Hyundai bude určite najviac žiariť nové SUV ix35, v jeho tieni sa predstaví jeho faceliftovaný väčší brat Santa Fe. Okrem novej vizáže sú preň pripravené aj nové pohonné jednotky.
Tohtoročný autosalón vo Frankfurte je pre kórejskú automobilku Hyundai mimoriadne dôležitý. Svoju premiéru tu zažije nástupca obľúbeného modelu Tucson, s novým označením ix35, no okrem iného aj jeho modernizovaný väčší brat Santa Fe. Informácie o jeho modernizácii a niektoré fotografie sme vám priniesli už viackrát, no automobilka sa rozhodla vypustiť prvé oficiálne fotografie európskej verzie modelu až dnes.
Dizajn faceliftovaného „santa-féčka“ sa bude niesť v duchu nového modelu ix35, ktorý má podobne tvarovaný predný nárazník. Santa Fe dostane aj novú prednú masku, zadný nárazník a zmenenú grafiku koncových svetlometov s kruhovými motívmi. Facelift sa v interiéri prejaví len minimálne, novinkou bude bohatšia výbava, ako napríklad šartovacie tlačidlo, bluetooth handsfree, vstavaná navigácia alebo cúvacia kamera umiestnená vo vnútornom spätnom zrkadle. Budíky pred vodičom dostanú vylepšenú grafiku.
Ďalšie zmeny sa odohrajú pod kapotou, dosluhujúci turbodiesel 2,2 CRDi (155 k) nahradí nový s rovnakým objemom, ale vyšším maximálnym výkonom (197 k) a krútiacim momentom (422 Nm). Zrýchlenie z nuly na stovku prebehne za 9,5 sekundy, maximálna rýchlosť má hodnotu 190 km/h. Zaujímavá bude aj spotreba, Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi si vystačí len s 6,6l nafty na 100 km.
K dispozícii bude aj benzínový agregát 2,4 Theta-II s výkonom 174 km/h (0-100 za 10,7s, max. rýchlosť 190 km/h, spotreba 8,5l/100km). Dvojica motorov je štandardne spojená so 6-stupňovopu manuálnou prevodovkou, k dispozícii bude aj 6- stupňový automat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?