V stánku automobilky Hyundai bude určite najviac žiariť nové SUV ix35, v jeho tieni sa predstaví jeho faceliftovaný väčší brat Santa Fe. Okrem novej vizáže sú preň pripravené aj nové pohonné jednotky.
Tohtoročný autosalón vo Frankfurte je pre kórejskú automobilku Hyundai mimoriadne dôležitý. Svoju premiéru tu zažije nástupca obľúbeného modelu Tucson, s novým označením ix35, no okrem iného aj jeho modernizovaný väčší brat Santa Fe. Informácie o jeho modernizácii a niektoré fotografie sme vám priniesli už viackrát, no automobilka sa rozhodla vypustiť prvé oficiálne fotografie európskej verzie modelu až dnes.
Dizajn faceliftovaného „santa-féčka“ sa bude niesť v duchu nového modelu ix35, ktorý má podobne tvarovaný predný nárazník. Santa Fe dostane aj novú prednú masku, zadný nárazník a zmenenú grafiku koncových svetlometov s kruhovými motívmi. Facelift sa v interiéri prejaví len minimálne, novinkou bude bohatšia výbava, ako napríklad šartovacie tlačidlo, bluetooth handsfree, vstavaná navigácia alebo cúvacia kamera umiestnená vo vnútornom spätnom zrkadle. Budíky pred vodičom dostanú vylepšenú grafiku.
Ďalšie zmeny sa odohrajú pod kapotou, dosluhujúci turbodiesel 2,2 CRDi (155 k) nahradí nový s rovnakým objemom, ale vyšším maximálnym výkonom (197 k) a krútiacim momentom (422 Nm). Zrýchlenie z nuly na stovku prebehne za 9,5 sekundy, maximálna rýchlosť má hodnotu 190 km/h. Zaujímavá bude aj spotreba, Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi si vystačí len s 6,6l nafty na 100 km.
K dispozícii bude aj benzínový agregát 2,4 Theta-II s výkonom 174 km/h (0-100 za 10,7s, max. rýchlosť 190 km/h, spotreba 8,5l/100km). Dvojica motorov je štandardne spojená so 6-stupňovopu manuálnou prevodovkou, k dispozícii bude aj 6- stupňový automat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.