V stánku automobilky Hyundai bude určite najviac žiariť nové SUV ix35, v jeho tieni sa predstaví jeho faceliftovaný väčší brat Santa Fe. Okrem novej vizáže sú preň pripravené aj nové pohonné jednotky.
Tohtoročný autosalón vo Frankfurte je pre kórejskú automobilku Hyundai mimoriadne dôležitý. Svoju premiéru tu zažije nástupca obľúbeného modelu Tucson, s novým označením ix35, no okrem iného aj jeho modernizovaný väčší brat Santa Fe. Informácie o jeho modernizácii a niektoré fotografie sme vám priniesli už viackrát, no automobilka sa rozhodla vypustiť prvé oficiálne fotografie európskej verzie modelu až dnes.
Dizajn faceliftovaného „santa-féčka“ sa bude niesť v duchu nového modelu ix35, ktorý má podobne tvarovaný predný nárazník. Santa Fe dostane aj novú prednú masku, zadný nárazník a zmenenú grafiku koncových svetlometov s kruhovými motívmi. Facelift sa v interiéri prejaví len minimálne, novinkou bude bohatšia výbava, ako napríklad šartovacie tlačidlo, bluetooth handsfree, vstavaná navigácia alebo cúvacia kamera umiestnená vo vnútornom spätnom zrkadle. Budíky pred vodičom dostanú vylepšenú grafiku.
Ďalšie zmeny sa odohrajú pod kapotou, dosluhujúci turbodiesel 2,2 CRDi (155 k) nahradí nový s rovnakým objemom, ale vyšším maximálnym výkonom (197 k) a krútiacim momentom (422 Nm). Zrýchlenie z nuly na stovku prebehne za 9,5 sekundy, maximálna rýchlosť má hodnotu 190 km/h. Zaujímavá bude aj spotreba, Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi si vystačí len s 6,6l nafty na 100 km.
K dispozícii bude aj benzínový agregát 2,4 Theta-II s výkonom 174 km/h (0-100 za 10,7s, max. rýchlosť 190 km/h, spotreba 8,5l/100km). Dvojica motorov je štandardne spojená so 6-stupňovopu manuálnou prevodovkou, k dispozícii bude aj 6- stupňový automat.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.