Automobilka Porsche predstavila novú edíciu svojho modelu 911. Ide o čiastočnú reinkarnáciu názvu z Carrery RS zo 70-tych rokov. Bohužiaľ ide ale o špeciálnu edíciu s počtom vyrobených kusov presne 250.
Čo sa týka interiéru, mnoho zmien nečakajte. Pôjde hlavne o kožu spolu s bavlnou, ktorá zatiaľ nikde inde nebola predstavená.
Poďme radšej k zaujímavejšej téme a tou je motor. Vychádza z Carrery S poháňanej 3,8l boxer motorom s výkonom zdvihnutým o 23k na celkových 408k a krútiacim momentom 420Nm.
Výkon motora je prenášaný na zadnú nápravu prostredníctvom manuálnej 6-stupňovej prevodovky. Dynamické parametre sú následovné: zrýchlenie z 0 na 100km/h sa udeje za 4,6s a maximálna rýchlosť atakuje hranicu 302km/h. Slušné parametre, čo poviete.
Čo ale robí auto autom, nie sú len technické parametre motora, ale hlavne podvozok, ktorý auto drží na ceste. Tu sa konštruktéri z Porsche pochlapili a pridali systém aktívneho riadenia podvozku PASM spolu so samosvorným diferenciálom. Jazdné vlastnosti musia byť určite excelentné, bohužiaľ sa to naživo asi nikdy nedozvieme.
Automobil sa dostane do predaja až v januári, no ak máte o kúsok záujem, poponáhľajte sa. Je totiž možné, že sa vám už žiaden neujde. A to aj pri cenovke skoro 170 tisíc €.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?