Automobilka Porsche predstavila novú edíciu svojho modelu 911. Ide o čiastočnú reinkarnáciu názvu z Carrery RS zo 70-tych rokov. Bohužiaľ ide ale o špeciálnu edíciu s počtom vyrobených kusov presne 250.
Čo sa týka interiéru, mnoho zmien nečakajte. Pôjde hlavne o kožu spolu s bavlnou, ktorá zatiaľ nikde inde nebola predstavená.
Poďme radšej k zaujímavejšej téme a tou je motor. Vychádza z Carrery S poháňanej 3,8l boxer motorom s výkonom zdvihnutým o 23k na celkových 408k a krútiacim momentom 420Nm.
Výkon motora je prenášaný na zadnú nápravu prostredníctvom manuálnej 6-stupňovej prevodovky. Dynamické parametre sú následovné: zrýchlenie z 0 na 100km/h sa udeje za 4,6s a maximálna rýchlosť atakuje hranicu 302km/h. Slušné parametre, čo poviete.
Čo ale robí auto autom, nie sú len technické parametre motora, ale hlavne podvozok, ktorý auto drží na ceste. Tu sa konštruktéri z Porsche pochlapili a pridali systém aktívneho riadenia podvozku PASM spolu so samosvorným diferenciálom. Jazdné vlastnosti musia byť určite excelentné, bohužiaľ sa to naživo asi nikdy nedozvieme.
Automobil sa dostane do predaja až v januári, no ak máte o kúsok záujem, poponáhľajte sa. Je totiž možné, že sa vám už žiaden neujde. A to aj pri cenovke skoro 170 tisíc €.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.