Citroën po více než dvou měsících uvolnil na veřejnost další informace a sadu nových snímků chystané evoluce „cé trojky“. Ta se naživo ukáže návštěvníkům frankfurtského autosalonu.
Novinka hodlá po vzoru ostatních Citroënů zaujmout především designem a jistou dávkou stylovosti. K tomu by mělo přispět i obrovské čelní sklo zasahující až nad hlavy předních cestujících. Kulaté vnější tvary byly ještě více zakulaceny a součinitel odporu vzduchu tak má nyní hodnotu cx=0,30.
A Francouzi nezahálí, ani pokud jde o interiér. Palubní deska vypadá už od prvních fotografií velice k světu, stejně jako tříramenný volant s od pohledu příjemně tlustým věncem. Základní myšlenka vyššího posezu ale zůstala. Zavazadelník o základním objemu rovných 300 litrů zařadí Citroëna C3 mezi nejlepší ve třídě.
Velký důraz by věnován i odhlučnění. Například v motorovém prostoru je použito 155 dm3 tlumícího materiálu, zatímco v současné generaci je to jen 48 dm3. Přesto by novinka měla na hmotnosti pár kilogramů shodit. Například jen použitím nové zadní nápravy se podařilo ušetřit 13 kg.
C3 nabídne zpočátku trojici zážehových motorů o objemech 1.1, 1.4, 1.6 laděných na výkony od 55 do 88 kW (75 – 120 k). Příznivci nafty se mohou těšit na povedené šestnáctistovky HDi o výkonech 66 a 80 kW (90 resp. 110 k).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.