Citroën po více než dvou měsících uvolnil na veřejnost další informace a sadu nových snímků chystané evoluce „cé trojky“. Ta se naživo ukáže návštěvníkům frankfurtského autosalonu.
Novinka hodlá po vzoru ostatních Citroënů zaujmout především designem a jistou dávkou stylovosti. K tomu by mělo přispět i obrovské čelní sklo zasahující až nad hlavy předních cestujících. Kulaté vnější tvary byly ještě více zakulaceny a součinitel odporu vzduchu tak má nyní hodnotu cx=0,30.
A Francouzi nezahálí, ani pokud jde o interiér. Palubní deska vypadá už od prvních fotografií velice k světu, stejně jako tříramenný volant s od pohledu příjemně tlustým věncem. Základní myšlenka vyššího posezu ale zůstala. Zavazadelník o základním objemu rovných 300 litrů zařadí Citroëna C3 mezi nejlepší ve třídě.
Velký důraz by věnován i odhlučnění. Například v motorovém prostoru je použito 155 dm3 tlumícího materiálu, zatímco v současné generaci je to jen 48 dm3. Přesto by novinka měla na hmotnosti pár kilogramů shodit. Například jen použitím nové zadní nápravy se podařilo ušetřit 13 kg.
C3 nabídne zpočátku trojici zážehových motorů o objemech 1.1, 1.4, 1.6 laděných na výkony od 55 do 88 kW (75 – 120 k). Příznivci nafty se mohou těšit na povedené šestnáctistovky HDi o výkonech 66 a 80 kW (90 resp. 110 k).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?