Americký Dodge Caliber čoskoro dostane modernizovaný interiér a nový naftový motor od Mercedesu. Svoju premiéru zažije už onedlho na Frankfurtskom autosalóne.
Vedenie americkej automobilky Dodge vypočulo prosby ľudu a pripravilo modernizovaný interiér pre kompaktný model Caliber, ktorý kvalitnejší interiér potreboval ako soľ. Okrem toho je pre tento mohutný kompakt pripravený nový naftový agregát z dielne Mercedesu, po novom so zdvihovým objemom 2,2 litra.
V interiéri sa prejavia modrenejšie a oblejšie krivky a nové kvalitnejšie materiály. Americký Dodge sa rozhodol prerušiť kontrakt s Volkswagenom, ktorý doteraz „požičiaval“ naftovú pohonnú jednotku 2,0 TDI (alias 2,0 CRD) pre Dodge Caliber. Od nového modelového roku bude pod prednou kapotou k dispozícii nový turbodiesel 2,2 CRD so zvýšeným výkonom na 120 kW od Mercedesu. Nový agregát spĺňa emisnú normu Euro 5 a disponuje vstrekovaním Common-Rail štvrtej generácie. Naftový motor bude štandardne dodávaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Modernizácia neminie ani benzínové agregáty, novinkou bude motor so zdvihovým objemom 2,0 litra (115 kW, 190 Nm), ktorý vystrieda slabší agregát s objemom 1,8 litra. Silnejšia motorizácia s objemom 2,4 litra a výkonom 125 kW (220 Nm) ostáva nezmenená, novinkou pre obe motory bude variabilné časovanie ventilov a sací trakt s premenlivou dĺžkou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?