Americký Dodge Caliber čoskoro dostane modernizovaný interiér a nový naftový motor od Mercedesu. Svoju premiéru zažije už onedlho na Frankfurtskom autosalóne.
Vedenie americkej automobilky Dodge vypočulo prosby ľudu a pripravilo modernizovaný interiér pre kompaktný model Caliber, ktorý kvalitnejší interiér potreboval ako soľ. Okrem toho je pre tento mohutný kompakt pripravený nový naftový agregát z dielne Mercedesu, po novom so zdvihovým objemom 2,2 litra.
V interiéri sa prejavia modrenejšie a oblejšie krivky a nové kvalitnejšie materiály. Americký Dodge sa rozhodol prerušiť kontrakt s Volkswagenom, ktorý doteraz „požičiaval“ naftovú pohonnú jednotku 2,0 TDI (alias 2,0 CRD) pre Dodge Caliber. Od nového modelového roku bude pod prednou kapotou k dispozícii nový turbodiesel 2,2 CRD so zvýšeným výkonom na 120 kW od Mercedesu. Nový agregát spĺňa emisnú normu Euro 5 a disponuje vstrekovaním Common-Rail štvrtej generácie. Naftový motor bude štandardne dodávaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Modernizácia neminie ani benzínové agregáty, novinkou bude motor so zdvihovým objemom 2,0 litra (115 kW, 190 Nm), ktorý vystrieda slabší agregát s objemom 1,8 litra. Silnejšia motorizácia s objemom 2,4 litra a výkonom 125 kW (220 Nm) ostáva nezmenená, novinkou pre obe motory bude variabilné časovanie ventilov a sací trakt s premenlivou dĺžkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.