Na internet unikly další oficiální snímky nového Saabu 9-5. Jedná se už o druhou kompletní sadu fotek bez jakýchkoliv dalších informací.
Model 9-5 bude založen na koncernové platformě GM Epsilon II, na níž je postaveno i evropské auto roku – Opel Insignia. Rozvor ale narostl na 283 cm, což by mělo všem cestujícím zajistit dostatek komfortu i na delších cestách.
Ještě více než z prvních fotek je patrná snaha o přiblížení se kokpitu moderních letadel. Pozornost vzbudí především digitální ukazatel okamžité rychlosti řešený formou umělého horizontu či head-up displej
Zajímavě řešený je i středový panel, který svým prolisem připomíná siluetu letadel s tzv. delta křídly. Není bez zajímavosti, že tento typ nosných ploch využívá vlajková loď Saabu – nadzvukový letoun JAS 39 Gripen.
Oficiální veřejné premiéry se nový Saab 9-5 dočká v září ve Frankfurtu. Prodej pak bude zahájen na jaře příštího roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?