Asi pred necelým rokom sme vás informovali o ľahkej modernizácii japonského športiaka Mazdy RX-8. Tento rok je na autosalón vo Frankfurte naplánovaná väčšia omladzovacia kúra. Automobil sa má priblížiť dizajnom novým modelom 3 a 6. Podarí sa mu to?
Najväčšiu zmenu môžeme očakávať v prednej časti karosérie. Zmení sa predná maska, spojler, zadná časť dostane nové svetlá s technológiou LED a nový zadný spojler.
Čo sa týka interiéru, tu sa zásadné zmeny nechystajú. Opačne otvárané zadné dvere sú už klasikou u tohto modelu, základné sedačky budete môcť vymeniť za športové Recaro, alebo si priplatiť za lepší audiosystém od renomovanej spoločnosti Bose.
A čo pod kapotou? Tam sa už z tradície nič vážnejšieho stať nemôže, Wankelov motor s objemom „iba“ 1,3l (po sčítaní oboch objemov rotorov, keďže sa jedná o 2 rotorový motor) vydoluje zo seba 231k a krútiaci moment 211Nm. Zrýchlenie z 0 na 100km/h prebehne za 6,4s a maximálna rýchlosť vás zbrzdí pri 234km/h.
Omladená Mazda RX-8 sa má začať predávať podľa doterajších informácii po autosalóne.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?