Asi pred necelým rokom sme vás informovali o ľahkej modernizácii japonského športiaka Mazdy RX-8. Tento rok je na autosalón vo Frankfurte naplánovaná väčšia omladzovacia kúra. Automobil sa má priblížiť dizajnom novým modelom 3 a 6. Podarí sa mu to?
Najväčšiu zmenu môžeme očakávať v prednej časti karosérie. Zmení sa predná maska, spojler, zadná časť dostane nové svetlá s technológiou LED a nový zadný spojler.
Čo sa týka interiéru, tu sa zásadné zmeny nechystajú. Opačne otvárané zadné dvere sú už klasikou u tohto modelu, základné sedačky budete môcť vymeniť za športové Recaro, alebo si priplatiť za lepší audiosystém od renomovanej spoločnosti Bose.
A čo pod kapotou? Tam sa už z tradície nič vážnejšieho stať nemôže, Wankelov motor s objemom „iba“ 1,3l (po sčítaní oboch objemov rotorov, keďže sa jedná o 2 rotorový motor) vydoluje zo seba 231k a krútiaci moment 211Nm. Zrýchlenie z 0 na 100km/h prebehne za 6,4s a maximálna rýchlosť vás zbrzdí pri 234km/h.
Omladená Mazda RX-8 sa má začať predávať podľa doterajších informácii po autosalóne.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?