Saab, i přes své obrovské existenční těžkosti, dokázal dovést vývoj své vlajkové lodi 9-5 do zdárného konce. Konečně tu máme jeho oficiální prezentaci.
Saab 9-5 je jedním z možných zachránců kdysi slavné značky ze Švédska. Vlajková loď nabídne koncentrované švédské potěšení z luxusu.
Nová generace nejluxusnějšího Saabu je založena na pozměněné platformě Opelu Insignia. Ta byla pro o třídu větší vůz řádně prodloužena a rozšířena. Rozvor tak má délku 284 cm a celková délka přesáhne magických pět metrů.
Motorovou paletu můžeme odvodit i ze současné generace, čekají nás benzíny i diesely o objemu kolem dvou litrů, platforma Insignie umožňuje zástavbu pohonu všech kol, čekejme proto i ten. Vrcholný agregát se bude výkonem blížit třem stovkám koní.
Podivný vzhled exteriéru, speciálně přední masky, zapadá do řady automobilky. Záď působí konvenčněji a lépe.
Typicky saabovský je interiér. Nabízí klasicky k řidiči orientovanou přístrojovou desku s množstvím tlačítek a bez geniálního velkého ovladače celého vozu. Nabídne ale rozměrný displej navigace s vestavěným harddiskem.
Oficiální představení čekejme na autosalonu ve Frankfurtu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?