Saab, i přes své obrovské existenční těžkosti, dokázal dovést vývoj své vlajkové lodi 9-5 do zdárného konce. Konečně tu máme jeho oficiální prezentaci.
Saab 9-5 je jedním z možných zachránců kdysi slavné značky ze Švédska. Vlajková loď nabídne koncentrované švédské potěšení z luxusu.
Nová generace nejluxusnějšího Saabu je založena na pozměněné platformě Opelu Insignia. Ta byla pro o třídu větší vůz řádně prodloužena a rozšířena. Rozvor tak má délku 284 cm a celková délka přesáhne magických pět metrů.
Motorovou paletu můžeme odvodit i ze současné generace, čekají nás benzíny i diesely o objemu kolem dvou litrů, platforma Insignie umožňuje zástavbu pohonu všech kol, čekejme proto i ten. Vrcholný agregát se bude výkonem blížit třem stovkám koní.
Podivný vzhled exteriéru, speciálně přední masky, zapadá do řady automobilky. Záď působí konvenčněji a lépe.
Typicky saabovský je interiér. Nabízí klasicky k řidiči orientovanou přístrojovou desku s množstvím tlačítek a bez geniálního velkého ovladače celého vozu. Nabídne ale rozměrný displej navigace s vestavěným harddiskem.
Oficiální představení čekejme na autosalonu ve Frankfurtu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?