Nový Citroen C3 je konečne tu. Po dlhých 8 rokoch od uvedenia aktuálnej generácie modelu na trh prichádza novinka s mimoriadne vydareným dizajnom karosérie, no interiér dokáže taktiež prekvapiť. Nakoniec, presvedčte sa o tom sami...
Dlho očakávaná francúzska novinka v podobe novej generácie Citroenu C3 je tu! Po dlhých ôsmich rokoch prvej generácie od uvedenia na automobilový trh prichádza na scénu nová, kompletne prepracovaná.
Určite nikoho neprekvapí, že nová tvár Citroenu C3 je podobná nedávno predstavenej štúdii luxusného mini Citroen DS3. Zmeny v prednej časti karosérie sú oproti konceptu DS3 minimálne, taktiež interiér je z veľkej časti so štúdiou totožný. Novinka rozvíja vonkajšie tvary predchodcu a pridáva príjemné detaily, ako napríklad zvlnenú spodnú líniu bočných okien, alebo maximalistické čelné sklo v kontraste s malou plochou strechy. Vzadu sa usadili novo tvarované koncové svetlomety, tvarom pripomínajúce bumerang.
Interiér novej C3-ky je kapitola sama o sebe. Prvé fotografie poskytujú pohľad na elegantne navrhnutú prístrojovú dosku v luxusnom štýle. Novinkou sú analógové prístroje pred vodičom, na rozdiel od digitálnych, ktoré využíva súčasné prevedenie. Rozprestiera sa tu trojica kruhových ukazovateľov – rýchlomer, otáčkomer a displej palubného počítača. Volant našťastie uznáva klasickú koncepciu a Citroen sa vyhol pokusu o pevný stred volantu.
Nový Citroen C3 oproti predchodcovi zaznamenáva mierne prírastky rozmerov - dĺžka 3,94m (+8cm), šírka 1,71 (+4cm) a výška 1,51m ostala nezmenená. Novinka bude mať premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.