Francouzská automobilka se vzpínajícím se lvem znaku uvolnila na veřejnost první informace o chystaném kompaktním MPV s označením 5008. Naživo se nový Peugeot představí na podzimním frankfurtském autosalonu.
453 cm dlouhá karoserie očividně těží s designového směřování křížence 3008. Poznávacím znamením jsou zadní svítilny, které nyní ještě výrazněji zasahují do boků karoserie. Naopak přední část vozu byla zcela přepracována a klasická obří tlama nahrazena umírněnějším řešením a výraznými prolisy na kapotě. Že by budoucí jednotná identita všech nových Peugeotů?
Palubní deska je z velké části převzata z modelu 3008, jen už není opticky zaměřena tolik na řidiče a působí vyváženěji. Zmenšen byl i obrovský středový tunel. Příkladná je variabilita celého interiéru. Druhá řada sedadel je tvořena třemi samostatně vyjímatelnými sedačkami, které lze navíc nezávisle posouvat i měnit sklon opěradel. Na přání si budou moci zákazníci dopřát i model v sedmimístném uspořádání.
Základní objem zavazadlového prostoru činí 758 litrů, po sklopení druhé řady sedadel až 2.506 litrů. Výrobce slibuje i dostatek odkládacích prostor včetně klimatizované schránky pod loketní opěrkou o objemu 10,5 litrů. Pokud zvolíte pětimístnou verzi, najdete pod podlahou kufru dvojité dno, kam lze ukrýt dalších 60 litrů.
Pokud jde o technické novinky, může být Peugeot 5008 vybaven head-up displejem, radarem s funkcí distance alert či multimediálním systémem s dvojicí 7‘‘ obrazovek v předních hlavových opěrkách. Standardní výbavou každého modelu bude ESP, šestice airbagů, elektrická automatická parkovací brzda nebo třeba senzor tlaku v pneumatikách.
Přední náprava je převzata z modelu 308 a jde tedy o typ pseudo McPherson. Jednoduchá zadní náprava s příčkou zřejmě ustoupila třetí řadě sedadel a potažmo možnosti její složení pod dno zavazadlového prostoru.
Zpočátku budou ve voze Peugeot 5008 nabízeny 4 pohonné jednotky. Dvojici zážehových agregátů obstarají šestnáctistovky 1.6 VTi o výkonu 120 k a modernější 1.6 THP s výkonem 156 k. Vznětové motory budou už tradičně zastoupeny jednotkami HDI o objemu 1.6 a 2.0 litru. Menší z nich disponuje výkonem 110 k, dvoulitr potom nabídne o 40 k více.
Veřejnosti se nový Peugeot ukáže na podzimním frankfurtském autosalonu a do prodeje se vůz dostane brzy nato. V České republice bychom se měli dočkat počátkem příštího roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?