Francouzská automobilka se vzpínajícím se lvem znaku uvolnila na veřejnost první informace o chystaném kompaktním MPV s označením 5008. Naživo se nový Peugeot představí na podzimním frankfurtském autosalonu.
453 cm dlouhá karoserie očividně těží s designového směřování křížence 3008. Poznávacím znamením jsou zadní svítilny, které nyní ještě výrazněji zasahují do boků karoserie. Naopak přední část vozu byla zcela přepracována a klasická obří tlama nahrazena umírněnějším řešením a výraznými prolisy na kapotě. Že by budoucí jednotná identita všech nových Peugeotů?
Palubní deska je z velké části převzata z modelu 3008, jen už není opticky zaměřena tolik na řidiče a působí vyváženěji. Zmenšen byl i obrovský středový tunel. Příkladná je variabilita celého interiéru. Druhá řada sedadel je tvořena třemi samostatně vyjímatelnými sedačkami, které lze navíc nezávisle posouvat i měnit sklon opěradel. Na přání si budou moci zákazníci dopřát i model v sedmimístném uspořádání.
Základní objem zavazadlového prostoru činí 758 litrů, po sklopení druhé řady sedadel až 2.506 litrů. Výrobce slibuje i dostatek odkládacích prostor včetně klimatizované schránky pod loketní opěrkou o objemu 10,5 litrů. Pokud zvolíte pětimístnou verzi, najdete pod podlahou kufru dvojité dno, kam lze ukrýt dalších 60 litrů.
Pokud jde o technické novinky, může být Peugeot 5008 vybaven head-up displejem, radarem s funkcí distance alert či multimediálním systémem s dvojicí 7‘‘ obrazovek v předních hlavových opěrkách. Standardní výbavou každého modelu bude ESP, šestice airbagů, elektrická automatická parkovací brzda nebo třeba senzor tlaku v pneumatikách.
Přední náprava je převzata z modelu 308 a jde tedy o typ pseudo McPherson. Jednoduchá zadní náprava s příčkou zřejmě ustoupila třetí řadě sedadel a potažmo možnosti její složení pod dno zavazadlového prostoru.
Zpočátku budou ve voze Peugeot 5008 nabízeny 4 pohonné jednotky. Dvojici zážehových agregátů obstarají šestnáctistovky 1.6 VTi o výkonu 120 k a modernější 1.6 THP s výkonem 156 k. Vznětové motory budou už tradičně zastoupeny jednotkami HDI o objemu 1.6 a 2.0 litru. Menší z nich disponuje výkonem 110 k, dvoulitr potom nabídne o 40 k více.
Veřejnosti se nový Peugeot ukáže na podzimním frankfurtském autosalonu a do prodeje se vůz dostane brzy nato. V České republice bychom se měli dočkat počátkem příštího roku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?