Peugeot 5008 - nečekaná premiéra nového MPV

5008
5008, foto: Peugeot
ar7 1. června 2009 21:26
Sdílej:

Francouzská automobilka se vzpínajícím se lvem znaku uvolnila na veřejnost první informace o chystaném kompaktním MPV s označením 5008. Naživo se nový Peugeot představí na podzimním frankfurtském autosalonu.

453 cm dlouhá karoserie očividně těží s designového směřování křížence 3008. Poznávacím znamením jsou zadní svítilny, které nyní ještě výrazněji zasahují do boků karoserie. Naopak přední část vozu byla zcela přepracována a klasická obří tlama nahrazena umírněnějším řešením a výraznými prolisy na kapotě. Že by budoucí jednotná identita všech nových Peugeotů?

Palubní deska je z velké části převzata z modelu 3008, jen už není opticky zaměřena tolik na řidiče a působí vyváženěji. Zmenšen byl i obrovský středový tunel. Příkladná je variabilita celého interiéru. Druhá řada sedadel je tvořena třemi samostatně vyjímatelnými sedačkami, které lze navíc nezávisle posouvat i měnit sklon opěradel. Na přání si budou moci zákazníci dopřát i model v sedmimístném uspořádání.

Základní objem zavazadlového prostoru činí 758 litrů, po sklopení druhé řady sedadel až 2.506 litrů. Výrobce slibuje i dostatek odkládacích prostor včetně klimatizované schránky pod loketní opěrkou o objemu 10,5 litrů. Pokud zvolíte pětimístnou verzi, najdete pod podlahou kufru dvojité dno, kam lze ukrýt dalších 60 litrů.

Pokud jde o technické novinky, může být Peugeot 5008 vybaven head-up displejem, radarem s funkcí distance alert či multimediálním systémem s dvojicí 7‘‘ obrazovek v předních hlavových opěrkách.  Standardní výbavou každého modelu bude ESP, šestice airbagů, elektrická automatická parkovací brzda nebo třeba senzor tlaku v pneumatikách.

Přední náprava je převzata z modelu 308 a jde tedy o typ pseudo McPherson. Jednoduchá zadní náprava s příčkou zřejmě ustoupila třetí řadě sedadel a potažmo možnosti její složení pod dno zavazadlového prostoru.

Zpočátku budou ve voze Peugeot 5008 nabízeny 4 pohonné jednotky. Dvojici zážehových agregátů obstarají šestnáctistovky 1.6 VTi o výkonu 120 k a modernější 1.6 THP s výkonem 156 k. Vznětové motory budou už tradičně zastoupeny jednotkami HDI o objemu 1.6 a 2.0 litru. Menší z nich disponuje výkonem 110 k, dvoulitr potom nabídne o 40 k více.

Veřejnosti se nový Peugeot ukáže na podzimním frankfurtském autosalonu a do prodeje se vůz dostane brzy nato. V České republice bychom se měli dočkat počátkem příštího roku.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.