Francouzská automobilka se vzpínajícím se lvem znaku uvolnila na veřejnost první informace o chystaném kompaktním MPV s označením 5008. Naživo se nový Peugeot představí na podzimním frankfurtském autosalonu.
453 cm dlouhá karoserie očividně těží s designového směřování křížence 3008. Poznávacím znamením jsou zadní svítilny, které nyní ještě výrazněji zasahují do boků karoserie. Naopak přední část vozu byla zcela přepracována a klasická obří tlama nahrazena umírněnějším řešením a výraznými prolisy na kapotě. Že by budoucí jednotná identita všech nových Peugeotů?
Palubní deska je z velké části převzata z modelu 3008, jen už není opticky zaměřena tolik na řidiče a působí vyváženěji. Zmenšen byl i obrovský středový tunel. Příkladná je variabilita celého interiéru. Druhá řada sedadel je tvořena třemi samostatně vyjímatelnými sedačkami, které lze navíc nezávisle posouvat i měnit sklon opěradel. Na přání si budou moci zákazníci dopřát i model v sedmimístném uspořádání.
Základní objem zavazadlového prostoru činí 758 litrů, po sklopení druhé řady sedadel až 2.506 litrů. Výrobce slibuje i dostatek odkládacích prostor včetně klimatizované schránky pod loketní opěrkou o objemu 10,5 litrů. Pokud zvolíte pětimístnou verzi, najdete pod podlahou kufru dvojité dno, kam lze ukrýt dalších 60 litrů.
Pokud jde o technické novinky, může být Peugeot 5008 vybaven head-up displejem, radarem s funkcí distance alert či multimediálním systémem s dvojicí 7‘‘ obrazovek v předních hlavových opěrkách. Standardní výbavou každého modelu bude ESP, šestice airbagů, elektrická automatická parkovací brzda nebo třeba senzor tlaku v pneumatikách.
Přední náprava je převzata z modelu 308 a jde tedy o typ pseudo McPherson. Jednoduchá zadní náprava s příčkou zřejmě ustoupila třetí řadě sedadel a potažmo možnosti její složení pod dno zavazadlového prostoru.
Zpočátku budou ve voze Peugeot 5008 nabízeny 4 pohonné jednotky. Dvojici zážehových agregátů obstarají šestnáctistovky 1.6 VTi o výkonu 120 k a modernější 1.6 THP s výkonem 156 k. Vznětové motory budou už tradičně zastoupeny jednotkami HDI o objemu 1.6 a 2.0 litru. Menší z nich disponuje výkonem 110 k, dvoulitr potom nabídne o 40 k více.
Veřejnosti se nový Peugeot ukáže na podzimním frankfurtském autosalonu a do prodeje se vůz dostane brzy nato. V České republice bychom se měli dočkat počátkem příštího roku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.