Mitsubishi v Anglii představí nejvýkonnější verzi svého ostrého Lanceru Evo X. Půjde o čtyřsetkoňovou verzi FQ400, která nabídne opravdu ostré svezení.
Dvoulitrový motor, srdce Lanceru Evo, se pěkně zapotí. Jeho výkon totiž dosáhne neskutečné hodnoty 403 koní, kterých dosáhne při 6500 ot./min.
Extrémní výkon byl docílen použitím nových, vysokoprůtokových vstřikovačů paliva, mnohem silnějším turbem, lépe chladícím chladičem, přepracovaným softwarem řídící jednotky a průchodnějším výfukovým potrubím.
Exteriér dostal několik decentních změn, mezi kterými se vyjímá karbonový difuzér vzadu, auto je o 30 mm nižší, s čímž se pojí přepracovaný podvozek.
Díky všem těm úpravám a božské trakci dané kvalitním pohonem všech kol, trvá zrychlení na stovku jen 3,8 sekundy.
Cena? Ve Velké Británii 50 tisíc liber, tedy 1,525 milionu korun. U nás ho nečekejte.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?