Naprosto nečekaně byla na probíhajícím autosalonu v Barceloně představena speciální verze Seatu Ibiza pod označením Bocanegra. Domácí automobilka tak navázala na stejnojmennou studii odhalenou na loňské ženevské auto show. FOTO + TAPETY
Když vloni v Ženevě prezentoval Seat prototyp upravené Ibizy pod názvem SportCoupé Bocanegra, jen málokdo věřil, že se ji podaří protlačit až do sériové výroby. Ale dobrá věc se podařila, Ibiza Bocanegra přijíždí a vypadá téměř na chlup stejně jako koncept.
Po přeložení názvu Bocanegra byste možná mohli španělské chlapce obvinit z rasismu, přesto však vězte, že černá tlama vychází z odlišně nalakované části předního nárazníku a v černé barvě jsou vyvedena i vnější zpětná zrcátka. Na rozdíl od studie ale chybí LED světlomety. Speciálně navržen byl i design 17‘‘ kol Sira.
Pod kapotou se objeví známá zážehová čtrnáctistovka TSI ve verzi s dvojitým přeplňováním. Pro zájemce bude k dispozici ve dvou výkonových variantách 150 nebo 180 k. Pohonné jednotky budou spojeny s neméně známou dvouspojkovou převodovkou DSG se sedmi rychlostními stupni a s možností manuálního řazení pádly pod volantem. K lepší trakci v extrémních podmínkách by pak měla pomoci elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.
V interiéru čekejte klasiku v podání sportovních sedadel protkaných červenou nití, kovové pedály a všudypřítomné „B“ logo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?