Dacia na autosalonu v Barceloně představí oplastovanou verzi svého modelu Sandero, která je určena pro Evropu.
Zajímavé je, že verze pro Evropu se od té, která je v prodeji v Jižní Americe (představili jsme vám ji zde), designově odlišuje. Vzhled té americké je mnohem dravější a agresivnější.
Dacia Stepway bude po technické stránce shodná s Dacií Sandero. Čekejme proto levnou a bytelnou techniku, poměrně prostorný interiér s kufrem o objemu 320 litrů.
Sandero Stepway bude prodáváno s motory 1,6 - benzínem o výkonu 90 koní - a dieselem 1,5 dCi o výkonu 70 koní. Ten má díky emisím 140 g CO2/ km nálepku ekologického vozidla eco2. Renault také upozorňuje na to, že 95% vozu je recyklovatelných a pět procent použitých plastů jde z recyklace.
Stepway je o 20 milimetrů vyšší než klasické Sandero, což jistě není mnoho, ale v této třídě každý milimetr dobrý.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.