Alfa Romeo konečně vypustila detaily a fotografie vrcholné verze svého hatchbacku MiTo. Jde o sportovní verzi GTA, která bude nadopovaná na v této třídě dosud nevídaný výkon 240 koní. Zkrátka malý ďábel.
Zepředu i zezadu je jasně vidět, že kdo si chce s tímto pekelníkem zahrávat, měl by vypadat přinejmenším stejně tak drsně. Velké nasávací otvory vepředu, masivní difuzor vzadu. Nízké, široké, sportovní, to je Alfa MiTo GTA.
Jeho přeplňovaná 1,8 má výkon 240 koní a vzhledem k přeplňování jen vybízí k dalšímu ladění. Točivý moment vrcholí na hodnotě 350 Nm.
Alfa ví, že není všechno o výkonu. Díky rozsáhlému použití karbonu a hliníku je GTA odlehčená, což je pro řidiče vždy pozitivní. Podvozek je navíc o dva centimetry níže.
MiTO GTA bude prošpikována elektronikou jako třeba systém DNA upravující vlastnosti motorů a tlumení. Jde o módy Dnamic, Normal a All weather. Právě mód dynamic je pro GTA to pravé, zostří totiž reakce motoru a posilovače.
Myslím, že se máme opravu na co těšit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?