Alfa Romeo konečně vypustila detaily a fotografie vrcholné verze svého hatchbacku MiTo. Jde o sportovní verzi GTA, která bude nadopovaná na v této třídě dosud nevídaný výkon 240 koní. Zkrátka malý ďábel.
Zepředu i zezadu je jasně vidět, že kdo si chce s tímto pekelníkem zahrávat, měl by vypadat přinejmenším stejně tak drsně. Velké nasávací otvory vepředu, masivní difuzor vzadu. Nízké, široké, sportovní, to je Alfa MiTo GTA.
Jeho přeplňovaná 1,8 má výkon 240 koní a vzhledem k přeplňování jen vybízí k dalšímu ladění. Točivý moment vrcholí na hodnotě 350 Nm.
Alfa ví, že není všechno o výkonu. Díky rozsáhlému použití karbonu a hliníku je GTA odlehčená, což je pro řidiče vždy pozitivní. Podvozek je navíc o dva centimetry níže.
MiTO GTA bude prošpikována elektronikou jako třeba systém DNA upravující vlastnosti motorů a tlumení. Jde o módy Dnamic, Normal a All weather. Právě mód dynamic je pro GTA to pravé, zostří totiž reakce motoru a posilovače.
Myslím, že se máme opravu na co těšit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?