Seat Exeo konečně oficiálně oficiálně

Marek Litzman, 2. října 2008, 07:00 Google+

DOPLNĚNA TISKOVÁ ZPRÁVA: Seat Exeo. Tohle jméno tento web zaznamenal již několikrát, tentokrát konečně definitivně a opravdu. Novou limuzínu, největší model Seatu, automobilka novinářům oficiálně představila. A my se rádi podělíme.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Exeo

Exeo | foto: Seat

Sdílejte článek

Nový sedan střední třídy tvoří vrchol nabídky automobily ze Španělska, která spadá pod koncern Volkswagen AG. Právě díky koncernové příslušnosti celé auto vzniklo. Základ je důkladně přepracován z minulé generace Audi A4, ze které by měl dostat dostatečné množství sportovnosti.

Motory jsou čistě moderní. Diesely jsou tři, všechny využívají technologie Common-rail a mají výkony 120-170 koní. Benzíny zařadí větší škálu, totiž od 102 do 200 koní. Pět z těchto šesti motorů bude přeplňováno.

I v další technice vývojáři sáhli do koncernové studnice. Objeví se tak například navigační systém s možností přehrávání filmů a připojení snad všeho co jde. Bude možné mít i solární střešní okno, které umí vyrobit elektřinu pro větrání auta je-li zaparkované. Takže už žádná rozpálená auta v létě.

Ke koupení bude na jaře a to ve třech výbavách s cenou začínající na 20 tisících euro, tedy dle současného kursu asi 490 tisíc korun.


Tisková zpráva Seat:

SEAT v Paříži představuje nový sportovní sedan Exeo

- První sedan značky SEAT v segmentu B
- První model značky SEAT vybavený turbodiesely nové generace se vstřikováním common
rail
- První navigační systém SEAT schopný přehrávat formáty MP3, MPEG4 a umožňující
propojení přes USB a Bluetooth

Na autosalonu v Paříži (4. - 19. října) představuje SEAT poprvé veřejnosti nové Exeo.  S novým sportovním sedanem střední třídy rozšiřuje španělská automobilka modelovou nabídku a poprvé vstupuje do důležitého segmentu B.

Erich Schmitt, prezident firmy SEAT, při příležitosti této velké premiéry dodává: "Exeo je sedan segmentu B pro dynamické a sportovně založené řidiče. Nyní konečně nabízíme automobil pro ty zákazníky, kteří hledají náhradu za menší vozy značky SEAT segmentu A. Exeo je současně zajímavá alternativa pro řidiče, kteří hledají vysoce kvalitní firemní automobil, který je zábavné řídit, ale který má zároveň nízkou spotřebu a emise."

Exeo vychází z nejúspěšnějšího vozu prémiové značky Audi - Audi A4 a přebírá všechny jeho atributy jako špičkové technologie, dynamické jízdní vlastnosti, prvotřídní kvalitu a použité materiály. Díky tomu bude SEAT disponovat skvělým produktem pro své zákazníky a bude jej nabízet za cenu odpovídající pozicím značky SEAT!  K nejdůležitějším vlastnostem nového 4,6 m dlouhého sedanu patří dynamický a elegantní design, velmi agilní a bezpečné vlastnosti na silnici, vysoká míra pohodlí a řada dynamických motorů ohleduplných k životnímu prostředí. Exeo bude na trh uvedeno se třemi zážehovými motory (od 75 kW / 102 k do 147 kW / 200 k) a třemi vznětovými motory se vstřikováním common rail (od 88 kW / 120 k do 125 kW / 170 k). Pět z těchto šesti motorů je přeplňovaných a to znamená více výkonu a nižší spotřebu i emise. Všechny motory SEATu Exeo splňují již nyní emisní normu Euro 5.

Exeo bude v nabídce s nejnovější generací navigačního systému, zábavním systémem sdružujícím řadu funkcí (přehrávání formátu MP3, MPEG4) s širokými možnostmi konektivity (USB, Bluetooth, propojení s iPodem). Poprvé bude v nabídce panoramatická střecha se solárními panely, které zajišťují napájení ventilačního systému zaparkovaného vozu.

Sportovní dynamiku a snadnou ovladatelnost zajišťuje čtyřprvková náprava vpředu a trapézovité nezávislé zavěšení kol vzadu.

Nové Exeo nabízí špičkovou techniku a nejvyšší kvalitu. Automobil bude vyráběn v Martorellu (nedaleko Barcelony ve Španělsku) se stejnými kvalitativními standardy, se kterými se Nová Ibiza dostala do role lídra v segmentu.

SEAT Exeo bude k dispozici na jaře 2009 ve výbavových stupních Reference, Stylance a Sport. Na českém trhu se vůz objeví na jaře 2009, cena zatím nebyla stanovena.

Vytisknout

Diskuze: Seat Exeo konečně oficiálně oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

TPCA

TPCA zachráncem zaměstnanců Sklo Bohemia?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud