Americký automobilka Jeep pripravila zmeny pre svoje modelové rady Patriot a Compass v novom modelovom roku 2009. Dôvodom k zmenám boli hlavne výčitky európskych majiteľov k horším materiálom, kvalite spracovania a dizajnu interiéru.
Nový dizajn dostali aj ergonomicky optimalizované dverné výplne, ktoré sú po novom vyrobené z príjemnejších materiálov. Celý interiér je ladený skôr do čierna, čo zvyšuje vizuálny dojem kvality. Podlaha batožinového priestoru je krytá kobercom miesto doterajšieho plastu. Prístrojový panel je podsvietený LED, stredová konzola v novom vyhotovení obsahuje aj držiak na iPod.
Zmien sa dočkal aj podvozok, optimalizované pruženie by malo zabezpečiť lepšie jazdné vlastnosti vozidla. Pod podlahou sa nachádza nová vrstva izolácie interiéru, upravené boli aj závesy pohonných jednotiek - to všetko pre minimalizáciu ruchov z prostredia mimo interiéru.
Zdá sa, že americký Jeep sa vybral správnym krokom, upravený interiér oboch modelov pôsobí podstatne kvalitnejšie a útulnejšie ako doteraz. Či to však bude stačiť k zväčšeniu záujmu o modely Patriot a Compass však ukáže až čas.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.