O tom, že Cupra přijde, nebylo sporu. Agresigvní studie Bocanegra nám její vzhled ukázala téměř v plné kráse, proto definitivní vzhled Cupry nebude až takovým překvapením.
Automobilka zveřejnila ten nejdůležitější údaj. Pod kapotou bude trůnit čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 180 koní. Uvidíme jak si tento drobeček poradí s Renaultem Clio, který dosahuje výkonu o téměř 20 koní vyššího. Výkon půjde na kola standardně přes sedm stupňů převodovky DSG.
Za povšimnutí určitě stojí desgin, především zadní část s centrálně umístěnou koncovkou výfuku, která jasně říká "netroufej si ty za mnou!"
Na opačném konci spektra stojí Ibiza Ecomotive. Jde o úspornou verzi vybavenou motorem 1,4 TDI o výkonu 80 koní. Žádná sláva, ale spotřeba 3,2 litru na 100 km to plnými doušky vynahradí. Způsob je vždy stejný, upravené převody, aerodynamika, nízkoodporové pneumatiky.
Tisková zpráva Seat:
Necelých šest měsíců po svém uvedení na trh bude modelová řada Ibiza rozšířena o dvě nové verze, které kombinují výrazný sportovní charakter s příkladným přístupem k ekologii. Jedinečný ráz a exkluzivitu modelu Ibiza CUPRA zaručuje kombinace inovativního designu a špičkové technologie. Řidič tohoto vozu se může těšit na pořádnou dávku adrenalinu díky motoru 1.4 TSI se dvěma turbodmychadly. Jeho výkon 132 kW (180 k) přenáší na vozovku sedmistupňová převodovka DSG s možností manuálního řazení pádly pod volantem. Atraktivní verze ECOMOTIVE je zase nejvíce ekologickým vozem ve svém segmentu, neboť její emise CO2 se podařilo snížit na hodnotu jen 99
g/km.
Špičková technologie
Nová Ibiza CUPRA byla stvořena pro strhující zážitky z jízdy a tomu odpovídá i exkluzivní design s působivou přídí, jíž koncepce "Arrow Design" (tzv. "šípový design") propůjčuje maximální expresivnost. Nově tvarovaný nárazník se vstupy vzduchu po stranách centrální masky chladiče je stejně nepřehlédnutelným prvkem jako celkově atletický vzhled s nápadnými sedmnáctipalcovými hliníkovými koly, vystupujícími "rameny", do nichž jsou vsazeny zadní svítilny, a novou koncovkou výfuku lichoběžníkového tvaru umístěnou uprostřed.
V nové Ibize CUPRA slaví premiéru zcela nová verze výkonného a hospodárného agregátu 1.4 TSI. Tento motor poskytuje nyní výkon 132 kW (180 k) díky přeplňování dvěma turbodmychadly a je spojen se sedmistupňovou převodovkou DSG s možností manuálního řazení pádly pod volantem. Malý zdvihový objem motoru 1.4 TSI se dvěma turbodmychadly významně snižuje úroveň emisí a spotřeby paliva, čímž se naplňuje závazek značky SEAT snižovat emise CO2 u všech nabízených motorů.
Kombinace tohoto motoru s agilitou a sportovním charakterem převodovky DSG poskytuje řidiči strhující zážitky za volantem. Když se k tomu přidá možnost snadného řazení páčkami umístěnými na volantu a skvělá stabilita podvozku "Agile Chassis", pak je zřejmé, že řidič dostává do ruky stroj, který je schopný dosáhnout nejvyšší úrovně sportovní jízdy.
Nový vůz španělské automobilky je kromě standardního ESP vybaven také ABS, TCS + EBA, airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavovými airbagy, asistentem pro rozjezd do kopce, varovnou kontrolkou pro signalizaci poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách, dvojitými chromovanými světlomety, mlhovkami s funkcí odbočovacího světla, sedadlem spolujezdce se systémem "Easy Entry", podvozkem CUPRA, sportovními sedadly CUPRA a hliníkovými pedály.
Ibiza ECOMOTIVE, vůdčí osobnost ekologicky udržitelného motorismu
Nová Ibiza ECOMOTIVE se vydává po stopách svého předchůdce. Bude představena na Pařížském autosalonu s přepracovaným designem a pověstí nejvíce ekologického vozu své třídy potvrzenou úrovní emisí CO2 ve výši jen 99 g/km. Tato hodnota přinese v některých zemích majitelům nové Ibizy ECOMOTIVE další výhody, např. úlevu na dani za registraci.
Ibiza ECOMOTIVE se bude dodávat jak v pětidveřové verzi, tak i v provedení SportCoupé. Je vybavena motorem 1.4 TDI o výkonu 59 kW (80 k) s filtrem pevných částic DPF, který umožňuje snížit emise CO2 pod hranici 100 g/km a současně zmenšit i spotřebu paliva.
K těmto výsledkům nepochybně přispívá upravený program řízení motoru, ale svůj podíl na nich mají rovněž úpravy převodovky a převodových poměrů, nové pneumatiky 175/70 R 14, čtrnáctipalcová kola s ozdobnými kryty a stejně jako u předešlého modelu sada pro opravu proražené pneumatiky místo rezervního kola.
Dalším ostře sledovaným parametrem byla aerodynamika vozu, neboť její optimalizace umožňuje snížení spotřeby paliva a emisí. Nová verze Ibiza ECOMOTIVE je proto vybavena několika aerodynamickými prvky, k nimž patří nová uzavřená maska chladiče a nový zadní spoiler. Jejich kombinací se snižuje odpor vzduchu, a tím velikost výkonu motoru potřebného pro jízdu danou rychlostí, což se projevuje snížením spotřeby paliva a emisí.
Co se týče výbavy interiéru, nabízí verze ECOMOTIVE stejné komfortní a bezpečnostní prvky jako ostatní modely řady Ibiza v provedení Reference.
Obě nové verze Ibiza ECOMOTIVE a CUPRA se budou vyrábět výhradně v továrně SEAT Martorell nedaleko Barcelony.