Subaru, zdá se, usoudilo, že je třeba dobýt další trh, vzalo si tedy na paškál rodinné a praktické vozy typu MPV. Model Exiga dodává obvyklým rysům Subaru nesmírně praktickou tvář. A sveze se až sedm lidí.
Exiga se nám, jak je nyní obvyklé, představovala po částech. Až nyní ovšem známe kompletní informace a všezobrazující fotografie tohoto vozu.
MPV vypadá spíše jako větší kombík, ale ve skutečnosti je takto jenom stylizované, jde o čistokrevné sedmimístné MPV.
Co je pro Subaru typické, samozřejmě jde o kombinaci výkonného motoru s protiběžnými písty, z něhož jde výkon přes symetrický pohonný systém do všech kol. U modelu Gt je navíc pohon doplněn o systém variabilní distribuce točivého momentu.
Motory jsou prozatím k dispozici dva, prvním je dvoulitr o výkonu 146 koní, zatímco výkonnější verze GT dostane také dvoulitr, ovšem s přeplňováním a výkonem 221 koní. Oba jsou spřaženy s automaty, slabší model si musí vystačit se čtyřmi kvalty, silnější dostal o jeden víc.
Celkově jde o pěkného macka s délkou 4,74 metru, šířkou 1,78 a výškou 1,66 metru. O prodeji mimo Japonsko zatím moc informací není... Ale snad by se mělo...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.