Subaru, zdá se, usoudilo, že je třeba dobýt další trh, vzalo si tedy na paškál rodinné a praktické vozy typu MPV. Model Exiga dodává obvyklým rysům Subaru nesmírně praktickou tvář. A sveze se až sedm lidí.
Exiga se nám, jak je nyní obvyklé, představovala po částech. Až nyní ovšem známe kompletní informace a všezobrazující fotografie tohoto vozu.
MPV vypadá spíše jako větší kombík, ale ve skutečnosti je takto jenom stylizované, jde o čistokrevné sedmimístné MPV.
Co je pro Subaru typické, samozřejmě jde o kombinaci výkonného motoru s protiběžnými písty, z něhož jde výkon přes symetrický pohonný systém do všech kol. U modelu Gt je navíc pohon doplněn o systém variabilní distribuce točivého momentu.
Motory jsou prozatím k dispozici dva, prvním je dvoulitr o výkonu 146 koní, zatímco výkonnější verze GT dostane také dvoulitr, ovšem s přeplňováním a výkonem 221 koní. Oba jsou spřaženy s automaty, slabší model si musí vystačit se čtyřmi kvalty, silnější dostal o jeden víc.
Celkově jde o pěkného macka s délkou 4,74 metru, šířkou 1,78 a výškou 1,66 metru. O prodeji mimo Japonsko zatím moc informací není... Ale snad by se mělo...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?