Subaru, zdá se, usoudilo, že je třeba dobýt další trh, vzalo si tedy na paškál rodinné a praktické vozy typu MPV. Model Exiga dodává obvyklým rysům Subaru nesmírně praktickou tvář. A sveze se až sedm lidí.
Exiga se nám, jak je nyní obvyklé, představovala po částech. Až nyní ovšem známe kompletní informace a všezobrazující fotografie tohoto vozu.
MPV vypadá spíše jako větší kombík, ale ve skutečnosti je takto jenom stylizované, jde o čistokrevné sedmimístné MPV.
Co je pro Subaru typické, samozřejmě jde o kombinaci výkonného motoru s protiběžnými písty, z něhož jde výkon přes symetrický pohonný systém do všech kol. U modelu Gt je navíc pohon doplněn o systém variabilní distribuce točivého momentu.
Motory jsou prozatím k dispozici dva, prvním je dvoulitr o výkonu 146 koní, zatímco výkonnější verze GT dostane také dvoulitr, ovšem s přeplňováním a výkonem 221 koní. Oba jsou spřaženy s automaty, slabší model si musí vystačit se čtyřmi kvalty, silnější dostal o jeden víc.
Celkově jde o pěkného macka s délkou 4,74 metru, šířkou 1,78 a výškou 1,66 metru. O prodeji mimo Japonsko zatím moc informací není... Ale snad by se mělo...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?