Mazda s faceliftem svého sportovního modelu RX-8 dlouho otálela. Ačkoliv různě po internetu kolovaly špionážní fotky, oficiálních snímků jsme se dočkali teprve teď. Živá verze bude k vidění v Detroitu.
Mazdě RX-8 zbývá ještě pěkných pár let života. Mazda totiž příliš neví co s novým modelem. Ten na trh pravděpodobně nepřijde před rokem 2010.
Díky tomu se zatím může těšit z faceliftu.
Ten, jak vidno, zasáhl tradičně nárazníky, vykreslení světel, ale přinesl i nové nastavení tlumičů.
Podle některých informací se připravuje i výkonná verze s posíleným motorem a dalšími úpravami. Více zatím není známo, uvidíme v Detroitu.
Mimochodem, všimněte si na fotkách otáčkoměru. Točit téměř 10 000, to dnes umí v autech snad jen wankel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.