Dlouho očekávané představení konceptu X6 se dočkalo odhalení, stalo se tak dnes na Frankfurtském autosalonu, zároveň automobilka zveřejnila několik fotografií, pojďme se tedy na X6 konečně podívat.
Přestože nosí X6 doposud přídomek koncept, už teď se ví, že se dočká sériové výroby a změny oproti současné verzi budou jen nepatrné. Zřejmě každého při pohledu na tohle monstrum napadne do jaké že skupiny vozů vlastně X6 patří? Spodní část jasně naznačuje prvky terénního modelu X5 s pohonem všech kol, zatímco horní část přikrčené kupé. Jako celek to vypadá velmi zajímavě a Bmw tak přichází se zcela novými prvky karosérie. Asi většina z vás by X6 zařadila do třídy SUV, jenže neohrabané terénní vozidlo je pro Bmw nepřípustné a X6 řadí do sekce jako X5 a X3, tedy SAV (Sport Aktivity Vehicles).
O sportovních vlastnostech X6 prý nemáme pochybovat, obří 21“ velká kola, široký postoj a dlouhý rozvor spolu s pohonem všech kol s špičkovou technologií xDrive a aktivním podvozkem nečekejme na silnici žádnou kocábku, ale opravdové dynamické jízdní vlastnosti, tak jak je tomu zvykem u ostatních modelů Bmw. Samozřejmostí je vysoký komfort a luxus s bohatou výbavou, což je patrné už jen z pohledu. Pod kapotou se objeví šesti i osmi válcové motory a to jak naftové, tak benzínové. V budoucnu přibude také hybridní pohon pomocí dvou kompaktních elektromotorů, tím chce Bmw dokázat, že i velké vozy mohou být úsporné a šetrné k životnímu prostředí.
zdroj: Bmw
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?