PREVIEW IAA FRANKFURT 2007: Colt v úvodu svého čtvrtého roku na trhu potvrzuje svůj status best-selleru značky Mitsubishi Motors v evropském regionu. Pro nadcházející 62. autosalon ve Frankfurtu byla oznámena další vylepšení.
Úspěch S 205 561 prodanými vozy (zahrnuje 3-dveřové, 5-dveřové a provedení coupe-cabriolet) v období mezi originálním uvedením na trhu na jaře roku 2004 až do května 2007 - pokrývajíce tak tři po sobě jdoucí fiskální roky - se novému vozu Colt podařilo úspěšně zakotvit na mnoha velkých evropských trzích, jako Itálie (9 122 prodaných vozů Colt za kalendářní rok 2006 / + 8% na největším evropském trhu vozů B-segmentu) nebo Německo (20 129 prodaných vozů za kalendářní rok 2006, které přinesly podíl v segmentu 3.5%).
Většina těchto prodejů byla realizována u nových zákazníků, jelikož Mitsubishi Motors nemělo v tomto sektoru dříve zastoupení. Tím je výkon modelu Colt (81 504 prodaných vozů za kalendářní rok 2006, nebo-li +12.7%) ještě pozoruhodnější. A tím spíše, že B-segment je jeden z nejnáročnějších v Evropě, zahrnujíce velké hráče s obrovskými rozpočty a snadno podléhající trendům podle uvádění nových modelů.
Dalším svědectvím je, že v jižní Evropě orientované na B-segment zvýšil Colt prodeje ve Španělsku o 24,3% v průběhu kalendářního roku, a to díky 3-dveřové karoserii, která představuje 45% všech prodejů. Bod středu Colt představuje téměř 30% celkových prodejů Mitsubishi Motors Europe. Tento přátelský vůz z pohledu emisí CO2 je základním pilířem pro dealerskou síť, která ke značce přitahuje nové zákazníky (noví zákazníci tvoří 70% podíl - data za rok 2006), a také u značky drží existující zákazníky Mitsubishi, kteří hledají menší vůz jako druhý vůz k jejich stávajícímu Pajeru, L200 nebo vozu Grandis.
Akce Zakládajíce na tomto úspěchu se společnost Mitsubishi Motors rozhodla pro investice z krátkodobého i střednědobého hlediska, aby ke značce přivedla další potenciální zákazníky:
- krátkodobé: > rodina vozů Colt nyní těží z nabídky polstrování, výbavy, barevných změn: > nová 15" a 16" litá kola * > nové metalické barvy (Sparkling Black, Cranberry Red, Glamour Grey) > nové potahy (černá/červená - pouze pro 3-dveřové provedení, šedá - pouze pro 5-dveřové provedení nebo černá*) > nové transparentní prvky (šedé namísto modrých) > nová barva řadicí páky (černá namísto modré) > automatický světelný senzor a dešťový senzor pro vyšší výbavu
- současně Colt přivítá nový evropský akční model, který bude jak ve 3-dveřovém, tak i 5-dveřovém provedení*. V duchu sportovní, přesně jak to odpovídá výrobkům Mitsubishi Motors. Tyto nejnovější limitované verze budou mít: > černé světlomety > černé A, B a C sloupky > zatmavená skla (jenom pro 5-dveřové provedení) > černé boční prahy a nižší sekce nárazníků (jenom pro 5-dveřové provedení) > zadní střešní spoiler (jenom pro 3-dveřové provedení) > nová 16" litá kola > přední mlhová světla > dešťový senzor > automatické rozsvěcení světel > MP3 > jedinečné polstrování sedadel > černá přístrojová deska a polstrování vnitřních panelů dveří > černou kůži potažený volant a hlava řadicí páky
K dispozici ve dvou nových barvách (metalická Cranberry Red a metalická Glamour Grey) stejně tak i v metalické Lunar Silver a kompaktní Porcelaine White. Tyto nové barevné varianty budou nabízeny ve spojení se všemi motory (1,1 / 75 k; 1,3 / 95 k; 1,5/109 k; 1,5 DiD / 95 k), s výjimkou 1.5 Turbo, a ve spojení s oběma převodovkami - manuální a AllshiftÔ automatizovanou převodovkou**.
Snahou všech distributorů a dealerů po celé Evropě je vytvořit a nabízet speciální lokální akční model, s tím, že se očekává, že tento dosáhne v průměru přes 20% objemu prodeje vozu Colt.
Ve střednědobém horizontu pak můžete očekávat významné odhalení na autosalonu v Paříži v roce 2008. Zůstaňte na příjmu …
* detaily a názvy podle trhů ** AllshiftÔ je v nabídce pouze v kombinaci s motorem 1,3i Mitsubishi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.