PREVIEW IAA FRANKFURT 2007: Colt v úvodu svého čtvrtého roku na trhu potvrzuje svůj status best-selleru značky Mitsubishi Motors v evropském regionu. Pro nadcházející 62. autosalon ve Frankfurtu byla oznámena další vylepšení.
Úspěch S 205 561 prodanými vozy (zahrnuje 3-dveřové, 5-dveřové a provedení coupe-cabriolet) v období mezi originálním uvedením na trhu na jaře roku 2004 až do května 2007 - pokrývajíce tak tři po sobě jdoucí fiskální roky - se novému vozu Colt podařilo úspěšně zakotvit na mnoha velkých evropských trzích, jako Itálie (9 122 prodaných vozů Colt za kalendářní rok 2006 / + 8% na největším evropském trhu vozů B-segmentu) nebo Německo (20 129 prodaných vozů za kalendářní rok 2006, které přinesly podíl v segmentu 3.5%).
Většina těchto prodejů byla realizována u nových zákazníků, jelikož Mitsubishi Motors nemělo v tomto sektoru dříve zastoupení. Tím je výkon modelu Colt (81 504 prodaných vozů za kalendářní rok 2006, nebo-li +12.7%) ještě pozoruhodnější. A tím spíše, že B-segment je jeden z nejnáročnějších v Evropě, zahrnujíce velké hráče s obrovskými rozpočty a snadno podléhající trendům podle uvádění nových modelů.
Dalším svědectvím je, že v jižní Evropě orientované na B-segment zvýšil Colt prodeje ve Španělsku o 24,3% v průběhu kalendářního roku, a to díky 3-dveřové karoserii, která představuje 45% všech prodejů. Bod středu Colt představuje téměř 30% celkových prodejů Mitsubishi Motors Europe. Tento přátelský vůz z pohledu emisí CO2 je základním pilířem pro dealerskou síť, která ke značce přitahuje nové zákazníky (noví zákazníci tvoří 70% podíl - data za rok 2006), a také u značky drží existující zákazníky Mitsubishi, kteří hledají menší vůz jako druhý vůz k jejich stávajícímu Pajeru, L200 nebo vozu Grandis.
Akce Zakládajíce na tomto úspěchu se společnost Mitsubishi Motors rozhodla pro investice z krátkodobého i střednědobého hlediska, aby ke značce přivedla další potenciální zákazníky:
- krátkodobé: > rodina vozů Colt nyní těží z nabídky polstrování, výbavy, barevných změn: > nová 15" a 16" litá kola * > nové metalické barvy (Sparkling Black, Cranberry Red, Glamour Grey) > nové potahy (černá/červená - pouze pro 3-dveřové provedení, šedá - pouze pro 5-dveřové provedení nebo černá*) > nové transparentní prvky (šedé namísto modrých) > nová barva řadicí páky (černá namísto modré) > automatický světelný senzor a dešťový senzor pro vyšší výbavu
- současně Colt přivítá nový evropský akční model, který bude jak ve 3-dveřovém, tak i 5-dveřovém provedení*. V duchu sportovní, přesně jak to odpovídá výrobkům Mitsubishi Motors. Tyto nejnovější limitované verze budou mít: > černé světlomety > černé A, B a C sloupky > zatmavená skla (jenom pro 5-dveřové provedení) > černé boční prahy a nižší sekce nárazníků (jenom pro 5-dveřové provedení) > zadní střešní spoiler (jenom pro 3-dveřové provedení) > nová 16" litá kola > přední mlhová světla > dešťový senzor > automatické rozsvěcení světel > MP3 > jedinečné polstrování sedadel > černá přístrojová deska a polstrování vnitřních panelů dveří > černou kůži potažený volant a hlava řadicí páky
K dispozici ve dvou nových barvách (metalická Cranberry Red a metalická Glamour Grey) stejně tak i v metalické Lunar Silver a kompaktní Porcelaine White. Tyto nové barevné varianty budou nabízeny ve spojení se všemi motory (1,1 / 75 k; 1,3 / 95 k; 1,5/109 k; 1,5 DiD / 95 k), s výjimkou 1.5 Turbo, a ve spojení s oběma převodovkami - manuální a AllshiftÔ automatizovanou převodovkou**.
Snahou všech distributorů a dealerů po celé Evropě je vytvořit a nabízet speciální lokální akční model, s tím, že se očekává, že tento dosáhne v průměru přes 20% objemu prodeje vozu Colt.
Ve střednědobém horizontu pak můžete očekávat významné odhalení na autosalonu v Paříži v roce 2008. Zůstaňte na příjmu …
* detaily a názvy podle trhů ** AllshiftÔ je v nabídce pouze v kombinaci s motorem 1,3i Mitsubishi
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.