Evropský automobilový trh sice není tak výnosný jako americký, ale je stejně ostře sledovaný a neméně důležitý. Zajímavou informaci přinesl německý Automobilwoche.
Každá automobilka se snaží udržet své zákazníky, ne vždy se to však daří a právě na tohle téma se zaměřil renomovaný časopis v souvislosti s prodejem nových automobilů v roce 2006. Při porovnání počtu bývalých zákazníků VW, kteří si zakoupili tentokrát raději BMW proti počtu nových zákazníků, které VW svému německému konkurentovi přetáhl, je výsledek: 13 800. Podle Automobilwoche se podařilo mnichovské automobilce získat mnoho zákazníků především díky modelu BMW 1, pro který se rozhodla řada bývalých majitelů VW Golf. Podobnou bilanci má VW i s japonskou Toyotou, zde činí ztráta ještě více, a to necelých - 26 000 zákazníků. Volkswagen však celkově ztrátový není, podařilo se mu totiž naopak získat bývalé zákazníky Opelu, Fordu, Renaultu a Fiatu. Zde je výsledný výsledek poměru: + 58 000 zákazníků.
Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.