Evropský automobilový trh sice není tak výnosný jako americký, ale je stejně ostře sledovaný a neméně důležitý. Zajímavou informaci přinesl německý Automobilwoche.
Každá automobilka se snaží udržet své zákazníky, ne vždy se to však daří a právě na tohle téma se zaměřil renomovaný časopis v souvislosti s prodejem nových automobilů v roce 2006. Při porovnání počtu bývalých zákazníků VW, kteří si zakoupili tentokrát raději BMW proti počtu nových zákazníků, které VW svému německému konkurentovi přetáhl, je výsledek: 13 800. Podle Automobilwoche se podařilo mnichovské automobilce získat mnoho zákazníků především díky modelu BMW 1, pro který se rozhodla řada bývalých majitelů VW Golf. Podobnou bilanci má VW i s japonskou Toyotou, zde činí ztráta ještě více, a to necelých - 26 000 zákazníků. Volkswagen však celkově ztrátový není, podařilo se mu totiž naopak získat bývalé zákazníky Opelu, Fordu, Renaultu a Fiatu. Zde je výsledný výsledek poměru: + 58 000 zákazníků.
Foto: Volkswagen
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.