VW prohrává s BMW i Toyotou

Volkswagen
Volkswagen, foto: Volkswagen
Pavel Stavebník 30. dubna 2007 12:01
Sdílej:

Evropský automobilový trh sice není tak výnosný jako americký, ale je stejně ostře sledovaný a neméně důležitý. Zajímavou informaci přinesl německý Automobilwoche.

Každá automobilka se snaží udržet své zákazníky, ne vždy se to však daří a právě na tohle téma se zaměřil renomovaný časopis v souvislosti s prodejem nových automobilů v roce 2006. Při porovnání počtu bývalých zákazníků VW, kteří si zakoupili tentokrát raději BMW proti počtu nových zákazníků, které VW svému německému konkurentovi přetáhl, je výsledek:  13 800. Podle Automobilwoche se podařilo mnichovské automobilce získat mnoho zákazníků především díky modelu BMW 1, pro který se rozhodla řada bývalých majitelů VW Golf. Podobnou bilanci má VW i s japonskou Toyotou, zde činí ztráta ještě více, a to necelých - 26 000 zákazníků. Volkswagen však celkově ztrátový není, podařilo se mu totiž naopak získat bývalé zákazníky Opelu, Fordu, Renaultu a Fiatu. Zde je výsledný výsledek poměru: + 58 000 zákazníků.

Foto: Volkswagen

Témata:
Stalo se