Australský musclecar v Británii

Ondřej Pavlůsek, 6. března 2007, 22:04 Google+

Vauxhall VXR8, který bude v prodeji od letošního července je další důvod proč Angličanům závidět jejich legislativu a volant na špatné straně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
VXR8

VXR8 | foto: General Motors

Sdílejte článek

Tento na první pohled téměř obyčejný rodinný  čtyřdveřový sedan je totiž nástupcem modelu Monaro. Což napovídá, že jde v podstatě o výrobek australského Holdenu s britskou značkou. VXR8 vychází z Holdenu HSV Clubsport R8 a pod svou kapotou má uložen šestilitrový osmiválec do V, který produkuje výkon 420 koní (306 kW) a točivý moment 550 Nm. Z nuly na 96 km/h zrychlí za pouhých 4,9 s a díky předním kotoučovým brzdám o průměru 365 mm se z této rychlosti umí zastavit rychleji než BMW M5 nebo Lamborghini Murcielago.

Výkon motoru putuje ke kolům zadní nápravy přes šestistupňovou manuální převodovku, ale poprvé v historii modelů s označením VXR si zákazníci mohou vybrat také automatickou převodovku. V případě, že majitel nerad řadí a objedná si automat, nemusí se bát, že jeho VXR8 bude lenivým požíračem benzínu, protože bude z 0 na 96 zrychlovat jen o půl sekundy pomaleji než soused, který si pořídí manuál.

Těm kteří rádi dovádějí na závodní dráze určitě udělá radost možnost zcela vypnout protiprokluzový i stabilizační systém a užít si jízdních vlastností přemotorované zadokolky. Po té co se dostatečně pobaví mohou vzít celou rodinu na výlet a tvářit se, že VXR8 je velmi praktický čtyřdveřový sedan, jehož bohatá výbava zahrnuje například kožené čalounění nebo klimatizaci. Základní cena leží těsně pod hranicí 35 tisíc liber a může se samozřejmě zvyšovat pokud zájemce neodolá dvacetipalcovým diskům nebo navigaci. Přesto bude stále kupovat relativně levný automobil, protože za srovnatelné peníze by nedostal jiný vůz se srovnatelnými výkony.

Foto: GM
Vytisknout

Diskuze: Australský musclecar v Británii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Europa S

Touring Pack pro Lotus Europa S

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud