Australský musclecar v Británii

Ondřej Pavlůsek, 6. března 2007, 22:04 Google+

Vauxhall VXR8, který bude v prodeji od letošního července je další důvod proč Angličanům závidět jejich legislativu a volant na špatné straně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
VXR8

VXR8 | foto: General Motors

Sdílejte článek

Tento na první pohled téměř obyčejný rodinný  čtyřdveřový sedan je totiž nástupcem modelu Monaro. Což napovídá, že jde v podstatě o výrobek australského Holdenu s britskou značkou. VXR8 vychází z Holdenu HSV Clubsport R8 a pod svou kapotou má uložen šestilitrový osmiválec do V, který produkuje výkon 420 koní (306 kW) a točivý moment 550 Nm. Z nuly na 96 km/h zrychlí za pouhých 4,9 s a díky předním kotoučovým brzdám o průměru 365 mm se z této rychlosti umí zastavit rychleji než BMW M5 nebo Lamborghini Murcielago.

Výkon motoru putuje ke kolům zadní nápravy přes šestistupňovou manuální převodovku, ale poprvé v historii modelů s označením VXR si zákazníci mohou vybrat také automatickou převodovku. V případě, že majitel nerad řadí a objedná si automat, nemusí se bát, že jeho VXR8 bude lenivým požíračem benzínu, protože bude z 0 na 96 zrychlovat jen o půl sekundy pomaleji než soused, který si pořídí manuál.

Těm kteří rádi dovádějí na závodní dráze určitě udělá radost možnost zcela vypnout protiprokluzový i stabilizační systém a užít si jízdních vlastností přemotorované zadokolky. Po té co se dostatečně pobaví mohou vzít celou rodinu na výlet a tvářit se, že VXR8 je velmi praktický čtyřdveřový sedan, jehož bohatá výbava zahrnuje například kožené čalounění nebo klimatizaci. Základní cena leží těsně pod hranicí 35 tisíc liber a může se samozřejmě zvyšovat pokud zájemce neodolá dvacetipalcovým diskům nebo navigaci. Přesto bude stále kupovat relativně levný automobil, protože za srovnatelné peníze by nedostal jiný vůz se srovnatelnými výkony.

Foto: GM
Vytisknout

Diskuze: Australský musclecar v Británii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

reklama

Doporučujeme

Europa S

Touring Pack pro Lotus Europa S

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  2. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  3. Úpravy Gumbal kára, část druhá

  4. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  5. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud