Podrobné informace Audi A5 / S5

Martin Hájek, 6. března 2007, 10:58 Google+

Audi uvádí na trh fascinující modelovou řadu, zaměřenou na nejatraktivnější segment automobilového trhu: v Audi A5 se úspěšně spojuje uznávaný designérský styl Audi se vzrušující dynamikou jízdních výkonů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elantra Touring

Elantra Touring | foto: Audi

Sdílejte článek

Nové Audi A5
Moderní design dodal novému kupé elegantní a zároveň dynamický vzhled. Díky velmi výkonným motorům FSI a TDI, zcela nově vyvinutému preciznímu podvozku a široké řadě inovativních prvků luxusní výbavy vytvořili konstruktéři v modelu Audi A5 moderní cestovní vůz nejvyšší třídy touring coupé, odpovídající těm nejlepším tradicím.

Sportovní variantou doplňující modelovou řadu je Audi S5. Mimořádný výkon osmiválce V8 FSI mu propůjčuje dynamickou exkluzivitu, zdůrazněnou jeho výrazně atletickým designem. Na německém trhu bude možné modely Audi A5 a S5 objednávat od 6. března 2007; první vozy začnou brány výrobního závodu opouštět v červnu. Na českém trhu bude možné Audi A5 objednávat od června 2007 a svoji premiéru si odbude v rámci Karlovarského filmového festivalu.

První představu o konceptu výkonného a dokonale navrženého kupé s neobyčejným dynamickým potenciálem a progresivní konstrukcí v intencích Audi, která znamenala odvážný krok do budoucnosti, podala koncepční studie Nuvolari quattro z roku 2003.

V Audi A5 se z konceptu Nuvolari uplatnila řada prvků. Nové kupé přesvědčivě vypovídá o sportovním stylu a eleganci. Zároveň však nabízí zážitek z řízení, umocněný fascinující dynamikou a vynikajícím pohodlím i na dlouhých cestách.

Svou délkou 4,63 metry se Audi A5 řadí do nejvyšší třídy vozů kupé. Díky čtyřem pohodlným sedadlům a zavazadlovému prostoru o objemu 455 litrů je plnokrevným komfortním cestovním vozem pro dlouhé cesty. Odpovídající dynamiku mu dávají motory FSI a TDI, s výkony v rozmezí od 125 do 195 kW (170 až 265 k). Všechny motory se vyznačují ohleduplností k životnímu prostředí a vysokou efektivností.

Výkon motorů může být na vozovku přenášen prostřednictvím předního pohonu nebo pohonu všech čtyř kol quattro a šestistupňové mechanické nebo automatické převodovky. Podvozek Audi A5 je zcela nově vyvinutý a kombinuje agilní ovladatelnost s mimořádnou bezpečností jízdy.

Jednoduše kupé snů
U zájemců o automobily typu kupé hrají emoce při výběru vozu rozhodující roli; v případě dvoudveřového sportovního vozu je nejdůležitějším hlediskem při výběru vozu jeho design. V tomto ohledu oslovuje Audi A5 zákazníky zcela nezaměnitelně - jeho návrh povyšuje stylový designerský výraz do zcela nových poloh. Sportovní silueta, precizně formované linie, které ladně harmonizují ve výrazných plochách, expresivní příď a neméně výrazná záď spoluvytvářejí kupé snů. "Audi A5 je nejkrásnější vůz, který jsem dosud navrhnul", tvrdí s naprostým přesvědčením Walter de'Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen.

Sportovnost, elegance a dynamické výkony jsou nezaměnitelnými atributy společnými pro všechny současné modely Audi. Je samozřejmé, že Audi A5 je těmito znaky "genetického kódu Audi" vybaveno obzvlášť bohatě a jeho design to prozrazuje na první pohled: proporce nového kupé charakterizuje výrazně nízká a široce rozkročená stavba, krátký přední převis a dlouhý, plynulý přechod C?sloupku do zádi vozu.

Linie a plochy si pohrávají se světly a stíny
Rysy přední části vozu vyzařují rozhodný výraz: jednodílná maska chladiče propůjčuje její tváři charakteristické rysy nových modelů Audi a široce rozkročenou architekturu čelní siluety zdůrazňují hranatě tvarované světlomety a rozměrné otvory pro vstup vzduchu.. Totéž lze pozorovat i na zádi vozu - výrazné horizontální linie a efektně tvarovaná koncová světla, která jakoby vybíhala z obrysu vozu, podtrhují sportovní vzhled modelu A5.

Bočnímu obrysu vozu dominuje mohutný lichoběžníkový C?sloupek střechy, který nejenže zdůrazňuje sportovní styl karoserie, ale zároveň připomíná legendární Audi Ur-quattro.

Dalším stylistickým rysem inspirovaným zmíněným pionýrským modelem s pohonem všech čtyř kol je výrazné tvarování linií podběhů kol, jejichž křivky jsou vykrojeny v širokém obrysu boků karoserie. Hra světel a stínů na povrchových plochách a křivkách oživuje modelaci karoserie a uděluje jí výrazný plastický charakter, díky němuž je design Audi zcela unikátní.

Tradiční vášeň konstruktérů Audi pro detail je zvláště zřetelná na tvarování světlometů: jejich propracované křivky vyzařují preciznost a špičkovou technickou úroveň. Díky denním světlům, které jsou tvořeny pruhy LED diod situovaných po obou stranách vozu, je vzhled světlometů xenon plus zcela nezaměnitelný.

Luxusní dokonalost Audi
Interiér, hlavní prostředník mezi řidičem a vozem, charakterizuje ergonomický design a vysoká funkčnost stejně jako zřejmá exkluzivita daná pro Audi typickým použitím materiálů nejvyšší kvality. Dominantním rysem interiéru je komfortní atmosféra, v níž se každý cítí naprosto jako doma, a to i při dlouhých cestách.

Design interiéru, příjemného na dotyk
Architektura celého kokpitu je zaměřena na řidiče a sdružuje všechny přístroje společně s centrální konzolou do kompaktního celku. Výrazné tvarování, preciznost provedení a vyspělá konstrukce přístrojů nabízejí atraktivní vzhled i příjemné ovládání. Při řízení Audi A5 zajišťuje design jeho interiéru neobyčejně příjemný dotykový vjem. Jedním z příkladů tohoto všeobecně aplikovaného designérského přístupu je panel výplně dveří, na němž jsou ovládací prvky, obklady, ruční opěrka i ukládací prostor stylizovány do výtvarně harmonické jednoty.

Přístrojová deska s typickým kapkovitým krytem rychloměru a otáčkoměru se vyznačuje charakteristickými stylistickými rysy Audi, přesto však byly všechny její detaily zcela nově navrženy.

Audi A5 je vybaveno i obrazovkou řídicího a ovládacího systému MMI, která je v kokpitu umístěna v ergonomicky optimální výšce. Díky nové pokročilé verzi oceňované intuitivní ovládací logiky systému MMI je široká řada jeho funkcí velmi snadno srozumitelná.

Klíček se sloní pamětí
Dalším příkladem konstrukčního prvku poskytujícího nejvyspělejší funkčnost je nový klíček zapalování. Jeho příjemný plynule tvarovaný povrch dokonale zapadne do dlaně. Ale nejen to, jeho inovativní konstrukce značně přesahuje možnosti konvenčního klíčku, protože ihned, jakmile je připojen k ovládání vozu, začne elektronicky komunikovat s jeho elektrickým systémem. Zároveň ukládá důležitá data, jako jsou například údaje o ujetých kilometrech nebo varovné informace dodávané informačním systémem řidiče. Tato data jsou vždy aktuální a stále k dispozici, aby umožnila zaměstnancům poprodejního servisu rychlé a snadné přijímání vozů do údržby a oprav.

Motory - Pro zážitek z dynamické jízdy
Kupé vynikající výrazným sportovním charakterem potřebuje výkonné a velmi efektivní pohonné jednotky. Motory všech modelů řady Audi A5 se vyznačují inovativními technologickými rysy. Všechny agregáty nové řady používají koncepci přímého vstřikování paliva do válce; u zážehových motorů je to princip FSI, vznětové jednotky staví na koncepci common rail TDI. To propůjčuje všem motorům fascinující nespoutanou sílu, která vozu bez problému dodává úctyhodný tah při současně vysoké energetické účinnosti. Propracované jednotky TDI vyhovují svými nespornými sportovními předpoklady charakteru A5 stejně dokonale jako zážehové motory. Pro který typ se má řidič rozhodnout, je čistě věcí jeho osobních preferencí. Všechny jednotky přesvědčivě demonstrují skutečnost, že potěšení z dynamické jízdy a efektivnost se v žádném případě vzájemně nevylučují.

FSI - high-tech motor s proměnným zdvihem ventilů
Vrcholnou pohonnou jednotkou modelové řady Audi A5 je nový 3,2litrový motor FSI s pokrokovým řešením ventilového rozvodu systému Audi valvelift. Tento inovativní princip zabezpečuje ve dvou stupních proměnnou výšku zdvihu sacích ventilů (vyšší pro plné a nižší pro částečné zatížení). Každý plnicí ventil je ovládán sadou dvou přiléhajících vaček, odpovídajících nižšímu a vyššímu zdvihu ventilu. Rozhodnutí, která z obou vaček je použita k otevírání ventilu, se řídí podle okamžitého zatížení motoru.

Popsaným řešením konstruktéři dosáhli podstatného zvýšení účinnosti motoru. Řidič může těžit z vyššího výkonu a z dokonalejšího ovládání při současném značném snížení spotřeby paliva. Audi A5 s motorem 3.2 FSI tak poskytuje výkon 195 kW (265 k) a obrovský točivý moment 330 Nm ve velmi širokém rozsahu od 3000 do 5000 otáček, který zaručuje bleskovou akceleraci ve všech režimech práce motoru. Audi A5 se šestistupňovou mechanickou převodovkou dokáže sprintovat z nuly na 100 km/h během 6,1 sekundy a jeho maximální rychlost zbrzdí omezovač na hranici 250 km/h. Přes tyto úžasné výkony si vyžádá v průměru jen 8,7 litru benzinu na 100 km jízdy.

Náskok značky Audi v technologii pohonných jednotek plně potvrzuje  konstrukce nového čtyřválcového high-tech motoru 1.8 TFSI/125 kW (170 k), který bude dostupný na podzim roku 2007. Tento agregát kombinuje technologii přeplňování výfukovým turbodmychadlem s principem přímého vstřikování benzinu do válce. Disponuje vysokým výkonem a točivým momentem, díky nimž překonává konkurenci ve své třídě prakticky ve všech otáčkových režimech. Stejně jako to dokázali u motorů TDI, podařilo se vývojářům Audi uskutečnit průkopnický krok i v oblasti přeplňovaných zážehových motorů. Technologii zážehových motorů tak přivedli na zcela novou kvalitativní úroveň jak pokud jde o jízdní výkony, tak i spotřebu paliva.

Díky širokému souboru technických inovací se u zážehových motorů podařilo podstatně snížit jejich spotřebu paliva při současném výrazném omezení obsahu emisí CO2.

TDI - působivý výkon spojený s příkladnou ekologičností
Také vidlicový šestiválec TDI značky Audi je ve své třídě zcela bezkonkurenční. Svou velkou rezervou točivého momentu, vynikající úsporností a příkladnou vytříbeností konstrukce vítězí na všech frontách. Ale nejen to, nepřekonatelným favoritem je i ve své ohleduplnosti k životnímu prostředí. Jeho "čistota" pramení například i z toho, že všechny motory TDI montované do Audi A5 jsou sériově opatřeny filtrem pevných částic .

Sportovním šampiónem nové modelové řady Audi TDI je zcela přepracovaný třílitrový motor, který nyní dává 176 kW (240 k) výkonu a jeho maximální točivý moment dosahuje úctyhodných 500 Nm. To ale není všechno, se svou špičkovou akcelerací z nuly na 100 km/h během 5,9 sekundy a maximální rychlostí 250 km je Audi A5 3.0 TDI quattro jedním z nejsportovněji laděných vozů své třídy. A navíc na ujetí stokilometrové vzdálenosti spotřebuje v průměru jen 7,2 litru paliva!

Druhý agregát TDI pro řadu Audi A5 je dokonce ještě úspornější. Vidlicový šestiválec 2,7 litru poskytuje výkon 140 kW (190 k) a pro řidiče kupé kladoucího důraz na komfort jízdy je ideálním doplňkem převodovky multitronic. Přesto však i jeho výkonové parametry dosahují působivě vysokých hodnot: vozu poskytuje maximální rychlost 232 km/h při průměrné spotřebě 6,7 litru paliva na 100 km. Nemusí se stydět ani za dosahovanou akceleraci pouhých 7,6 sekund, která potvrzuje oprávněnost sportovních nároků jím vybavené verze Audi A5.

Audi A5 2.7 TDI multitronic užívá pohon předních kol, zatímco třílitrový TDI s manuální převodovkou disponuje stálým pohonem všech čtyř kol. Stálý pohon všech kol quattro zvyšuje u Audi A5 podobně jako u mnoha dalších modelů Audi jízdní dynamiku díky rozdělování hnací síly v základním nastavení ze čtyřiceti procent na přední a ze šedesáti na zadní nápravu. V závislosti na trakčních poměrech na vozovce systém automaticky udržuje optimální distribuci výkonu na nápravy.

Osmistupňová převodovka multitronic se sportovním režimem
V sériovém provedení se u Audi A5 přenáší hnací síla prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky se sportovně odstupňovanými převody. Převodovka vyniká krátkými řadicími drahami a snadným a hladkým řazením stupňů.

Automatická převodovka multitronic s plynule proměnným převodovým poměrem nabízí bezkonkurenční pohodu řazení a dodává se v kombinaci s motory 3.2 FSI a 2.7 TDI. Zároveň je velmi úsporná a díky dlouhému nejvyššímu převodovému stupni zaručuje i nízkou spotřebu paliva, i když ta je velmi příznivá také při všech ostatních převodových stupních. Pokud řidič vyžaduje sportovnější režim jízdy, může převodovku kdykoliv přepnout do manuálního režimu s osmi pevně nastavenými převodovými stupni.

Podvozek - Přesné nástroje pro agilní řízení
Dokonce i v klidu působí Audi A5 dynamickým dojmem: široký rozchod, velká kola a krátké převisy mu nejen propůjčují muskulární výraz atleta, ale zároveň spolupůsobí na vytvoření stylu, který navozuje pocit dravé jízdní aktivity a výkonnosti. Kupé Audi A5 vyniká nad konkurencí velmi přesnou odezvou řízení, vynikající směrovou stabilitou a nadprůměrnou agilitou, přičemž zároveň plní i nejvyšší požadavky na komfort jízdy.

Všech těchto vlastností dosáhli inženýři Audi návrhem zcela nové konstrukce podvozku: přední kola jsou usazena na pětiprvkových závěsech s horními a dolními příčnými rameny. Ta jsou upevněna v samostatném pomocném rámu, který je pro zvýšení tuhosti pevně přišroubován ke karoserii. Dalším zcela přepracovaným uzlem je hřebenové řízení. Je uloženo před přední nápravou poblíž středů otáčení kol a díky strmému převodu řídicích sil výrazně zvyšuje agilnost jízdy.

Dlouhý rozvor, krátké převisy
Přední náprava je na vůz s podélně uloženým motorem a předním pohonem nebo stálým pohonem všech kol uložena nezvykle daleko vepředu. Tato architektura umožňuje koncipovat vůz s dlouhým rozvorem a krátkými převisy a optimalizovat rozložení hmotnosti mezi nápravy, což jsou nové prvky, které dále zvyšují vynikající ovladatelnost Audi A5. Pro realizaci této koncepce použili konstruktéři trik osvědčený u Audi A8: diferenciál přední nápravy je umístěn před spojkou.

Stěžejním prvkem zadní části podvozku je náprava s lichoběžníkovými rameny s novými kinematickými vlastnostmi, která zaručuje vysokou úroveň jízdního komfortu kombinovanou s výjimečnou směrovou stabilitou. Nejdůležitější díly přední i zadní nápravy jsou vyrobeny ze slitiny hliníku. Mohutné brzdy jsou bohatě dimenzovány tak, aby odpovídaly vysoké výkonnosti vozu. Brzdná síla může být velmi přesně dávkována a kinematika nově koncipované zadní nápravy zamezuje efektu známému jako ponořování přídě při brzdění.

Standardní elektromechanická parkovací brzda známá z modelů A8 a A6 se ovládá tlačítkem na středovém panelu poblíž řadicí páky. Audi A5 může být vybaveno i pomocným brzdicím systémem hold assist, který zabraňuje případnému ujíždění vozu při zaparkování ve svahu.

Karoserie - Mimořádně prostorná a dokonale pevná
Svého řidiče a pasažéry Audi A5 doslova hýčká. Začíná to luxusní prostorností, a to nejen vepředu - i na zadních sedadlech nabízí parametry plnohodnotného velkého cestovního vozu. Podobně prostorný je i zavazadlový prostor nabízející objem 455 litrů, který se téměř nikdy nezaplní ani mimořádnými nákupy při těch nejdelších cestách. Metrová ložná plocha Audi A5 dokáže pojmout i největší kufry a na šířku lze uložit značně napěchovaný golfový vak. Dělená opěradla zadních sedadel jsou samostatně sklopná dopředu a dají se uvolňovat ze zavazadlového prostoru.

Neobyčejně tuhá konstrukce karoserie, typická pro všechny modely Audi, vytváří bezpečný základ pro přesné ovládání vozu i pro navození příjemného pocitu solidnosti a komfortu. Inženýři Audi dokázali při vývoji kupé A5 úspěšně zkombinovat výjimečnou sportovní výkonnost a agilitu s neméně dokonalým potlačením vibrací. Bezkonkurenční lehkosti konstrukce karoserie bylo dosaženo užitím nejmodernějších technologických prostředků, například ocelových plechů s proměnnou tloušťkou, kombinací bodového sváření a lepení a také použitím hliníku (například na předních blatnících).

Hladké plochy přídavného krytu spodku karoserie přispívají ke zvýšení již bez toho vynikajících aerodynamických vlastností Audi A5. Jedním z drobnějších, ale typických příkladů precizní optimalizace karoserie v aerodynamickém tunelu mohou být spoilery vytvořené po stranách koncových světel.
Výbava

High-tech prvky luxusní třídy
Pokud jde o výbavu, nové Audi A5 překvapí její rozsáhlostí už v sériovém provedení. Zahrnuje nejen sedmnáctipalcová litá kola a automatickou klimatizaci s řídicím a informačním systémem s logikou MMI, ale i audiosystém s přehrávačem CD a samostatným displejem nebo automaticky ovládané víko zavazadlového prostoru. K sériové výbavě patří i komfortní paměťový klíček zapalování a elektromechanická parkovací brzda.

Nabídka výbavy na přání obsahuje ještě širší výběr high-tech prvků luxusní třídy: adaptivní světlomety Audi kombinují bi-xenonové světlomety a speciální odbočovací světlomety s pruhovými denními LED světly. Přístupový systém Audi advanced key charakterizují bezklíčkové ovládání dveří a víka zavazadelníku i bezklíčkové startování motoru. Luxusní automatická klimatizace se třemi regulačními zónami umožňuje cestujícím, aby si nastavili své individuální klimatické podmínky. Neobvykle rozměrná vyklápěcí panoramatická střecha poskytuje cestujícím vzrušující pocit jízdy s otevřeným vozem. Parkovací systém Audi advanced využívá pohledu zpětné kamery, který usnadňuje manévrování v obtížných podmínkách na přeplněných parkovištích.

Zlatým hřebem výbavy na přání je systém infotainmentu (informační & zábavní systém). Kromě navigačního systému opatřeného DVD a zahrnujícího MMI, dále pak digitálního rádia a přijímače digitální televize nabízí také dokonalou lahůdku pro sluch pasažérů: prémiový audiosystém pro Audi A5 je dodáván dánským hi?fi specialistou, společností Bang & Olufsen. Tento systém zahrnuje 14 reproduktorů a 500 W hudebního výkonu, surround sound, aktivní potlačování rušivého hluku a v neposlední míře zprostředkovává i využití know-how světově proslulého specialisty na audiosystémy nejvyšší třídy, díky nimž se každá jízda v kupé Audi A5 může stát vrcholným akustickým zážitkem.

Individuální přizpůsobení - Kupé vyrobené na míru
Rozhodnutí pořídit si vůz typu kupé je vždy značně emocionální záležitostí. Právě u kupé vystupují do popředí taková měřítka jako vyjádření osobních preferencí a životního stylu jeho majitele. Pokud nějaké kupé může splnit takové požadavky, je to právě Audi A5: co byste řekli bočním dílům sedadla z břidlicově modré kůže Valcona doplněné centrálním dílem ve stříbřité šedém odstínu a k tomu ladícím rovněž stříbřitě šedým čalouněním střechy? Budeme-li pokračovat dále, je tu i hliníkové vykládání s "hologramicky" duhovým odleskem nebo je libo trochu vavřínového dřeva? Zákazník si může vybrat: co se týče designových variant je Audi A5 luxusním vozem v plném smyslu tohoto slova. Nabízí dva druhy látkových potahů, dvě varianty kůže, kombinaci kůže a Alcantary, pět druhů výplní a širokou paletu barevných variant. A k tomu všemu ještě navíc může Audi exclusive programme od quattro GmbH vyplnit prakticky každé individuální přání.

Pro zákazníky, kteří hledají ještě silnější sportovní zážitek než v modelu Audi A5, jsou se svými zcela exkluzivními sportovními geny k dispozici modely S. Exteriér modelů řady S se vyznačuje například výraznějšími předními i zadními nárazníky, sportovní paket zahrnuje takové položky jako sportovní sedadla, potah volantu a řadicí páky z perforované kůže, černé čalounění stropu a speciální výplně. I zde je široká možnost individuálního výběru mezi matovaným hliníkem, pianovou černí nebo dřevem Vavona v zeleném odstínu assam. Vzhled sportovního provedení podtrhují osmnáctipalcová litá kola a exkluzivní barevný finiš. Dokonalý prožitek z jízdy zabezpečuje sportovně laděný podvozek.


Audi S5
 
Audi S5 je v závodním poli vysocevýkonných kupé zcela výjimečným šampiónem. Zásluhu na tom má kombinace agregátu V8 FSI a stálého pohonu všech kol quattro. Vidlicový osmiválec má se svým jedinečným výkonem důstojné partnery ve speciálně vyladěném sportovním zavěšení kol a vysocevýkonných brzdách. Jemné ale jasně propracované designérské prvky exteriéru i interiéru napomáhají k zařazení tohoto špičkového atleta do vlastní, zcela výjimečné třídy. Audi S5 bude uvedeno na trh současně s modelovou řadou Audi A5.

Motor a podvozek - Fascinace, kterou nelze popsat čísly
Číselné parametry jsou samy o sobě fascinující, nicméně jen naznačují, jak fantastický zážitek z jízdy Audi S5 nabízí. Vidlicový osmiválec ohromuje výkonem 260 kW (354 k). Maximálního točivého momentu 440 Nm dociluje již od 3500 otáček a Audi S5 s ním zvládá sprint z místa na "stovku" již za 5,1 sekundy. Ale žádná čísla nemohou odpovídajícím způsobem popsat jedinečný pocit nespoutané síly, spontánní reakci, nepřetržitý nárůst tahu nebo vzrušující zvuk vidlicového osmiválce. Svou neobyčejnou sílu čerpá z předností inovativní technologie přímého vstřikování benzinu a vysokého kompresního poměru i dokonalého vytváření optimální směsi paliva.

Řadicí páka šestistupňové manuální převodovky má velmi přesné vedení a díky krátké dráze řazení s velmi rychlým účinkem je přeřazování stupňů velmi příjemné. Stálý pohon všech čtyř kol quattro zajišťuje dokonalý přenos hnací síly na vozovku využívající proměnného rozdělování hnacího momentu mezi přední a zadní nápravou. Základní poměr distribuce točivého momentu je nastaven na čtyřicet procent na přední a šedesát procent na zadní nápravu. Dynamický systém pohonu se ve zlomku vteřiny přizpůsobuje aktuálním trakčním podmínkám a neustále udržuje optimální rozdělení hnací síly.

Sportovní zavěšení kol kupé Audi S5 je laděno tak, aby vozu dodalo vynikající dynamickou ovladatelnost podtrhující jeho neobyčejnou výkonnost. Speciální vysocevýkonné brzdy zdůrazněné černě lakovanými třmeny zaručují přesně dávkovaný brzdicí efekt. Navíc je také možné ve dvou stupních účinnosti vypínat činnost stabilizačního systému ESP, kdykoliv chce řidič na vhodném úseku trati využít plný potenciál vozu Audi S5.

Design a interiér - Sportovní elegance s jasnou funkčností
Zatímco v designu Audi A5 je pečlivě vyvážena elegance se sportovností, zvenku vyniká Audi S5 energickými rysy robustně stavěného atleta. Sportovní sedadla, sportovní volant, přístroje se šedými číselníky a prahy dveří ozdobené hliníkovými panely vyzařují vytříbenou dynamickou atmosféru. Ve výrobním programu se samozřejmě počítá s nabídkou mnoha možností k uspokojení individuálních požadavků na design. Příkladem mohou být třeba dekory výplní, u nichž je výběr mezi karbonovým nebo hliníkovým provedením, nerezovou ocelí či ušlechtilým dřevem. Audi S5 tak může být dokonale přizpůsobeno individuálním požadavkům a očekáváním kteréhokoliv zákazníka.

Vedle osmnáctipalcových litých kol se speciálním designem pro modely S a pneumatik 245/40 R 18 patří k sériovému vybavení Audi S5 takové prvky jako světlomety xenon plus s efektními denními světly ve tvaru proužku LED diod nebo sportovní sedadla s elektrickým nastavováním.

Tisková zpráva Audi

Vytisknout

Diskuze: Podrobné informace Audi A5 / S5

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Testy nového Porsche Cayenne finišují

Testy nového Porsche Cayenne finišují

Honda Civic e:HEV

Auto roku v Česku zná vítěze

Kia HabaNiro

Německo jako první v Evropě pustilo do provozu dálkově ovládané auto

mazda 6

Svaz dovozců oznámil lednová čísla

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

reklama

Doporučujeme

Phaeton

Phaeton V6 TDI splňuje standard EU 5

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  2. Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

  3. Svaz dovozců oznámil lednová čísla

  4. TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

  5. Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

  6. Auto roku v Česku zná vítěze

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud