Nové logo Fiat bylo včera oficiálně představeno na novém modelu Fiat Bravo. Tento krok zapadá do celkové strategie implementované značkou Fiat v posledních měsících a postupně dojde k rozšíření tohoto nového loga i na ostatní modely.
V rámci naplňování výše uvedené strategie se již objevilo několik zcela nových produktů (počínaje modelem Fiat Croma, přes modely Fiat Grande Punto, Fiat Panda, Fiat Sedici a nyní Fiat Bravo). Současně však bylo nutné vytvořit nějaký hmatatelný znak, který by symbolizoval obrat značky Fiat směrem k novým výzvám.
Nové logo Fiat, vytvořené společně firmami Robilant Associati (agentura specializující se na poradenství týkající se značek a na strategické plánování) a Centro Stile Fiat (vlastní designerské středisko Fiatu), je odvozeno od známého štítu, který zdobil předky současných automobilů Fiat v letech 1931 až 1968 vertikálně protažená písmena „FIAT“ vystupují na rubínově červeném pozadí, jež jsou ohraničena zaobleným, chromovaným okrajem. Nové logo Fiat působí třírozměrným dojmem, ze kterého vyzařuje pokročilá technologie, italský design, dynamika a silná osobnost. Současně v sobě nese odkaz na kulaté logo (bílý text na červeném pozadí), jež bylo po mnoho let symbolem pro silné a výkonné modely značky Fiat.
Toto významné a výrazné nové logo Fiat proto přináší „změnu v návaznosti“ - znak minulosti znovu interpretovaný pomocí moderního klíče, což je přesným odrazem současné značky Fiatu, zaměřené na budoucí výzvy, ale zároveň hrdé na svoji historickou identitu. Dva hlavní prvky nového loga Fiat (tvar štítu a červená barva) okamžitě připomínají model Fiat 524 z roku 1931, který se jako první chlubil obdélníkovým logem ve tvaru štítu s vertikálním textem, zapuštěným do nové čelní masky, vytvořené jak s ohledem na styl, tak s ohledem na aerodynamiku.
Nové logo Fiat je dalším krokem k dosažení cíle této italské automobilky – navázat na stoletou tradici výroby automobilů s nádherným designem, které jsou dostupné pro každého a jsou zpříjemněním každodenního života.
zdroj: Fiat
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.