Nové logo Fiat bylo včera oficiálně představeno na novém modelu Fiat Bravo. Tento krok zapadá do celkové strategie implementované značkou Fiat v posledních měsících a postupně dojde k rozšíření tohoto nového loga i na ostatní modely.
V rámci naplňování výše uvedené strategie se již objevilo několik zcela nových produktů (počínaje modelem Fiat Croma, přes modely Fiat Grande Punto, Fiat Panda, Fiat Sedici a nyní Fiat Bravo). Současně však bylo nutné vytvořit nějaký hmatatelný znak, který by symbolizoval obrat značky Fiat směrem k novým výzvám.
Nové logo Fiat, vytvořené společně firmami Robilant Associati (agentura specializující se na poradenství týkající se značek a na strategické plánování) a Centro Stile Fiat (vlastní designerské středisko Fiatu), je odvozeno od známého štítu, který zdobil předky současných automobilů Fiat v letech 1931 až 1968 vertikálně protažená písmena „FIAT“ vystupují na rubínově červeném pozadí, jež jsou ohraničena zaobleným, chromovaným okrajem. Nové logo Fiat působí třírozměrným dojmem, ze kterého vyzařuje pokročilá technologie, italský design, dynamika a silná osobnost. Současně v sobě nese odkaz na kulaté logo (bílý text na červeném pozadí), jež bylo po mnoho let symbolem pro silné a výkonné modely značky Fiat.
Toto významné a výrazné nové logo Fiat proto přináší „změnu v návaznosti“ - znak minulosti znovu interpretovaný pomocí moderního klíče, což je přesným odrazem současné značky Fiatu, zaměřené na budoucí výzvy, ale zároveň hrdé na svoji historickou identitu. Dva hlavní prvky nového loga Fiat (tvar štítu a červená barva) okamžitě připomínají model Fiat 524 z roku 1931, který se jako první chlubil obdélníkovým logem ve tvaru štítu s vertikálním textem, zapuštěným do nové čelní masky, vytvořené jak s ohledem na styl, tak s ohledem na aerodynamiku.
Nové logo Fiat je dalším krokem k dosažení cíle této italské automobilky – navázat na stoletou tradici výroby automobilů s nádherným designem, které jsou dostupné pro každého a jsou zpříjemněním každodenního života.
zdroj: Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.