Nové logo pro značku Fiat

Fiat
Fiat, foto: Fiat Group
Martin Kovalčík 6. února 2007 16:47
Sdílej:

Nové logo Fiat bylo včera oficiálně představeno na novém modelu Fiat Bravo. Tento krok zapadá do celkové strategie implementované značkou Fiat v posledních měsících a postupně dojde k rozšíření tohoto nového loga i na ostatní modely.

V rámci naplňování výše uvedené strategie se již objevilo několik zcela nových produktů (počínaje modelem Fiat Croma, přes modely Fiat Grande Punto, Fiat Panda, Fiat Sedici a nyní Fiat Bravo). Současně však bylo nutné vytvořit nějaký hmatatelný znak, který by symbolizoval obrat značky Fiat směrem k novým výzvám.

Nové logo Fiat, vytvořené společně firmami Robilant Associati (agentura specializující se na poradenství týkající se značek a na strategické plánování) a Centro Stile Fiat (vlastní designerské středisko Fiatu), je odvozeno od známého štítu, který zdobil předky současných automobilů Fiat v letech 1931 až 1968 vertikálně protažená písmena „FIAT“ vystupují na rubínově červeném pozadí, jež jsou ohraničena zaobleným, chromovaným okrajem. Nové logo Fiat působí třírozměrným dojmem, ze kterého vyzařuje pokročilá technologie, italský design, dynamika a silná osobnost. Současně v sobě nese odkaz na kulaté logo (bílý text na červeném pozadí), jež bylo po mnoho let symbolem pro silné a výkonné modely značky Fiat.

Toto významné a výrazné nové logo Fiat proto přináší „změnu v návaznosti“ - znak minulosti znovu interpretovaný pomocí moderního klíče, což je přesným odrazem současné značky Fiatu, zaměřené na budoucí výzvy, ale zároveň hrdé na svoji historickou identitu. Dva hlavní prvky nového loga Fiat (tvar štítu a červená barva) okamžitě připomínají model Fiat 524 z roku 1931, který se jako první chlubil obdélníkovým logem ve tvaru štítu s vertikálním textem, zapuštěným do nové čelní masky, vytvořené jak s ohledem na styl, tak s ohledem na aerodynamiku.

Nové logo Fiat je dalším krokem k dosažení cíle této italské automobilky – navázat na stoletou tradici výroby automobilů s nádherným designem, které jsou dostupné pro každého a jsou zpříjemněním každodenního života.

zdroj: Fiat 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.