Honda přichází s novým scramblerem CL500

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 31. března 2023, 07:19 Google+

Tato dlouho očekávaná novinka, se dostává k našim dealerům! Neváhejte a pojďte se s novým scramblerem CL500 seznámit. CL je již k vidění na všech autorizovaných motocyklových dealerstvích společnosti Honda. Využijte možnosti si motocykl do detailu prohlédnout a případně si rovnou domluvit i testovací jízdu. Těšíme se na Vás.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda CL500

Honda CL500 | foto: Honda ČR

Sdílejte článek

Informace o modelu

Vývojový koncept uplatňovaný od počátku projektu CL500 byl nazván „Vyjádřete sami sebe“. Vzhledem k zaměření na mladou populaci, pro kterou je důležitý styl, byl tento model navržen tak, aby přesně zapadl do životního stylu svého majitele, a aby zvládl každodenní dojíždění do práce, dlouhé víkendové vyjížďky, ale dokonce i lehký terén –⁠ a aby při tom upoutal pozornost.

Přesně jak by tomu mělo u stroje pro mladší jezdce být, lze jej samozřejmě také velmi snadno přizpůsobit individuálnímu vkusu. Pro tento účel je připravena řada originálního příslušenství Honda, které zvýší jeho osobitost, praktičnost a styl.

V případě řadového dvouválcového motoru se zdvihovým objemem 471 cm3 se jedná o oblíbený agregát značky Honda určený pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2, který disponuje výkonem 34,3 kW a točivým momentem dosahujícím příjemných 43,4 Nm. Pro použití v modelu CL byl tento motor vybaven unikátním nastavením elektronické řídicí jednotky a krátký koncový převod je zárukou dynamické akcelerace v městském provozu nejen při rozjezdech, ale i při jízdě na libovolný rychlostní stupeň. Šestistupňová převodovka je vybavena pomocnou třecí spojkou.

Zcela nový mřížový hlavní rám z ocelových trubek není jen stylistickým prvkem, ale také základem snadné ovladatelnosti. Odpružení s dlouhým zdvihem je tvořeno 41mm teleskopickou vidlicí a nastavitelným zadním tlumičem, zatímco kola o rozměrech 19 palců vpředu a 17 palců vzadu jsou obuta do špalíkových pneumatik. Obě brzdy jsou vybaveny modulací ABS, která byla speciálně vyvážena s ohledem na vynikající výkon na různých površích, včetně lehkého terénu.

Veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami, přístrojový panel obsahuje kompaktní inverzní LCD displej a zadní ukazatele směru jsou vybaveny technologií výstražných světel pro nouzové brzdění (Emergency Stop Signal – ESS), která při nenadálém prudkém brzdění začnou blikat.

 

img-responsive

Honda CL500 | foto: Honda ČR

Vzhled a výbava

Jednoduchý a syrový vzhled, stejně jako u původního modelu CL
Díky sedlu ve výšce 790 mm jezdec snadno dosáhne na zem a má dostatek prostoru pro nohy
Přístrojový panel s inverzním LCD displejem a držák přilby pod sedlem
Kompletní LED osvětlení a zadní ukazatele směru s technologií výstražných světel pro nouzové brzdění (ESS)

„Jednoduchý, syrový a odolný“ – to byla tři slova, která tvořila základ uvažování týmu designérů při návrhu modelu CL500. Styl silničního motocyklu kategorie scrambler vypadá dobře všude, kde se objeví. Jako bonus nabízí ergonomické vlastnosti, díky kterým je stroj velmi snadno ovladatelný v celé řadě situací.

Kombinace čistého tvaru zaoblené palivové nádrže a vzhůru mířícího tlumiče výfuku s nerezovým ochranným krytem silně rozeznívají struny nostalgie. A všechny s láskou propracované detaily –⁠ ochranné polepy nádrže, gumové manžety vidlice, vatovaný hladký vnější potah sedla s vyraženým logem Honda, vysoko umístěná řídítka –⁠ dohromady vytvářejí vzhled, z něhož vyzařuje šarm. Všechna barevná provedení kontrastují s černě lakovaným motorem a podvozkem, díky čemuž barvy ještě více vyniknou.

Sedlo ve výšce 790 mm, které má navíc zúženou střední část, usnadňuje jezdci dosažení na zem a poskytuje dostatek prostoru pro nohy. Jeho součástí jsou i boční přesahy, které zakrývají prvky rámu při jízdě vstoje, a nízká zadní část pro snadné nastupování spolujezdce. Sedlo lze snadno sejmout pomocí klíčku zapalování a pod ním se nachází elegantně ukrytý držák přilby.

Vysoká řídítka nejenže dobře vypadají, ale jejich úhel je nastaven tak, aby umožňoval ovládání stroje vsedě i vstoje, jejich součástí jsou rukojeti v off-road stylu a vnitřní závaží pro snížení únavy. Ochranné polepy nádrže slouží jako dodatečné místo pro kontakt nohou při jízdě vstoje; ocelové stupačky jsou široké a pro vyšší komfort jsou opatřeny gumovými vložkami.

Nízko umístěný světlomet o průměru 175 mm má klasický tvar, uvnitř se však nacházejí čtyři LED diody se silnými vnitřními čočkami, které při jízdě za tmy vytvářejí charakteristický světelný vzor. Malé kruhové LED ukazatele směru o průměru 55 mm mají klasický vzhled a jsou umístěny po obou stranách tenkého oválného zadního LED světla.

V elegantním 100mm kruhovém přístrojovém panelu je umístěn inverzní LCD displej. Přehledně zobrazované informace zahrnují ukazatel zařazeného rychlostního stupně, spotřeby paliva, či šipky doporučující vhodný okamžik k přeřazení.

Při prudkém a náhlém brzdění se aktivuje standardně dodávaná funkce výstražných světel pro nouzové brzdění (ESS), která rozbliká zadní ukazatele směru, aby upozornila řidiče vzadu. Tato funkce se po určité době sama vypne.

Se spotřebou paliva 3,6 l/100 km má stroj při 12litrové nádrži potenciální dojezd přes 300 km.

 

img-responsive

Honda CL500 | foto: Honda ČR

Podvozek

Lichoběžníkový rám z ocelových trubek
41mm teleskopická vidlice a dva zadní tlumiče s nastavitelným předpětím pružin
Dvoupístový přední brzdový třmen a 310mm plovoucí kotouč
Systém ABS vyvážený pro jízdu v lehkém terénu
Kombinace 19palcového kola vpředu a 17palcového kola vzadu

Lichoběžníkový rám z ocelových trubek zajišťuje ovladatelnost, jízdní komfort a je základem stylu modelu CL500. Sám o sobě je krásně jednoduchý, se silnými trubkami a zadním pomocným rámem ve tvaru smyčky. Při optimalizaci tuhosti a vyvážení hmotnosti byla využita konstrukce za pomoci počítačů (Computer Aided Engineering – CAE).

Tento motocykl kategorie scrambler si musí poradit se všemi nástrahami – od drsných městských ulic až po nerovné polní cesty. Při návrhu podvozku bylo cílem vytvořit lehké a citlivé řízení s odpružením, které dokáže pohlcovat nárazy.

Světlá výška dosahuje 155 mm, sklon vidlice 27°, závlek 108 mm a rozvor kol činí 1 485 mm. Pohotovostní hmotnost je 192 kg.

Přední 41mm teleskopická vidlice má zdvih 150 mm a je opatřena klasickými černými manžetami. Ty kromě klasického stylového vzhledu chrání ramena vidlice a ucpávky před prachem a poškozením. Vrchní a spodní body upevnění vidlice byly navrženy speciálně pro model CL a přispívají k maximální přesnosti a citlivosti řízení. Na zádi se nachází elegantně jednoduchá kyvná vidlice ze 45mm kulatých trubek, která stroji dodává svalnatý charakter. Dva zadní tlumiče s dlouhým zdvihem zajišťují zdvih 145 mm a umožňují nastavení předpětí pružiny v 5 stupních (3 nahoru od standardní polohy, 1 dolů). Tlumení obou kol je nastaveno tak, aby zajišťovalo hladkou a pohodlnou jízdu bez ohledu na povrch vozovky.

Dvoupístový přední třmen se prostřednictvím sintrovaných destiček zakusuje do 310mm plovoucího kotouče. Hydraulický tlak mezi předním a zadním jednopístovým třmenem (s 240mm kotoučem) je vyrovnáván tak, aby byla zajištěna co nejlepší kontrola nad brzděním na celé řadě různých povrchů. Také systém ABS byl optimalizován pro použití na nezpevněných cestách i na asfaltu.

Stroj je opatřen 19palcovým kolem vpředu a 17palcovým kolem vzadu, čímž je zajištěna jistá přilnavost a ovladatelnost v různých typech terénu. Pneumatiky Dunlop Mixtours s hlubokým vzorem mají rozměr 110/80 R19 vpředu a 150/70 R17 vzadu.

 

Motor

Řadový kapalinou chlazený dvouválec o objemu 471 cm3 vhodný pro držitele řidičského oprávnění A2
Unikátní nastavení systému vstřikování paliva PGM-FI a kratší koncový převod
Pomocná/třecí spojka pro kontrolu nad zadním kolem
Ikonický vzhůru mířící tlumič výfuku se dvěma koncovkami

8ventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor Hondy CL500 o objemu 471 cm3 se vyznačuje hladkým chodem, snadným ovládáním a atraktivními vlastnostmi. Tento mimořádně oblíbený a odolný agregát si svou pověst získal v modelech řady Honda CB(R)500 a v CMX500 Rebel. U CL500 byly revidovány mapy systému elektronického vstřikování paliva PGM-FI a nové je také uspořádání sacích a výfukových kanálů, které přispívají k dynamickému točivému momentu 43,4 Nm při 6 250 ot./min. a maximálnímu výkonu 34,3 kW při 8 500 ot./min. Pro svižnější akceleraci bez ohledu na zařazený převodový stupeň je použito zadní ozubené kolo s 41 zuby, zatímco u modelu Rebel je zubů pouze 40.

Jedná se o pohonnou jednotku, která dosahuje skvělé rovnováhy mezi fyzickými rozměry a pružným výkonem a ochotně poskytuje točivý moment ve středních otáčkách i při nejvyšším výkonu, což z ní dělá jeden z nejoblíbenějších motorů značky Honda. Vrtání a zdvih jsou 67 x 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření.

Tichý rozvodový řetěz (SV Chain) má povrch kolíků potažený vanadem, což snižuje tření a zvyšuje ochranu proti prachu. Tření je dále sníženo přidáním kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání).

Zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Převody setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované a jeho nízká hmotnost umožňuje volné otáčení motoru se sníženou setrvačností. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm.

Kliková skříň je tvořena odstředivě litými tenkostěnnými prvky. Jejich vnitřní konstrukce klade důraz na snížení ztrát čerpáním, které mohou u zapalování s posunem 180° nastat. Hluboká olejová vana pojme 3,2 l.

Šestistupňová převodovka s hladkým chodem je navržena tak, aby umožňovala snadné řazení, a to zejména ve městě. Pomocná/třecí spojka přispívá k lepší kontrole nad chováním zadního kola, usnadňuje ovládání páčky a snižuje únavu jezdce.

Ikonický tlumič výfuku ve stylu CL se dvěma koncovkami je zahnutý směrem nahoru a je napojen na svody s uspořádáním 2-1. Zvuk stroje byl v porovnání s modelem Rebel vyladěn s důrazem na nižší frekvence, a to při zachování podobného pulzujícího pocitu.

Vytisknout

Diskuze: Honda přichází s novým scramblerem CL500

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Monteverdi Berlinetta

Pozapomenuté sportovní vozy díl 7., Monteverdi Berlinetta, V8 Hemi ze Švýcarska

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud