Inovovaný CROSSTAR e:HEV bude od dubna 2023 k dispozici na našem trhu. Prošel několika úpravami exteriéru, interiéru a hlavně pohonné jednotky.
Model Jazz Crosstar prošel několika úpravami exteriéru, které podtrhují jeho odolnější a dobrodružnější vzhled. Výraznější maska chladiče se vyznačuje zřetelnějším voštinovým vzorem. Masku doplňují přepracované nárazníky se stříbrnými vložkami navrženými tak, aby vypadaly jako ochrana podvozku, a nové sladěné boční prahy. Změny završuje nová povrchová úprava litých kol a nově dostupná barva karoserie: modrá Fjord Mist.
V interiéru inovovaného modelu Jazz Crosstar najdeme nové čalounění sedadel a také úpravy palubní desky a dveří spolu s novým povrchem obložení palubní desky, středové konzoly a dvouramenného volantu v minimalistickém stylu.
Vyšší hybridní výkon e:HEV
Vylepšený model si zachovává citlivou a vysoce účinnou pokročilou hybridní technologii společnosti Honda. Nejnovější generace hnacího ústrojí e:HEV se skládá ze dvou elektromotorů, úsporného zážehového motoru, automatické převodovky a tří inteligentních jízdních režimů. Díky tomu poskytuje v reálných podmínkách vysokou úroveň efektivity a kultivovanosti.
Přepracování všech aspektů systému e:HEV se projevilo ve zvýšení účinnosti, jízdních vlastností a výkonu. Elektrický hnací motor zaznamenal nárůst o 10 kW (14 HP), čímž se jeho celkový výkon zvýšil na 90 kW (122 HP), a také u motor-generátoru vzrostl výkon o 8 kW, čímž dosáhl hodnoty 78 kW (106 HP). 1,5litrový zážehový motor s portem vstřikování posílil o 7 kW a nyní dosahuje maximálního výkonu 79 kW (107 HP). Točivý moment zůstává na hodnotě 131 Nm. Úsporný hybridní systém společnosti Honda produkuje emise CO2 108 g/km.
Automatická převodovka eCVT společnosti Honda byla také přepracována s cílem zlepšit plynulost a jízdní vlastností a zprostředkovat poutavější zážitek z jízdy.
Honda SENSING přináší ucelený systém bezpečnosti
K chytrému rozvržení nového modelu přináší společnost Honda sadu pokročilých bezpečnostních funkcí a pomůcek pro řidiče, která v dané třídě patří mezi ty nejucelenější.
Kamera s širším úhlem a vyšším rozlišením umožňuje získávat lepší povědomí o okolí vozidla, včetně rozpoznání krajnic bez obrubníků nebo značení podél silnice, zatímco systémy aktivní bezpečnosti byly přepracovány s cílem omezit rušení řidiče při běžné jízdě.
Funkce asistenta při jízdě v dopravní zácpě, nyní vylepšená o podporu řízení od 0 km/h, snižuje zátěž řidiče při jízdě v hustém provozu a zvyšuje již tak působivou ochranu vozu proti nárazu.
Tyto pokročilé asistenční systémy řidiče doplňují standardní sadu deseti airbagů, včetně kolenních a předních středových airbagů. Crosstar bude vybaven stejnými technologiemi aktivní bezpečnosti a pomůckami pro řidiče, které získaly maximální pětihvězdičkové hodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP 2020.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.