Inovovaný CROSSTAR e:HEV bude od dubna 2023 k dispozici na našem trhu. Prošel několika úpravami exteriéru, interiéru a hlavně pohonné jednotky.
Model Jazz Crosstar prošel několika úpravami exteriéru, které podtrhují jeho odolnější a dobrodružnější vzhled. Výraznější maska chladiče se vyznačuje zřetelnějším voštinovým vzorem. Masku doplňují přepracované nárazníky se stříbrnými vložkami navrženými tak, aby vypadaly jako ochrana podvozku, a nové sladěné boční prahy. Změny završuje nová povrchová úprava litých kol a nově dostupná barva karoserie: modrá Fjord Mist.
V interiéru inovovaného modelu Jazz Crosstar najdeme nové čalounění sedadel a také úpravy palubní desky a dveří spolu s novým povrchem obložení palubní desky, středové konzoly a dvouramenného volantu v minimalistickém stylu.
Vyšší hybridní výkon e:HEV
Vylepšený model si zachovává citlivou a vysoce účinnou pokročilou hybridní technologii společnosti Honda. Nejnovější generace hnacího ústrojí e:HEV se skládá ze dvou elektromotorů, úsporného zážehového motoru, automatické převodovky a tří inteligentních jízdních režimů. Díky tomu poskytuje v reálných podmínkách vysokou úroveň efektivity a kultivovanosti.
Přepracování všech aspektů systému e:HEV se projevilo ve zvýšení účinnosti, jízdních vlastností a výkonu. Elektrický hnací motor zaznamenal nárůst o 10 kW (14 HP), čímž se jeho celkový výkon zvýšil na 90 kW (122 HP), a také u motor-generátoru vzrostl výkon o 8 kW, čímž dosáhl hodnoty 78 kW (106 HP). 1,5litrový zážehový motor s portem vstřikování posílil o 7 kW a nyní dosahuje maximálního výkonu 79 kW (107 HP). Točivý moment zůstává na hodnotě 131 Nm. Úsporný hybridní systém společnosti Honda produkuje emise CO2 108 g/km.
Automatická převodovka eCVT společnosti Honda byla také přepracována s cílem zlepšit plynulost a jízdní vlastností a zprostředkovat poutavější zážitek z jízdy.
Honda SENSING přináší ucelený systém bezpečnosti
K chytrému rozvržení nového modelu přináší společnost Honda sadu pokročilých bezpečnostních funkcí a pomůcek pro řidiče, která v dané třídě patří mezi ty nejucelenější.
Kamera s širším úhlem a vyšším rozlišením umožňuje získávat lepší povědomí o okolí vozidla, včetně rozpoznání krajnic bez obrubníků nebo značení podél silnice, zatímco systémy aktivní bezpečnosti byly přepracovány s cílem omezit rušení řidiče při běžné jízdě.
Funkce asistenta při jízdě v dopravní zácpě, nyní vylepšená o podporu řízení od 0 km/h, snižuje zátěž řidiče při jízdě v hustém provozu a zvyšuje již tak působivou ochranu vozu proti nárazu.
Tyto pokročilé asistenční systémy řidiče doplňují standardní sadu deseti airbagů, včetně kolenních a předních středových airbagů. Crosstar bude vybaven stejnými technologiemi aktivní bezpečnosti a pomůckami pro řidiče, které získaly maximální pětihvězdičkové hodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP 2020.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?