Inovovaný CROSSTAR e:HEV bude od dubna 2023 k dispozici na našem trhu. Prošel několika úpravami exteriéru, interiéru a hlavně pohonné jednotky.
Model Jazz Crosstar prošel několika úpravami exteriéru, které podtrhují jeho odolnější a dobrodružnější vzhled. Výraznější maska chladiče se vyznačuje zřetelnějším voštinovým vzorem. Masku doplňují přepracované nárazníky se stříbrnými vložkami navrženými tak, aby vypadaly jako ochrana podvozku, a nové sladěné boční prahy. Změny završuje nová povrchová úprava litých kol a nově dostupná barva karoserie: modrá Fjord Mist.
V interiéru inovovaného modelu Jazz Crosstar najdeme nové čalounění sedadel a také úpravy palubní desky a dveří spolu s novým povrchem obložení palubní desky, středové konzoly a dvouramenného volantu v minimalistickém stylu.
Vyšší hybridní výkon e:HEV
Vylepšený model si zachovává citlivou a vysoce účinnou pokročilou hybridní technologii společnosti Honda. Nejnovější generace hnacího ústrojí e:HEV se skládá ze dvou elektromotorů, úsporného zážehového motoru, automatické převodovky a tří inteligentních jízdních režimů. Díky tomu poskytuje v reálných podmínkách vysokou úroveň efektivity a kultivovanosti.
Přepracování všech aspektů systému e:HEV se projevilo ve zvýšení účinnosti, jízdních vlastností a výkonu. Elektrický hnací motor zaznamenal nárůst o 10 kW (14 HP), čímž se jeho celkový výkon zvýšil na 90 kW (122 HP), a také u motor-generátoru vzrostl výkon o 8 kW, čímž dosáhl hodnoty 78 kW (106 HP). 1,5litrový zážehový motor s portem vstřikování posílil o 7 kW a nyní dosahuje maximálního výkonu 79 kW (107 HP). Točivý moment zůstává na hodnotě 131 Nm. Úsporný hybridní systém společnosti Honda produkuje emise CO2 108 g/km.
Automatická převodovka eCVT společnosti Honda byla také přepracována s cílem zlepšit plynulost a jízdní vlastností a zprostředkovat poutavější zážitek z jízdy.
Honda SENSING přináší ucelený systém bezpečnosti
K chytrému rozvržení nového modelu přináší společnost Honda sadu pokročilých bezpečnostních funkcí a pomůcek pro řidiče, která v dané třídě patří mezi ty nejucelenější.
Kamera s širším úhlem a vyšším rozlišením umožňuje získávat lepší povědomí o okolí vozidla, včetně rozpoznání krajnic bez obrubníků nebo značení podél silnice, zatímco systémy aktivní bezpečnosti byly přepracovány s cílem omezit rušení řidiče při běžné jízdě.
Funkce asistenta při jízdě v dopravní zácpě, nyní vylepšená o podporu řízení od 0 km/h, snižuje zátěž řidiče při jízdě v hustém provozu a zvyšuje již tak působivou ochranu vozu proti nárazu.
Tyto pokročilé asistenční systémy řidiče doplňují standardní sadu deseti airbagů, včetně kolenních a předních středových airbagů. Crosstar bude vybaven stejnými technologiemi aktivní bezpečnosti a pomůckami pro řidiče, které získaly maximální pětihvězdičkové hodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP 2020.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.