Toyota se připojila k výměně hamburských městských taxíků za vozy s nulovými emisemi a dodala společnosti Best Taxi 25 vodíkových sedanů Mirai druhé generace. Do roku 2025 budou všechny městské taxíky bezemisní.
Toyota a taxislužba Best Taxi poskytly cestujícím v Hamburku 25 bezemisních taxíků Toyota Mirai. Flotilu prémiových sedanů s elektrickým pohonem poháněným vodíkovými palivovými články dodal společnosti Best Taxi autorizovaný prodejceToyota Autohaus S+K.
„Ve velkém městě, jako je Hamburk, může taxislužba sehrát důležitou roli v dekarbonizaci dopravy. Mirai poháněné vodíkovými palivovými články jsou ekologickým a praktickým řešením, které přispěje ke zlepšení kvality ovzduší ve městě,” řekl Carsten Schulz, ředitel Autohaus S+K GmbH, autorizovaného prodejce vozů Toyota.
Toyoty Mirai byly financovány z grantu hamburské samosprávy v rámci projektu Taxi budoucnosti, jehož cílem je do konce roku 2024 nahradit všechny taxíky provozované ve městě vozy s nulovými emisemi. Tento projekt byl zahájen v dubnu 2021, kdy ve městě jezdilo pouze pět taxíků s nulovými emisemi. K dnešnímu dni získalo licenci na provozování taxislužby celkem 350 elektromobilů, z toho 25 vozů Toyota Mirai na vodíkový pohon. Hamburské úřady zřídily samostatný fond, z něhož bude pořízeno celkem 460 bateriových a vodíkových elektromobilů, včetně 60 vozů pro vozíčkáře.
Evropské metropole se rozhodly pro Toyotu Mirai
Toyota Mirai je vozem, který si vybírají podniky osobní dopravy. V Paříži již jezdí 600 vozů Mirai jako taxíky, v Kodani pracuje 100 vodíkových Toyot pro taxislužbu a po celé Evropě jsou sedany Mirai ve flotilách mnoha služeb sdílení aut, spolujízdy a půjčoven aut.
Toyota Mirai druhé generace nabízí podle WLTP dojezd až 650 km a lze ji natankovat během několika minut. Je poháněna elektromotorem o výkonu 182 koní, který je napájen palivovými články, jež vyrábějí elektřinu reakcí vodíku a kyslíku.
Jediným vedlejším produktem této reakce je vodní pára. Mirai kombinuje praktické výhody dlouhého dojezdu a rychlého doplňování paliva s příjemným zážitkem z jízdy a nulovými emisemi typickými pro elektrický pohon.
Vůz si vede dobře za všech podmínek a zachovává si účinnost a dojezd jak při teplotách pod bodem mrazu až -30 °C, tak při velmi vysokých teplotách. Spotřeba vodíku činí v závislosti na výbavě v průměru 0,79-0,89 kg/100 km.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?