Britský výrobce luxusních sportovních vozů McLaren prodal část své sbírky historických vozů bahrajnskému státnímu fondu Mumtalakat, aby získal kapitál na supersport Artura. Fond je hlavním akcionářem automobilky, patří mu v ní 60procentní podíl. Výměnou za veterány přislíbil firmě další finanční pomoc, tentokrát 100 milionů liber (28,4 miliardy Kč). Informovala o tom včera podle ČTK agentura Bloomberg.
Automobilka o finanční injekci požádala poté, co "určitá technická vylepšení" hybridního supersportu Artura způsobila zpoždění dodávek, uvedl McLaren na začátku tohoto týdne ve výsledcích hospodaření za třetí čtvrtletí.
Prodej některých historických vozů hlavnímu akcionáři potvrdil mluvčí automobilky, podrobněji se ale k věci nevyjádřil. Podle výroční zprávy za rok 2021 čítala sbírka McLarenu 54 vzácných závodních vozů formule 1 a supersportů F1. Ve stejné zprávě se uvádí, že společnost čas od času vozy ze své sbírky prodává.
"Vedeme aktivní rozhovory se všemi akcionáři ohledně rekapitalizace skupiny," uvedl McLaren. Firma naznačila, že dodatečné prostředky nebudou stačit. Pokračuje také v jednáních o dalších možných partnerstvích.
Automobilka zvýšila za devět měsíců do září ztrátu na 203 milionů liber ze 69 milionů liber v odpovídajícím období loni. Hotovost společnosti na konci třetího čtvrtletí klesla na 87 milionů ze 171 milionů liber před rokem.
Britská značka v posledních letech několikrát žádala akcionáře o nouzové financování kvůli dlouhým odkladům uvedení modelu Artura na trh. Poslední kolo financování přichází jen několik měsíců poté, co její akcionáři, například investiční společnost Ares Management a saúdskoarabský státní investiční fond PIF, poskytli 125 milionů liber prostřednictvím konvertibilních prioritních akcií.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.