Britský výrobce luxusních sportovních vozů McLaren prodal část své sbírky historických vozů bahrajnskému státnímu fondu Mumtalakat, aby získal kapitál na supersport Artura. Fond je hlavním akcionářem automobilky, patří mu v ní 60procentní podíl. Výměnou za veterány přislíbil firmě další finanční pomoc, tentokrát 100 milionů liber (28,4 miliardy Kč). Informovala o tom včera podle ČTK agentura Bloomberg.
Automobilka o finanční injekci požádala poté, co "určitá technická vylepšení" hybridního supersportu Artura způsobila zpoždění dodávek, uvedl McLaren na začátku tohoto týdne ve výsledcích hospodaření za třetí čtvrtletí.
Prodej některých historických vozů hlavnímu akcionáři potvrdil mluvčí automobilky, podrobněji se ale k věci nevyjádřil. Podle výroční zprávy za rok 2021 čítala sbírka McLarenu 54 vzácných závodních vozů formule 1 a supersportů F1. Ve stejné zprávě se uvádí, že společnost čas od času vozy ze své sbírky prodává.
"Vedeme aktivní rozhovory se všemi akcionáři ohledně rekapitalizace skupiny," uvedl McLaren. Firma naznačila, že dodatečné prostředky nebudou stačit. Pokračuje také v jednáních o dalších možných partnerstvích.
Automobilka zvýšila za devět měsíců do září ztrátu na 203 milionů liber ze 69 milionů liber v odpovídajícím období loni. Hotovost společnosti na konci třetího čtvrtletí klesla na 87 milionů ze 171 milionů liber před rokem.
Britská značka v posledních letech několikrát žádala akcionáře o nouzové financování kvůli dlouhým odkladům uvedení modelu Artura na trh. Poslední kolo financování přichází jen několik měsíců poté, co její akcionáři, například investiční společnost Ares Management a saúdskoarabský státní investiční fond PIF, poskytli 125 milionů liber prostřednictvím konvertibilních prioritních akcií.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.