Zbrusu nový Lexus RX 450h+ plug-in hybrid, 227 kW a dojezd 69 km čistě na elektřinu

Lexus RX 450h+ plug-in hybrid
Lexus RX 450h+ plug-in hybrid, foto: Toyota
Petr Boháč , AutoRoad.cz 31. října 2022 19:24
Sdílej:

Zbrusu nový plug-in hybridní RX 450h+ přináší špičkové řemeslné zpracování, pohodlí v kabině, vyspělé bezpečnostní systémy i schopnost jízdy na samotnou elektřinu. Dojezd v elektrickém režimu EV je až 69 km. Po vybití baterie hladce přepne do režimu hybridního pohonu.

Lexus stvořil koncepci luxusního SUV, a také jako první před 17 lety uvedl do prémiového segmentu elektrifikovaný pohon. 

Dalším přínosem je chytré obestavění prostoru vyplývající z podvozkové platformy GA-K, umožňující zabudovat celou hybridní baterii RX do prostoru pod podlahou vozidla. To se odráží v ještě lepší dynamice vlivem nízkého těžiště, jakož i větší kabině a zavazadlovém prostoru. 

Plug-in hybridní RX 450h+ umožňuje neomezené a nepřerušované cestování na dlouhé vzdálenosti společně s výhodou nízkých emisí, příznivé spotřeby paliva a delšího dojezdu na samotnou elektřinu. 

Nově potvrzené homologované údaje uvádějí emise CO2 na úrovni 24 g/km, spotřeba paliva 1,1 l/100 km a elektrický dojezd až 69 km, vše v kombinovaném cyklu podle WLTP. Maximum výkonu 309 k (227 kW) znamená svižnou jízdní dynamiku a zrychlení z místa na 100 km/h za 6,5 sekundy.

Po vybití baterie naskočí hybridní režim

Fakta a čísla jsou však jen částí příběhu. Od konkurentů se RX 450h+ odlišuje především v okamžiku, kdy vůz vyčerpá energii z hybridní baterie. Většina plug-in hybridních vozidel jednoduše přepne na spalovací motor, což znamená vyšší emise a horší spotřebu paliva do té doby, než se vůz opět zapojí do zásuvky a dobije. 

Plug-in hybrid Lexus oproti tomu hladce přepne do hybridního režimu, kdy se baterie dobíjí při samotné jízdě při zachování vysoké úrovně provozní efektivity. 

S ohledem na nabídku různých jízdních režimů je možné při každé cestě zužitkovat výhody plug-in hybridního pohonu na maximum. Výchozím režimem je elektrický režim EV. Vozidlo využívá samotný elektrický pohon, dokud se nevyčerpá energie z baterie. 

Pohon zůstává čistě elektrický bez ohledu na to, jak prudce řidič sešlápne akcelerační pedál. V režimu Auto EV/HV může do hry dočasně vstupovat hybridní pohon, například když chce řidič krátkodobě zvýšit výkon, vybíjení baterie je tak pomalejší. Řidič též může zvolit režim HV, kdy se udržuje úroveň nabití baterie spouštěním a vypínáním spalovacího motoru podle potřeby.  

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?