Zbrusu nový plug-in hybridní RX 450h+ přináší špičkové řemeslné zpracování, pohodlí v kabině, vyspělé bezpečnostní systémy i schopnost jízdy na samotnou elektřinu. Dojezd v elektrickém režimu EV je až 69 km. Po vybití baterie hladce přepne do režimu hybridního pohonu.
Lexus stvořil koncepci luxusního SUV, a také jako první před 17 lety uvedl do prémiového segmentu elektrifikovaný pohon.
Dalším přínosem je chytré obestavění prostoru vyplývající z podvozkové platformy GA-K, umožňující zabudovat celou hybridní baterii RX do prostoru pod podlahou vozidla. To se odráží v ještě lepší dynamice vlivem nízkého těžiště, jakož i větší kabině a zavazadlovém prostoru.
Plug-in hybridní RX 450h+ umožňuje neomezené a nepřerušované cestování na dlouhé vzdálenosti společně s výhodou nízkých emisí, příznivé spotřeby paliva a delšího dojezdu na samotnou elektřinu.
Nově potvrzené homologované údaje uvádějí emise CO2 na úrovni 24 g/km, spotřeba paliva 1,1 l/100 km a elektrický dojezd až 69 km, vše v kombinovaném cyklu podle WLTP. Maximum výkonu 309 k (227 kW) znamená svižnou jízdní dynamiku a zrychlení z místa na 100 km/h za 6,5 sekundy.
Po vybití baterie naskočí hybridní režim
Fakta a čísla jsou však jen částí příběhu. Od konkurentů se RX 450h+ odlišuje především v okamžiku, kdy vůz vyčerpá energii z hybridní baterie. Většina plug-in hybridních vozidel jednoduše přepne na spalovací motor, což znamená vyšší emise a horší spotřebu paliva do té doby, než se vůz opět zapojí do zásuvky a dobije.
Plug-in hybrid Lexus oproti tomu hladce přepne do hybridního režimu, kdy se baterie dobíjí při samotné jízdě při zachování vysoké úrovně provozní efektivity.
S ohledem na nabídku různých jízdních režimů je možné při každé cestě zužitkovat výhody plug-in hybridního pohonu na maximum. Výchozím režimem je elektrický režim EV. Vozidlo využívá samotný elektrický pohon, dokud se nevyčerpá energie z baterie.
Pohon zůstává čistě elektrický bez ohledu na to, jak prudce řidič sešlápne akcelerační pedál. V režimu Auto EV/HV může do hry dočasně vstupovat hybridní pohon, například když chce řidič krátkodobě zvýšit výkon, vybíjení baterie je tak pomalejší. Řidič též může zvolit režim HV, kdy se udržuje úroveň nabití baterie spouštěním a vypínáním spalovacího motoru podle potřeby.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.