Se svou zábavností, výkonem a vzhledem, který jej nezaměnitelně řadí mezi větší motokrosové sourozence, je Honda CRF125F skvělým odrazovým můstkem pro mladší jezdce, kteří přecházejí z menších modelů CRF50F a CRF110F na větší, závodně orientované stroje.
Podvozek
Model CRF125F je vybaven dvojitým páteřovým ocelovým rámem robustní konstrukce, který je inspirován architekturou použitou u závodních motokrosových modelů CRF250R a CRF450R, a který se vyznačuje propracovanou rovnováhou tuhosti a pružnosti.
Konvenční 31mm teleskopická přední vidlice zajišťuje inspirující jistotu a výkony díky 13,2 cm zdvihu (16,8 cm u Big Wheel). U zadního kola jí sekunduje kyvné rameno se systémem Pro-link a s centrálním tlumičem, jež je zárukou konzistentních a kvalitních jízdních vlastností. 17palcové (19palcové u Big Wheel) přední kolo napomáhá lepšímu držení stopy a ovladatelnosti zatímco 14palcové (16palcové u Big Wheel) zadní kolo dodává dostatek hnací síly a agility. Dostatečný brzdný výkon zajišťuje přední hydraulická brzda s jedním 220mm kotoučem a 95mm zadní bubnová brzda.
Podobně jako všichni členové řady terénních strojů Honda CRF se i CRF125F hrdě hlásí ke svému původu. Ocelová palivová nádrž o objemu 4,5 litru s integrovaným palivovým čerpadlem a filtrem je před poškozením při případném pádu chráněna rámovou konstrukcí. Kapotáž inspirovaná modelem CRF450R navazuje na nízko položené sedlo (739 mm, 785 mm u Big Wheel). Široká motokrosová řídítka jsou opatřena úzkými rukojeťmi, které jsou vhodné pro menší ruce. Multifunkční spínač na řídítkách zastává funkci startéru, indikace zapnutého zapalování (po otočení klíčem), informuje o stavu systému vstřikování paliva a zobrazuje také upozornění na nízký stav paliva v nádrži. Posledně jmenovaná kontrolka se rozsvítí, když v nádrži zbývá pouze 1 litr paliva. Brzdová páčka je pro lepší komfort i vlastnosti nastavitelná.
Pro rok 2023 je model CRF125R dostupný v charakteristickém červeném provedení s výraznou grafikou, která odkazuje na rodokmen terénních strojů Honda.
Motor
Čtyřtaktní SOHC motor o objemu 124,9 cm3 u CRF125F nabízí hladký a snadno využitelný lineární výkon. Vrtání a zdvih motoru činí 52,4 x 57,9 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 9:1. Elektronické vstřikování paliva Keihin zajišťuje lineární a dostupný výkon ve všech otáčkách a při všech polohách plynu.
CRF125F disponuje hladkým řazením čtyřstupňové převodovky, které skvěle ladí se širokým výkonovým spektrem motoru. Výsledkem je silný a dynamický výkon bez ohledu na zařazený rychlostní stupeň.
K pohodlnému ovládání stroje přispívá elektrický startér, startovací páka pak slouží jako záloha.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.