HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 11. srpna 2022, 13:32 Google+

Se svou zábavností, výkonem a vzhledem, který jej nezaměnitelně řadí mezi větší motokrosové sourozence, je Honda CRF125F skvělým odrazovým můstkem pro mladší jezdce, kteří přecházejí z menších modelů CRF50F a CRF110F na větší, závodně orientované stroje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
HONDA CRF125F

HONDA CRF125F | foto: Honda ČR

Sdílejte článek

Podvozek

Model CRF125F je vybaven dvojitým páteřovým ocelovým rámem robustní konstrukce, který je inspirován architekturou použitou u závodních motokrosových modelů CRF250R a CRF450R, a který se vyznačuje  propracovanou rovnováhou tuhosti a pružnosti.

Konvenční 31mm teleskopická přední vidlice zajišťuje inspirující jistotu a výkony díky 13,2 cm zdvihu (16,8 cm u Big Wheel). U zadního kola jí sekunduje kyvné rameno se systémem Pro-link a s centrálním tlumičem, jež je zárukou konzistentních a kvalitních jízdních vlastností. 17palcové (19palcové u Big Wheel) přední kolo napomáhá lepšímu držení stopy a ovladatelnosti zatímco 14palcové (16palcové u Big Wheel) zadní kolo dodává dostatek hnací síly a agility. Dostatečný brzdný výkon zajišťuje přední hydraulická brzda s jedním 220mm kotoučem a 95mm zadní bubnová brzda.

Podobně jako všichni členové řady terénních strojů Honda CRF se i CRF125F hrdě hlásí ke svému původu. Ocelová palivová nádrž o objemu 4,5 litru s integrovaným palivovým čerpadlem a filtrem je před poškozením při případném pádu chráněna rámovou konstrukcí. Kapotáž inspirovaná modelem CRF450R navazuje na nízko položené sedlo (739 mm, 785 mm u Big Wheel). Široká motokrosová řídítka jsou opatřena úzkými rukojeťmi, které jsou vhodné pro menší ruce. Multifunkční spínač na řídítkách zastává funkci startéru, indikace zapnutého zapalování (po otočení klíčem), informuje o stavu systému vstřikování paliva a zobrazuje také upozornění na nízký stav paliva v nádrži. Posledně jmenovaná kontrolka se rozsvítí, když v nádrži zbývá pouze 1 litr paliva. Brzdová páčka je pro lepší komfort i vlastnosti nastavitelná.

Pro rok 2023 je model CRF125R dostupný v charakteristickém červeném provedení s výraznou grafikou, která odkazuje na rodokmen terénních strojů Honda. 

Motor

Čtyřtaktní SOHC motor o objemu 124,9 cm3 u CRF125F nabízí hladký a snadno využitelný lineární výkon. Vrtání a zdvih motoru činí 52,4 x 57,9 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 9:1. Elektronické vstřikování paliva Keihin zajišťuje lineární a dostupný výkon ve všech otáčkách a při všech polohách plynu.

CRF125F disponuje hladkým řazením čtyřstupňové převodovky, které skvěle ladí se širokým výkonovým spektrem motoru. Výsledkem je silný a dynamický výkon bez ohledu na zařazený rychlostní stupeň.

K pohodlnému ovládání stroje přispívá elektrický startér, startovací páka pak slouží jako záloha.

Vytisknout

Diskuze: HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Vodíková mapa ČR je k dispozici pro odborníky i veřejnost

Audi TT RS Coupe Iconic Edition

Audi TT RS Coupe Iconic Edition, limitka k 25. výročí

Kia EV6 GT - nejvýkonnější Kia vstupuje na český trh

Kia EV6 GT - nejvýkonnější Kia vstupuje na český trh

Neprodávanější dodávka? Nenápadná Toyota Proace

Neprodávanější dodávka? Nenápadná Toyota Proace

Škoda Kodiaq

TEST: Škoda Kodiaq 1.5 TSI – stačí základní benzinová motorizace na rodinné SUV?

Renault 4

Renault představí nový show car Renault 4

Opel Astra GSe

Opel představil ostrou verzi Astry s přídomkem GSe, těšit se můžeme na 225 koní

Toyota Camry

TEST: Toyota Camry 2.5 Hybrid, měli by se v Boleslavi začít bát?

Geely GE11

Čínská Geely koupila podíl v luxusní automobilce Aston Martin

Nová karbonová kola automobilky Porsche

Akcie Porsche první den na burze

Modernizované BMW Z4

Modernizované BMW Z4 vstupuje na český trh s cenami od 1,2 milionu Kč

Volvo

Roztržitost, zapomnětlivost, spěch, nezodpovědnost? Nevadí, Volvo to zařídí za vás...

ZIP

Každý si myslí, že metodu zipu zná, ale mnozí mohou v tomto článku "objevit Ameriku"

Škoda zahajuje pilotní projekt „CITIGO E-PILOT“ v České republice

Do elektromobility putují další státní peníze, Škoda úzce spolupracuje

Škoda Octavia RS

TEST: Škoda Octavia RS Challenge Plus – v něčem skvělá, v něčem bohužel tragická..

reklama

Doporučujeme

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Akcie Porsche první den na burze

  2. TEST: Toyota Camry 2.5 Hybrid, měli by se v Boleslavi začít bát?

  3. Čínská Geely koupila podíl v luxusní automobilce Aston Martin

  4. Opel představil ostrou verzi Astry s přídomkem GSe, těšit se můžeme na 225 koní

  5. Renault představí nový show car Renault 4

  6. Kia EV6 GT - nejvýkonnější Kia vstupuje na český trh

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud