Vzhledem ke své osvědčené odolnosti a přívětivosti k začínajícím jezdcům je CRF110F ztělesněním odkazu (který sahá téměř čtyři dekády zpět až k legendárnímu XR75) strojů značky Honda s čtyřtaktními motory, které jsou sice svými rozměry určeny pro děti, ale přitom nabízejí kompletní výbavu. V moderní době to znamená ekologický systém vstřikování paliva Keihin, bezspojkovou čtyřstupňovou poloautomatickou převodovku a elektrické startování tlačítkem.
Podvozek
Díky ergonomickému uspořádání a nízko umístěnému sedlu představuje CRF110F logický další krok pro mladé jezdce, kteří přecházejí z modelu CRF50F. CRF110F disponuje dvojitým páteřovým ocelovým rámem a stejně jako jeho menší sourozenec i vyztuženým kyvným ramenem, přičemž oba tyto prvky společně nabízejí vynikající rovnováhu tuhosti a komfortu. Konvenční teleskopická přední vidlice dodává jezdci jistotu, její zdvih činí 9,9 cm a společně s centrálním zadním tlumičem je tento malý motocykl schopen zvládat bez komplikací i větší nerovnosti.
Podobně jako všichni členové řady terénních strojů Honda CRF se i CRF110F hrdě hlásí ke svému původu. Ocelová palivová nádrž o objemu 4,5 litru s integrovaným palivovým čerpadlem a filtrem je před poškozením při případném pádu chráněna rámovou konstrukcí. Kapotáž inspirovaná modelem CRF450R navazuje na nízko položené sedlo (657 mm). Široká motokrosová řídítka jsou opatřena měkkým středovým chráničem a úzkými rukojeťmi, které jsou vhodné pro malé ruce. Multifunkční spínač na řídítkách zastává funkci startéru, indikace zapnutého zapalování (po otočení klíčem), informuje o stavu systému vstřikování paliva a zobrazuje také upozornění na nízký stav paliva v nádrži. Posledně jmenovaná kontrolka se rozsvítí, když v nádrži zbývá pouze 1 litr paliva.
Pro rok 2023 je model CRF110R dostupný v charakteristickém červeném provedení s výraznou grafikou, která odkazuje na rodokmen terénních strojů Honda.
Motor
Čtyřtaktní SOHC motor o objemu 109 cm3 v modelu CRF110F poskytuje hladký, snadno použitelný výkon, jenž je ideální pro začínající jezdce. Vrtání a zdvih motoru činí 50,0 x 55,6 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 9:1.
Systém elektronického vstřikování paliva Keihin poskytuje lineárně rostoucí výkon ve všech otáčkách a při každé poloze plynu, postupný přísun síly a minimalizuje jakékoliv nepříjemnosti, které by na začínající jezdce mohly číhat, takže ti si mohou naplno vychutnat radost z jízdy.
Nastavitelný omezovač plynu poskytuje majiteli stroje možnost přizpůsobit výkony stroje schopnostem jezdce.
CRF110F nabízí hladké řazení čtyřstupňové převodovky a jednoduše ovladatelnou automatickou spojku. K pohodlnému ovládání stroje přispívá elektrický startér, startovací páka pak slouží jako záloha.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.