Vzhledem ke své osvědčené odolnosti a přívětivosti k začínajícím jezdcům je CRF110F ztělesněním odkazu (který sahá téměř čtyři dekády zpět až k legendárnímu XR75) strojů značky Honda s čtyřtaktními motory, které jsou sice svými rozměry určeny pro děti, ale přitom nabízejí kompletní výbavu. V moderní době to znamená ekologický systém vstřikování paliva Keihin, bezspojkovou čtyřstupňovou poloautomatickou převodovku a elektrické startování tlačítkem.
Podvozek
Díky ergonomickému uspořádání a nízko umístěnému sedlu představuje CRF110F logický další krok pro mladé jezdce, kteří přecházejí z modelu CRF50F. CRF110F disponuje dvojitým páteřovým ocelovým rámem a stejně jako jeho menší sourozenec i vyztuženým kyvným ramenem, přičemž oba tyto prvky společně nabízejí vynikající rovnováhu tuhosti a komfortu. Konvenční teleskopická přední vidlice dodává jezdci jistotu, její zdvih činí 9,9 cm a společně s centrálním zadním tlumičem je tento malý motocykl schopen zvládat bez komplikací i větší nerovnosti.
Podobně jako všichni členové řady terénních strojů Honda CRF se i CRF110F hrdě hlásí ke svému původu. Ocelová palivová nádrž o objemu 4,5 litru s integrovaným palivovým čerpadlem a filtrem je před poškozením při případném pádu chráněna rámovou konstrukcí. Kapotáž inspirovaná modelem CRF450R navazuje na nízko položené sedlo (657 mm). Široká motokrosová řídítka jsou opatřena měkkým středovým chráničem a úzkými rukojeťmi, které jsou vhodné pro malé ruce. Multifunkční spínač na řídítkách zastává funkci startéru, indikace zapnutého zapalování (po otočení klíčem), informuje o stavu systému vstřikování paliva a zobrazuje také upozornění na nízký stav paliva v nádrži. Posledně jmenovaná kontrolka se rozsvítí, když v nádrži zbývá pouze 1 litr paliva.
Pro rok 2023 je model CRF110R dostupný v charakteristickém červeném provedení s výraznou grafikou, která odkazuje na rodokmen terénních strojů Honda.
Motor
Čtyřtaktní SOHC motor o objemu 109 cm3 v modelu CRF110F poskytuje hladký, snadno použitelný výkon, jenž je ideální pro začínající jezdce. Vrtání a zdvih motoru činí 50,0 x 55,6 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 9:1.
Systém elektronického vstřikování paliva Keihin poskytuje lineárně rostoucí výkon ve všech otáčkách a při každé poloze plynu, postupný přísun síly a minimalizuje jakékoliv nepříjemnosti, které by na začínající jezdce mohly číhat, takže ti si mohou naplno vychutnat radost z jízdy.
Nastavitelný omezovač plynu poskytuje majiteli stroje možnost přizpůsobit výkony stroje schopnostem jezdce.
CRF110F nabízí hladké řazení čtyřstupňové převodovky a jednoduše ovladatelnou automatickou spojku. K pohodlnému ovládání stroje přispívá elektrický startér, startovací páka pak slouží jako záloha.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?