Není lepší způsob, jak děti uvést do světa motocyklů, než CRF50F. Tento stroj kompaktních rozměrů je vybaven zábavným, avšak spolehlivým vzduchem chlazeným čtyřtaktním motorem o objemu 49 cm3 s automatickou spojkou, zatímco jeho 10palcová kola a nízké sedlo poskytují mladým jezdcům potřebnou jistotu při jejich startu na cestě do života plného motocyklových vzpomínek. Pro rok 2023 tento model získal novou grafiku, která jej neomylně řadí k větším modelům CRF250R a CRF450R.
Podvozek
Díky uspořádání navrženému pro děti a nízko položenému sedlu se začínající jezdci nemusí CRF50F obávat. Ocelový rám a vyztužené kyvné rameno nabízejí vynikající rovnováhu pevnosti a ovladatelnosti. Inverzní teleskopická vidlice se zdvihem 9,4 cm dodává mladému jezdci jistotu, v čemž jí sekunduje i centrální zadní tlumič. Výsledkem je zábavná a předvídatelná ovladatelnost. Úrovně odpružení a tlumení byly navrženy s důrazem na optimální komfort a pohlcování rázů.
Kola o rozměru 10 x 2,5 palce s náboji z hliníkové slitiny jsou vypletena 28 dráty a jsou obuta do širokých terénních pneumatik, jež zajišťují vynikající manévrovatelnost a hladkou jízdu.
Bubnové brzdy na předním i zadním kole zajišťují dostatek brzdného výkonu.
CRF50F se hrdě hlásí ke svému rodokmenu. S kapotáží inspirovanou modelem CRF450R, úzkým (11 cm) a nízko položeným (548 mm) sedlem a se štíhlou palivovou nádrží tento motocykl nabízí vynikající komfort a mobilitu širokému spektru mladých jezdců.
Motokrosová řídítka jsou uprostřed opatřena měkkým ochranným prvkem a kvalitními rukojeťmi, které zlepšují kontrolu nad strojem. Sklopné vroubkované stupačky nabízejí bezpečnou oporu i v blátivém terénu, plastové blatníky jsou pevné a odolné.
Pro rok 2023 je model CRF50R dostupný v charakteristickém červeném provedení s výraznou grafikou, která odkazuje na rodokmen terénních strojů Honda.
Motor
Pro nováčky v motocyklovém světě je hlavní prioritou zábava, zatímco rodiče obvykle kladou důraz na spolehlivost a snadné použití. Model CRF50F vyniká v obou směrech.
Čtyřtaktní SOHC motor o objemu 49 cm3 u CRF50F nabízí hladký a snadno využitelný výkon. Vrtání a zdvih jsou nastaveny na 39 x 41,4 mm, zatímco kompresní poměr 10 : 1 je zárukou dobrých výkonů a snadného startování pomocí nožní páky. 11mm pístový karburátor poskytuje jezdci výbornou odezvu a reakci na plyn v celém rozmezí otáček, zatímco nízká spotřeba paliva je zárukou více zábavy na každou nádrž.
Nastavitelný omezovač plynu přispívá k vyšší bezpečnosti jízdy a uzavřený systém odvětrávání klikové skříně chrání motorový olej před kontaminací.
CD zapalování je bezúdržbové a motor je pro maximální odolnost vybaven automatickým napínáním vačkového řetězu. Stálý převod je zajištěn odolným 420cm řetězem, který je spolehlivý a nenáročný na údržbu. Vzduchový filtr je snadno přístupný a omyvatelný.
CRF50F nabízí hladké řazení třístupňové převodovky a jednoduše ovladatelnou automatickou spojku. Ke klidné mysli přispívá také zapalování s klíčem a tichý a efektivní výfuk.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.