Není lepší způsob, jak děti uvést do světa motocyklů, než CRF50F. Tento stroj kompaktních rozměrů je vybaven zábavným, avšak spolehlivým vzduchem chlazeným čtyřtaktním motorem o objemu 49 cm3 s automatickou spojkou, zatímco jeho 10palcová kola a nízké sedlo poskytují mladým jezdcům potřebnou jistotu při jejich startu na cestě do života plného motocyklových vzpomínek. Pro rok 2023 tento model získal novou grafiku, která jej neomylně řadí k větším modelům CRF250R a CRF450R.
Podvozek
Díky uspořádání navrženému pro děti a nízko položenému sedlu se začínající jezdci nemusí CRF50F obávat. Ocelový rám a vyztužené kyvné rameno nabízejí vynikající rovnováhu pevnosti a ovladatelnosti. Inverzní teleskopická vidlice se zdvihem 9,4 cm dodává mladému jezdci jistotu, v čemž jí sekunduje i centrální zadní tlumič. Výsledkem je zábavná a předvídatelná ovladatelnost. Úrovně odpružení a tlumení byly navrženy s důrazem na optimální komfort a pohlcování rázů.
Kola o rozměru 10 x 2,5 palce s náboji z hliníkové slitiny jsou vypletena 28 dráty a jsou obuta do širokých terénních pneumatik, jež zajišťují vynikající manévrovatelnost a hladkou jízdu.
Bubnové brzdy na předním i zadním kole zajišťují dostatek brzdného výkonu.
CRF50F se hrdě hlásí ke svému rodokmenu. S kapotáží inspirovanou modelem CRF450R, úzkým (11 cm) a nízko položeným (548 mm) sedlem a se štíhlou palivovou nádrží tento motocykl nabízí vynikající komfort a mobilitu širokému spektru mladých jezdců.
Motokrosová řídítka jsou uprostřed opatřena měkkým ochranným prvkem a kvalitními rukojeťmi, které zlepšují kontrolu nad strojem. Sklopné vroubkované stupačky nabízejí bezpečnou oporu i v blátivém terénu, plastové blatníky jsou pevné a odolné.
Pro rok 2023 je model CRF50R dostupný v charakteristickém červeném provedení s výraznou grafikou, která odkazuje na rodokmen terénních strojů Honda.
Motor
Pro nováčky v motocyklovém světě je hlavní prioritou zábava, zatímco rodiče obvykle kladou důraz na spolehlivost a snadné použití. Model CRF50F vyniká v obou směrech.
Čtyřtaktní SOHC motor o objemu 49 cm3 u CRF50F nabízí hladký a snadno využitelný výkon. Vrtání a zdvih jsou nastaveny na 39 x 41,4 mm, zatímco kompresní poměr 10 : 1 je zárukou dobrých výkonů a snadného startování pomocí nožní páky. 11mm pístový karburátor poskytuje jezdci výbornou odezvu a reakci na plyn v celém rozmezí otáček, zatímco nízká spotřeba paliva je zárukou více zábavy na každou nádrž.
Nastavitelný omezovač plynu přispívá k vyšší bezpečnosti jízdy a uzavřený systém odvětrávání klikové skříně chrání motorový olej před kontaminací.
CD zapalování je bezúdržbové a motor je pro maximální odolnost vybaven automatickým napínáním vačkového řetězu. Stálý převod je zajištěn odolným 420cm řetězem, který je spolehlivý a nenáročný na údržbu. Vzduchový filtr je snadno přístupný a omyvatelný.
CRF50F nabízí hladké řazení třístupňové převodovky a jednoduše ovladatelnou automatickou spojku. Ke klidné mysli přispívá také zapalování s klíčem a tichý a efektivní výfuk.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?