Není lepší způsob, jak děti uvést do světa motocyklů, než CRF50F. Tento stroj kompaktních rozměrů je vybaven zábavným, avšak spolehlivým vzduchem chlazeným čtyřtaktním motorem o objemu 49 cm3 s automatickou spojkou, zatímco jeho 10palcová kola a nízké sedlo poskytují mladým jezdcům potřebnou jistotu při jejich startu na cestě do života plného motocyklových vzpomínek. Pro rok 2023 tento model získal novou grafiku, která jej neomylně řadí k větším modelům CRF250R a CRF450R.
Podvozek
Díky uspořádání navrženému pro děti a nízko položenému sedlu se začínající jezdci nemusí CRF50F obávat. Ocelový rám a vyztužené kyvné rameno nabízejí vynikající rovnováhu pevnosti a ovladatelnosti. Inverzní teleskopická vidlice se zdvihem 9,4 cm dodává mladému jezdci jistotu, v čemž jí sekunduje i centrální zadní tlumič. Výsledkem je zábavná a předvídatelná ovladatelnost. Úrovně odpružení a tlumení byly navrženy s důrazem na optimální komfort a pohlcování rázů.
Kola o rozměru 10 x 2,5 palce s náboji z hliníkové slitiny jsou vypletena 28 dráty a jsou obuta do širokých terénních pneumatik, jež zajišťují vynikající manévrovatelnost a hladkou jízdu.
Bubnové brzdy na předním i zadním kole zajišťují dostatek brzdného výkonu.
CRF50F se hrdě hlásí ke svému rodokmenu. S kapotáží inspirovanou modelem CRF450R, úzkým (11 cm) a nízko položeným (548 mm) sedlem a se štíhlou palivovou nádrží tento motocykl nabízí vynikající komfort a mobilitu širokému spektru mladých jezdců.
Motokrosová řídítka jsou uprostřed opatřena měkkým ochranným prvkem a kvalitními rukojeťmi, které zlepšují kontrolu nad strojem. Sklopné vroubkované stupačky nabízejí bezpečnou oporu i v blátivém terénu, plastové blatníky jsou pevné a odolné.
Pro rok 2023 je model CRF50R dostupný v charakteristickém červeném provedení s výraznou grafikou, která odkazuje na rodokmen terénních strojů Honda.
Motor
Pro nováčky v motocyklovém světě je hlavní prioritou zábava, zatímco rodiče obvykle kladou důraz na spolehlivost a snadné použití. Model CRF50F vyniká v obou směrech.
Čtyřtaktní SOHC motor o objemu 49 cm3 u CRF50F nabízí hladký a snadno využitelný výkon. Vrtání a zdvih jsou nastaveny na 39 x 41,4 mm, zatímco kompresní poměr 10 : 1 je zárukou dobrých výkonů a snadného startování pomocí nožní páky. 11mm pístový karburátor poskytuje jezdci výbornou odezvu a reakci na plyn v celém rozmezí otáček, zatímco nízká spotřeba paliva je zárukou více zábavy na každou nádrž.
Nastavitelný omezovač plynu přispívá k vyšší bezpečnosti jízdy a uzavřený systém odvětrávání klikové skříně chrání motorový olej před kontaminací.
CD zapalování je bezúdržbové a motor je pro maximální odolnost vybaven automatickým napínáním vačkového řetězu. Stálý převod je zajištěn odolným 420cm řetězem, který je spolehlivý a nenáročný na údržbu. Vzduchový filtr je snadno přístupný a omyvatelný.
CRF50F nabízí hladké řazení třístupňové převodovky a jednoduše ovladatelnou automatickou spojku. Ke klidné mysli přispívá také zapalování s klíčem a tichý a efektivní výfuk.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?