Tuningová firma Brabus představila rychlý a luxusně vybavený motorový člun s názvem Brabus Marine Shadow 300 Edition One. Nabízí motor V8 a obytnou kajutu.
Nejprve si řekneme něco o motoru. Shadow 300 Edition One používá závěsný lodní motor Mercury 300R V8 o objemu 4,6 litrů a výkonu 224 kW (305 koní). Díky němu, člun vážící 1800 kg, dosahuje rychlosti až 50 uzlů (93 km/h). Brabus se nechal slyšet, že design 7,6 metrů dlouhého člunu byl navržen tak, aby Shadow byl nejen rychlý v přímce, ale též hbitý při změně směru, a aby byl snadno ovladatelný.
Interiéru jasně dominuje červené prošívané čalounění. V obytné části je použita jemná kůže a je zde dostatek prostoru pro dvoulůžko, toaletu a zásobu vody. Na přání je možné nechat nainstalovat kuchyňku se dřezem a ledničkou.
Člun od Brabusu je vybaven dvěma 12 palcovými multifunkčními displeji, které obsahují výkonné navigační systémy. Audiosystém je od společnosti JL.
Výroba rychlého luxusního člunu od firmy Brabus Marine by se měla rozběhnout od léta tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?