Italská značka Maserati, která je součástí koncernu Stellantis, zveřejnila fotografie nadějného crossoveru jménem Grecale. K dostání bude v benzínových, naftových, hybridních i plně eektrických variantách.
Na zveřejněných promo fotkách je crossover maskovaný jen ve velmi malém množství. Kamuflážní polep má více reklamní charakter, než aby skutečně maskoval proporce vozu.
Podle plánů marketingového oddělení bylo na "kamuflážní fólii" aplikováno několik nápisů ve stylu „Vyberte si jeden z * jízdních režimů“ a nebo „Překvapte můj kufr objemem *** litrů“. Jak se bude blížit datum premiéry, odhalí se tyto informace ukryté pod hvězdičkami. Slavnostní premiéra proběhne 22. března.
Maserati Gracela má být přímým konkurentem vozů, jako jsou Mercedes-Benz GLC, Porsche Macan a BMW X3. Je tedy menší než jeho stájový kolega Levante. S ním však sdílí stylistické prvky, jakými jsou například sklon svažující se střechy a nebo tvar bočních oken. Přední maska s trojzubcem je oproti té u Levante decentnější a elegantnější.
Nové Maserati Grecale sdílí platformu s koncernovými sourozenci Alfou Romeo Giulia a Stelvio. Pod kapotou se objeví široká paleta motorů. K mání bude benzínové, naftové, hybridní i plně elektrické provedení.
Základem bude 2litrový přeplňovaný zážehový čtyřválec doplněný o 48voltový startér-generátor a malou baterii o celkovém výkonu 330 koní. Ve vrcholné verzi bude pod kapotou 3litrový twin-turbo V6 s ohromným výkonem 629 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?