Italská značka Maserati, která je součástí koncernu Stellantis, zveřejnila fotografie nadějného crossoveru jménem Grecale. K dostání bude v benzínových, naftových, hybridních i plně eektrických variantách.
Na zveřejněných promo fotkách je crossover maskovaný jen ve velmi malém množství. Kamuflážní polep má více reklamní charakter, než aby skutečně maskoval proporce vozu.
Podle plánů marketingového oddělení bylo na "kamuflážní fólii" aplikováno několik nápisů ve stylu „Vyberte si jeden z * jízdních režimů“ a nebo „Překvapte můj kufr objemem *** litrů“. Jak se bude blížit datum premiéry, odhalí se tyto informace ukryté pod hvězdičkami. Slavnostní premiéra proběhne 22. března.
Maserati Gracela má být přímým konkurentem vozů, jako jsou Mercedes-Benz GLC, Porsche Macan a BMW X3. Je tedy menší než jeho stájový kolega Levante. S ním však sdílí stylistické prvky, jakými jsou například sklon svažující se střechy a nebo tvar bočních oken. Přední maska s trojzubcem je oproti té u Levante decentnější a elegantnější.
Nové Maserati Grecale sdílí platformu s koncernovými sourozenci Alfou Romeo Giulia a Stelvio. Pod kapotou se objeví široká paleta motorů. K mání bude benzínové, naftové, hybridní i plně elektrické provedení.
Základem bude 2litrový přeplňovaný zážehový čtyřválec doplněný o 48voltový startér-generátor a malou baterii o celkovém výkonu 330 koní. Ve vrcholné verzi bude pod kapotou 3litrový twin-turbo V6 s ohromným výkonem 629 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.