Dnes byla světu představena vylepšená Toyota z dílen Gazoo Racing v podobě modelu GRMN. Ten je postaven na námi dobře známém Yarisu GR. Jaké přinesla novinka změny?
Jde o "limitku", což znamená, že vznikne pouhých 500 kusů. Je to ovšem diskutabilní, původně měl být totiž omezený počet vyrobených kusů i u klasického Yarisu GR.
Novinkou je také kratší zpřevodování 6 stupňového manuálu a dva volitelné pakety. "Circuit Package" a "Rally Package".
Zmizely zadní sedačky a místo nich přibyla konstrukce pro zvýšení torzní tuhosti vozu. Přední skořepinová sedadla jsou z dílen Recaro a nabízí boční airbagy a perfektní držení těla.
GRMN Circuit Package bude o 20 kilogramů lehčí (1260 kg) než klasický GR, oproti "standardnímu" GRMN váží o 10 kg více. Nabídne novou karbonovou kapotu, střechu a pořádné křídlo. Vůz bude nově o 3,5 centimetru delší, o 1 cm širší. Světlá výška o sice fous klesla, avšak celková výška vlivem spoileru vzrostla o 2 cm.
Výkon je stejný, jako u japonského GR - 200 kW, krouťák vzrostl na 390 Nm. Okruhový paket také nabízí nastavitelné tlumiče Bilstein, větší brzdy a nová 18 palcová kola.
Toyota Yaris GRMN Rally Package
Zájemci o vůz mají ode dneška přesně dva týdny na to, aby se přihlásili do tzv loterie o vůz. Vybere se náhodných 500 šťastlivců, kteří jej budou moci zakoupit.
Cena? Od 64 do 74 tisíc dolarů, v závislosti na vybrané specifikaci. Tedy zhruba od 1 375 000,- do 1 590 000,-
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.