Na CES 2022 byl odhalen koncepční vůz Cadillac InnerSpace, který navazuje na loňské koncepty PersonalSpace a SocialSpace. Nový InnerSpace je uváděn na trh jako „luxusní dvoumístný autonomní elektromobil“.
Cadillac InnerSpace se vyznačuje plně uzavřenou osvětlenou maskou chladiče lemovanou vertikálními LED světlomety. Dynamická silueta střechy dostala téměř vodorovné čelní sklo. Při nastupování nestačí pouze otevřít dveře, ale je nutné též zvednout část střechy. Pro snadnější nastupování se sedadla při otevírání dveří mírně natočí směrem ke dveřím. Mezi další neobvyklé prvky patří digitální zpětná zrcátka, masivní kola a šikmá záď bez oken.
Koncept byl také vybaven speciálně navrženými pneumatikami Goodyear, které místo oleje na ropné bázi používají jako hlavní složku sójový olej z rýžových slupek a oxid křemičitý. Pneumatiky jsou také vybaveny technologiemi SoundComfort a SightLine, které informují o tlaku, teplotě, zatížení a dalších faktorech.
Koncept je vybaven pohodlnými předními sedadly s výsuvnými stupačkami a panoramatickým LED displejem, který poskytuje funkci rozšířené reality, na kterém můžete sledovat filmy, hrát hry nebo surfovat po internetu. Pod předním panelem se ukrývá výsuvná přihrádka, do které lze uložit polštáře, přikrývky a přezůvky.
Cadillac nezveřejnil konkrétní informace o pohonném ustrojí, ale uvedl, že vůz postavený na platformě Ultium má rozmístěné bateriové moduly po celém vozidle, což má za následek maximalizování vnitřního prostoru. Tato flexibilita také dala designérům volnou ruku v možnosti návrhu elegantní karoserie.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.