Tamní ekologická iniciativa podporuje strategii města provozovat do roku 2030 výhradně bezemisní taxislužby. Odvětví taxislužeb je v Dánsku vnímáno jako klíčová hybná síla přechodu k ekologické mobilitě.
Taxislužba DRIVR na bázi mobilní aplikace je v tomto odvětví jedním z hlavních hybatelů přechodu k ekologičtější dopravě. Zákazníci již dlouho mohou vybírat mezi hybridy, elektromobily a vozy poháněnými vodíkem.
Mirai vypouští jen čistou vodu
Ve všech případech se jedná o model Toyota Mirai poháněný palivovými články, celosvětově první sériově vyráběný vůz na vodík, produkující za jízdy pouze čistou vodu.
Přechodem od černé nafty k zelenému vodíku lze podle Dánů zajistit tutéž kvalitu a flexibilitu služby, pouze bez škodlivých emisí.
„Velký počet nových vozů taxi podporuje nezbytný rozjezd vodíku v čerpacích stanicích, což je klíčový faktor rozvoje infrastruktury. A dále vozidla taxi jsou jakousi pojízdnou ukázkou technologie zeleného vodíku,“ říká Tejs Laustsen Jensen, generální ředitel společnosti Hydrogen Denmark.
V návaznosti na jednu z největších dánských veřejných soutěží na taxislužby si Kodaň vybrala společnost DRIVR s úkolem zajistit ad hoc taxislužbu pro celé město. To znamená, že děti s postižením, duševně handicapovaní občané, lidé směřující do nemocnice, zaměstnanci veřejné správy ve službě nebo i místní politici budou moci při cestování vozem taxi využívat plně bezemisní službu zajišťovanou vodíkovými automobily.
Toyota, která firmě DRIVR dodala přes 100 vodíkových automobilů, obecně zaznamenává v odvětví taxislužeb rostoucí zájem po vozech poháněných vodíkem.
Projekt na podporu dalšího rozvoje vodíkových řešení v dopravě napříč zeměmi EU přispěl k provozu i výstavbě vodíkových čerpacích stanic v Dánsku.