Toyota v Kodani společně s firmou DRIVR uvedla do provozu přes 100 vodíkových taxíků Toyota Mirai. Cílem dánské vlády je, aby od roku 2025 žádné nové vozy taxi neprodukovaly emise CO2. Od roku 2030 by pak měly být bezemisní všechny používané vozy taxi, podobně jako veřejná autobusová doprava.
Tamní ekologická iniciativa podporuje strategii města provozovat do roku 2030 výhradně bezemisní taxislužby. Odvětví taxislužeb je v Dánsku vnímáno jako klíčová hybná síla přechodu k ekologické mobilitě.
Taxislužba DRIVR na bázi mobilní aplikace je v tomto odvětví jedním z hlavních hybatelů přechodu k ekologičtější dopravě. Zákazníci již dlouho mohou vybírat mezi hybridy, elektromobily a vozy poháněnými vodíkem.
Mirai vypouští jen čistou vodu
Ve všech případech se jedná o model Toyota Mirai poháněný palivovými články, celosvětově první sériově vyráběný vůz na vodík, produkující za jízdy pouze čistou vodu.
Přechodem od černé nafty k zelenému vodíku lze podle Dánů zajistit tutéž kvalitu a flexibilitu služby, pouze bez škodlivých emisí.
„Velký počet nových vozů taxi podporuje nezbytný rozjezd vodíku v čerpacích stanicích, což je klíčový faktor rozvoje infrastruktury. A dále vozidla taxi jsou jakousi pojízdnou ukázkou technologie zeleného vodíku,“ říká Tejs Laustsen Jensen, generální ředitel společnosti Hydrogen Denmark.
V návaznosti na jednu z největších dánských veřejných soutěží na taxislužby si Kodaň vybrala společnost DRIVR s úkolem zajistit ad hoc taxislužbu pro celé město. To znamená, že děti s postižením, duševně handicapovaní občané, lidé směřující do nemocnice, zaměstnanci veřejné správy ve službě nebo i místní politici budou moci při cestování vozem taxi využívat plně bezemisní službu zajišťovanou vodíkovými automobily.
Toyota, která firmě DRIVR dodala přes 100 vodíkových automobilů, obecně zaznamenává v odvětví taxislužeb rostoucí zájem po vozech poháněných vodíkem.
Projekt na podporu dalšího rozvoje vodíkových řešení v dopravě napříč zeměmi EU přispěl k provozu i výstavbě vodíkových čerpacích stanic v Dánsku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.