Indický start-up Vazirani Automotive představil jednomístný super sport jménem Ekonk. Sami tvůrci o svém voze mluví jako o nejrychlejším indickém autě a nejlehčím elektromobilu na světě.
Ekonk je jednomístný spyder s již na první pohled dobře propracovanou aerodynamikou. Karoserie je z velké části vyrobena z uhlíkových vláken, což se velkou měrou podepsalo na úžasně nízké hmotnosti supersportu. Ten váží pouhých 738 kg a podle jeho tvůrců žádný jiný lehčí elektromobil prostě neexistuje. Pro srovnání můžeme uvést, že třeba takové malé Citigo iV je se svou váhou 1 235 kg téměř o půl tuny těžší než Ekonk.
O pohonu elektrického spyderu toho není moc známo. Ví se jen, že Ekonk má výkon 538 kW (732 koní), což dělá poměr výkon ku váze senzačních 1,008 kg na koně. Díky tomu dokáže indický supersport zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,54 s. Maximální rychlost ještě nebyla oficiálně stanovena, ale při testech na vysokorychlostní trati bylo naměřeno 309 km/h.
O kapacitě baterie a nebo délce nabíjení není nic známo. Co ovšem známo je, je neobvyklý způsob jejího chlazení. Není zde chlazení kapalinou, na které sází drtivá většina výrobců, nýbrž chlazení vzduchem, a to ne ledajak. Systém chlazení vyznala sama společnost Vazirani. Zjednodušeně lze princip jeho fungování popsat jako dýchání, díky kterému dochází k regulaci tepla. Inspirace tohoto řešení přišla ze světa zvířat.
Vazirani Automotive to se svým Ekonkem nebude mít jednoduché. O zákazníky se bude muset poprat s nedávno představeným Azani, které se s výkonem 1000 koní stalo prvním indickým hypersportem.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?