Indický start-up Vazirani Automotive představil jednomístný super sport jménem Ekonk. Sami tvůrci o svém voze mluví jako o nejrychlejším indickém autě a nejlehčím elektromobilu na světě.
Ekonk je jednomístný spyder s již na první pohled dobře propracovanou aerodynamikou. Karoserie je z velké části vyrobena z uhlíkových vláken, což se velkou měrou podepsalo na úžasně nízké hmotnosti supersportu. Ten váží pouhých 738 kg a podle jeho tvůrců žádný jiný lehčí elektromobil prostě neexistuje. Pro srovnání můžeme uvést, že třeba takové malé Citigo iV je se svou váhou 1 235 kg téměř o půl tuny těžší než Ekonk.
O pohonu elektrického spyderu toho není moc známo. Ví se jen, že Ekonk má výkon 538 kW (732 koní), což dělá poměr výkon ku váze senzačních 1,008 kg na koně. Díky tomu dokáže indický supersport zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,54 s. Maximální rychlost ještě nebyla oficiálně stanovena, ale při testech na vysokorychlostní trati bylo naměřeno 309 km/h.
O kapacitě baterie a nebo délce nabíjení není nic známo. Co ovšem známo je, je neobvyklý způsob jejího chlazení. Není zde chlazení kapalinou, na které sází drtivá většina výrobců, nýbrž chlazení vzduchem, a to ne ledajak. Systém chlazení vyznala sama společnost Vazirani. Zjednodušeně lze princip jeho fungování popsat jako dýchání, díky kterému dochází k regulaci tepla. Inspirace tohoto řešení přišla ze světa zvířat.
Vazirani Automotive to se svým Ekonkem nebude mít jednoduché. O zákazníky se bude muset poprat s nedávno představeným Azani, které se s výkonem 1000 koní stalo prvním indickým hypersportem.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?