Ruská automobilka UAZ na svých stránkách zveřejnila první informace o svém novém obytném voze na podvozku malého náklaďáčku UAZ Profi. K mání bude, jak s náhonem zadních kol, tak i jak je pro UAZ typický s pohonem všech čtyř kol.
Bydlík s technikou UAZ Profi měří na délku 6150 mm, široký je 1990 mm a na výšku měří 2500 mm. Rozvor náprav je pak nemalých 3500 mm. Obytná nástavba má nosnou klec vyrobenou z ocelových trubek, na které jsou přidělány vnějších plastové panely.
Na počítačových kresbách je vidět do obytného prostoru. V něm si můžeme všimnout, že v obytném UAZu se vyspí 4 osoby. Dvě na posteli pod stropem a další dvě osoby se vyspí pod nimi po sklopení sedačky. Dále je zde kuchyňský koutek se dřezem, plynovým vařičem a sklopným stolkem. Pro co největší soběstačnost a pohodlí na cestách je v UAZu též sprcha a toaleta. Déle si můžeme všimnout poměrně velké šatní skříně.
Pod kapotou UAZu Profi se nachází atmosférický čtyřválcový zážehový motor ZMZ o objemu 2,7 litru, jenž je naladěn na výkon 149 koní. Ten může být buď čistě na benzín a nebo ve dvoupalivové verzi na benzín a LPG. Přes manuální převodovku jsou poháněna pouze kola zadní nápravy. Za příplatek je možné objednat verzi s náhon na všechna čtyři kola.
Konkrétní cena a zahájení výstavy není doposud známo. Na tyto informace si prý máme zatím počkat.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?