Čtyři roky po uvedení na trh prochází světově úspěšné SUV ŠKODA KODIAQ rozsáhlou modernizací. Vůz přináší vylepšený, výraznější designový jazyk. Poprvé nabízí KODIAQ Matrix-LED přední světlomety a Top ergonomická přední sedadla s ventilací a masážní funkcí. Do široké nabídky úsporných motorů generace Evo patří také nový výkonnější motor TSI vrcholného sportovního modelu KODIAQ RS. Vůz, který může být na přání konfigurován jako sedmimístný, je dostupný ve výbavových stupních Ambition, Style a ve verzích L&K, SPORTLINE a RS.
Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Před čtyřmi lety přinesl KODIAQ do segmentu vozů SUV přednosti vozů ŠKODA, mezi které patří velkorysý prostor, mnoho prvků Simply Clever a vynikající poměr ceny a užitné hodnoty. Tyto přednosti nabízí samozřejmě také modernizovaná verze bestselleru značky ŠKODA. Model KODIAQ jsme dále vylepšili. Současná verze tak nyní nabízí vyšší úroveň komfortu, efektivnější motory a svěží, výrazný vzhled. Jsem přesvědčen, že modernizovaná verze naváže na úspěšný příběh vozu KODIAQ.“
Ještě výraznější vzhled, poprvé v nabídce na přání Matrix-LED přední světlometyModernizovaný model KODIAQ má vylepšený designový jazyk vozů SUV značky ŠKODA. Ve výbavových stupních Ambition a Style je součástí předního a zadního nárazníku lišta s hliníkovým dekorem, která dodává vozu robustní vzhled. K výraznějšímu designu přispívá rovněž nová přední část se vzpřímenější šestihrannou maskou chladiče. LED přední světlomety, které jsou součástí standadní výbavy, jsou užší a působí tak dynamičtějším dojmem. Poprvé ŠKODA KODIAQ nabízí na přání Matrix-LED přední světlomety. 19" kola z lehké slitiny Procyon a 20" kola z lehké slitiny Sagitarius vozu KODIAQ RS mají odnímatelné kryty, které vylepšují jejich aerodynamické vlastnosti. Speciální aerodynamická kola, nový přední a zadní nárazník a nový černě lakovaný střešní spoiler s finlety po stranách přispívají ke snížení odporu vzduchu.
Interiér šetrnější k životnímu prostředí, poprvé v nabídce na přání Top ergonomická přední sedadlaModerní vzhled interiéru dotvářejí nové dekorační lišty, nové kontrastní prošívání a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi. KODIAQ také poprvé nabízí na přání elektricky nastavitelná Top ergonomická přední sedadla s potahem z perforované kůže, ventilací a masážní funkcí, která jsou součástí komfort paketu Top. Pro výbavový stupeň Style jsou na přání dostupná ekologická sedadla s kvalitními potahy z trvale udržitelných veganských recyklovaných materiálů.
Exteriér: Nové offroadové designové prvky přinášejí robustnější vzhledDíky nové přídi, novým offroadovým designovým prvkům a šestihranné masce chladiče má nyní ŠKODA KODIAQ ještě robustnější vzhled. Ve výbavových stupních Ambition a Style má KODIAQ na předním a zadním nárazníku lišty s hliníkovým dekorem. Nové spoilery zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu a zajišťují součinitel odporu vzduchu cx od 0,31. LED přední světlomety, které jsou nyní užší než u předchůdce, jsou poprvé dostupné také v Matrix-LED verzi a zaručují výraznější vzhled. ŠKODA KODIAQ má rovněž nová kola z lehké slitiny o průměru až 20". Modely KODIAQ L&K a KODIAQ SPORTLINE mají specifický vzhled.
Interiér: Vyšší úroveň komfortu a trvale udržitelné materiályInteriér vozu KODIAQ byl znovu vylepšen a je nyní komfortnější, ergonomičtější a šetrnější k životnímu prostředí. Poprvé nabízí KODIAQ na přání Top ergonomická přední sedadla s ventilací a masážní funkcí. Pro výbavový stupeň Style jsou na přání dostupná ekologická sedadla s potahy z trvale udržitelných veganských materiálů. Nové dekorační lišty, nové kontrastní prošití a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi dodávají interiéru svěží vzhled.
Motory: Generace Evo nabízí nižší spotřebu a emiseŠKODA KODIAQ nabízí pět moderních úsporných motorů nové generace Evo koncernu Volkswagen. V rámci procesu Twin Dosing, který se objevuje u obou naftových motorů, jsou během úpravy výfukových plynů emise oxidů dusíku hluboko pod stanovenou normou. KODIAQ nabízí poprvé pro sportovní vrcholný model RS benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 180 kW (245 k).
ŠKODA KODIAQ nabízí dva naftové motory 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k), které se pojí se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. V nabídce jsou také tři benzinové motory. Motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) je jako jediný vybaven pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je dodávána automatická převodovka DSG. Ta je společně s pohonem všech kol součástí standardní výbavy u motoru 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) a 2,0 TSI o výkonu 180 kW (245 k) modelu KODIAQ RS. Všechny motory splňují emisní normu Euro 6d.
Bezpečnost: Asistovaná jízda a až devět airbagůModernizovaná ŠKODA KODIAQ nabízí vylepšené asistenční systémy a devět airbagů, což přispívá k maximální ochraně všech cestujících. Ochrana cestujících, která je k dispozici na přání, reaguje již předem na hrozící náraz, aby minimalizovala následky případné nehody. V závislosti na dané verzi sdružuje Asistovaná jízda 2.0 sedm, respektive osm asistenčních systémů, mezi které patří například Prediktivní tempomat, Adaptivní vedení v jízdním pruhu nebo vylepšená verze Rozpoznávání dopravních značek.
Konektivita: Moderní, digitální, s možností individuální konfiguraceŠKODA KODIAQ nabízí moderní infotainment systémy s digitálním DAB tunerem, velkými dotykovými displeji a rozsáhlými online službami včetně web rádia. Bolero, Amundsen a Columbus, které patří do třetí generace modulární platformy infotainmentu koncernu Volkswagen, jsou pomocí zabudované karty eSIM vždy online. Od výbavového stupně Style je součástí standardní výbavy virtuální kokpit s 10,25" displejem, který nabízí nové režimy zobrazení.
Simply Clever: Tradiční chytré prvkyNovým prvkem ve voze ŠKODA KODIAQ je integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla. Součástí standardní výbavy jsou však také tradiční Simply Clever prvky, mezi které patří například škrabka na ledve víčku palivové nádrže s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu pneumatik, držák parkovacích lístků na vnitřní straně A-sloupku a odkládací schránky ve výplni předních dveří včetně deštníku. ŠKODA KODIAQ nabízí celkem až 45 Simply Clever prvků.
Komfort na zadních sedadlech zvyšuje na přání dostupný ambientní paket, který obsahuje Paket pro spaní s dvěma velkými komfortními hlavovými opěrkami a přikrývkou, rolety zadních oken a další prvky výbavy, které zvyšují komfort na zadních sedadlech. K dispozici je také držák tabletu na hlavových opěrkách předních sedadel, který nabízí cestujícím vzadu další možnosti zábavy. Snadný přístup k zavazadlům umožňují elektricky ovládané páté dveře s virtuálním pedálem, které jsou dostupné na přání. Virtuální pedál otevírá páté dveře pohybem nohy pod zadním nárazníkem.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.