Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škoda představila modernizovaný Kodiaq
Škoda představila modernizovaný Kodiaq, foto: Škoda Auto
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 28. června 2021 23:53
Sdílej:

Čtyři roky po uvedení na trh prochází světově úspěšné SUV ŠKODA KODIAQ rozsáhlou modernizací. Vůz přináší vylepšený, výraznější designový jazyk. Poprvé nabízí KODIAQ Matrix-LED přední světlomety a Top ergonomická přední sedadla s ventilací a masážní funkcí. Do široké nabídky úsporných motorů generace Evo patří také nový výkonnější motor TSI vrcholného sportovního modelu KODIAQ RS. Vůz, který může být na přání konfigurován jako sedmimístný, je dostupný ve výbavových stupních Ambition, Style a ve verzích L&K, SPORTLINE a RS.

Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Před čtyřmi lety přinesl KODIAQ do segmentu vozů SUV přednosti vozů ŠKODA, mezi které patří velkorysý prostor, mnoho prvků Simply Clever a vynikající poměr ceny a užitné hodnoty. Tyto přednosti nabízí samozřejmě také modernizovaná verze bestselleru značky ŠKODA. Model KODIAQ jsme dále vylepšili. Současná verze tak nyní nabízí vyšší úroveň komfortu, efektivnější motory a svěží, výrazný vzhled. Jsem přesvědčen, že modernizovaná verze naváže na úspěšný příběh vozu KODIAQ.“

Ještě výraznější vzhled, poprvé v nabídce na přání Matrix-LED přední světlometyModernizovaný model KODIAQ má vylepšený designový jazyk vozů SUV značky ŠKODA. Ve výbavových stupních Ambition a Style je součástí předního a zadního nárazníku lišta s hliníkovým dekorem, která dodává vozu robustní vzhled. K výraznějšímu designu přispívá rovněž nová přední část se vzpřímenější šestihrannou maskou chladiče. LED přední světlomety, které jsou součástí standadní výbavy, jsou užší a působí tak dynamičtějším dojmem. Poprvé ŠKODA KODIAQ nabízí na přání Matrix-LED přední světlomety. 19" kola z lehké slitiny Procyon a 20" kola z lehké slitiny Sagitarius vozu KODIAQ RS mají odnímatelné kryty, které vylepšují jejich aerodynamické vlastnosti. Speciální aerodynamická kola, nový přední a zadní nárazník a nový černě lakovaný střešní spoiler s finlety po stranách přispívají ke snížení odporu vzduchu.

Interiér šetrnější k životnímu prostředí, poprvé v nabídce na přání Top ergonomická přední sedadlaModerní vzhled interiéru dotvářejí nové dekorační lišty, nové kontrastní prošívání a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi. KODIAQ také poprvé nabízí na přání elektricky nastavitelná Top ergonomická přední sedadla s potahem z perforované kůže, ventilací a masážní funkcí, která jsou součástí komfort paketu Top. Pro výbavový stupeň Style jsou na přání dostupná ekologická sedadla s kvalitními potahy z trvale udržitelných veganských recyklovaných materiálů.

Exteriér: Nové offroadové designové prvky přinášejí robustnější vzhledDíky nové přídi, novým offroadovým designovým prvkům a šestihranné masce chladiče má nyní ŠKODA KODIAQ ještě robustnější vzhled. Ve výbavových stupních Ambition a Style má KODIAQ na předním a zadním nárazníku lišty s hliníkovým dekorem. Nové spoilery zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu a zajišťují součinitel odporu vzduchu cx od 0,31. LED přední světlomety, které jsou nyní užší než u předchůdce, jsou poprvé dostupné také v Matrix-LED verzi a zaručují výraznější vzhled. ŠKODA KODIAQ má rovněž nová kola z lehké slitiny o průměru až 20". Modely KODIAQ L&K a KODIAQ SPORTLINE mají specifický vzhled.

Interiér: Vyšší úroveň komfortu a trvale udržitelné materiályInteriér vozu KODIAQ byl znovu vylepšen a je nyní komfortnější, ergonomičtější a šetrnější k životnímu prostředí. Poprvé nabízí KODIAQ na přání Top ergonomická přední sedadla s ventilací a masážní funkcí. Pro výbavový stupeň Style jsou na přání dostupná ekologická sedadla s potahy z trvale udržitelných veganských materiálů. Nové dekorační lišty, nové kontrastní prošití a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi dodávají interiéru svěží vzhled.

Motory: Generace Evo nabízí nižší spotřebu a emiseŠKODA KODIAQ nabízí pět moderních úsporných motorů nové generace Evo koncernu Volkswagen. V rámci procesu Twin Dosing, který se objevuje u obou naftových motorů, jsou během úpravy výfukových plynů emise oxidů dusíku hluboko pod stanovenou normou. KODIAQ nabízí poprvé pro sportovní vrcholný model RS benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 180 kW (245 k).

ŠKODA KODIAQ nabízí dva naftové motory 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k), které se pojí se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. V nabídce jsou také tři benzinové motory. Motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) je jako jediný vybaven pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je dodávána automatická převodovka DSG. Ta je společně s pohonem všech kol součástí standardní výbavy u motoru 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) a 2,0 TSI o výkonu 180 kW (245 k) modelu KODIAQ RS. Všechny motory splňují emisní normu Euro 6d.

Bezpečnost: Asistovaná jízda a až devět airbagůModernizovaná ŠKODA KODIAQ nabízí vylepšené asistenční systémy a devět airbagů, což přispívá k maximální ochraně všech cestujících. Ochrana cestujících, která je k dispozici na přání, reaguje již předem na hrozící náraz, aby minimalizovala následky případné nehody. V závislosti na dané verzi sdružuje Asistovaná jízda 2.0 sedm, respektive osm asistenčních systémů, mezi které patří například Prediktivní tempomat, Adaptivní vedení v jízdním pruhu nebo vylepšená verze Rozpoznávání dopravních značek.

Konektivita: Moderní, digitální, s možností individuální konfiguraceŠKODA KODIAQ nabízí moderní infotainment systémy s digitálním DAB tunerem, velkými dotykovými displeji a rozsáhlými online službami včetně web rádia. Bolero, Amundsen a Columbus, které patří do třetí generace modulární platformy infotainmentu koncernu Volkswagen, jsou pomocí zabudované karty eSIM vždy online. Od výbavového stupně Style je součástí standardní výbavy virtuální kokpit s 10,25" displejem, který nabízí nové režimy zobrazení.

Simply Clever: Tradiční chytré prvkyNovým prvkem ve voze ŠKODA KODIAQ je integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla. Součástí standardní výbavy jsou však také tradiční Simply Clever prvky, mezi které patří například škrabka na ledve víčku palivové nádrže s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu pneumatik, držák parkovacích lístků na vnitřní straně A-sloupku a odkládací schránky ve výplni předních dveří včetně deštníku. ŠKODA KODIAQ nabízí celkem až 45 Simply Clever prvků.

Komfort na zadních sedadlech zvyšuje na přání dostupný ambientní paket, který obsahuje Paket pro spaní s dvěma velkými komfortními hlavovými opěrkami a přikrývkou, rolety zadních oken a další prvky výbavy, které zvyšují komfort na zadních sedadlech. K dispozici je také držák tabletu na hlavových opěrkách předních sedadel, který nabízí cestujícím vzadu další možnosti zábavy. Snadný přístup k zavazadlům umožňují elektricky ovládané páté dveře s virtuálním pedálem, které jsou dostupné na přání. Virtuální pedál otevírá páté dveře pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.