Čtyři roky po uvedení na trh prochází světově úspěšné SUV ŠKODA KODIAQ rozsáhlou modernizací. Vůz přináší vylepšený, výraznější designový jazyk. Poprvé nabízí KODIAQ Matrix-LED přední světlomety a Top ergonomická přední sedadla s ventilací a masážní funkcí. Do široké nabídky úsporných motorů generace Evo patří také nový výkonnější motor TSI vrcholného sportovního modelu KODIAQ RS. Vůz, který může být na přání konfigurován jako sedmimístný, je dostupný ve výbavových stupních Ambition, Style a ve verzích L&K, SPORTLINE a RS.
Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Před čtyřmi lety přinesl KODIAQ do segmentu vozů SUV přednosti vozů ŠKODA, mezi které patří velkorysý prostor, mnoho prvků Simply Clever a vynikající poměr ceny a užitné hodnoty. Tyto přednosti nabízí samozřejmě také modernizovaná verze bestselleru značky ŠKODA. Model KODIAQ jsme dále vylepšili. Současná verze tak nyní nabízí vyšší úroveň komfortu, efektivnější motory a svěží, výrazný vzhled. Jsem přesvědčen, že modernizovaná verze naváže na úspěšný příběh vozu KODIAQ.“
Ještě výraznější vzhled, poprvé v nabídce na přání Matrix-LED přední světlometyModernizovaný model KODIAQ má vylepšený designový jazyk vozů SUV značky ŠKODA. Ve výbavových stupních Ambition a Style je součástí předního a zadního nárazníku lišta s hliníkovým dekorem, která dodává vozu robustní vzhled. K výraznějšímu designu přispívá rovněž nová přední část se vzpřímenější šestihrannou maskou chladiče. LED přední světlomety, které jsou součástí standadní výbavy, jsou užší a působí tak dynamičtějším dojmem. Poprvé ŠKODA KODIAQ nabízí na přání Matrix-LED přední světlomety. 19" kola z lehké slitiny Procyon a 20" kola z lehké slitiny Sagitarius vozu KODIAQ RS mají odnímatelné kryty, které vylepšují jejich aerodynamické vlastnosti. Speciální aerodynamická kola, nový přední a zadní nárazník a nový černě lakovaný střešní spoiler s finlety po stranách přispívají ke snížení odporu vzduchu.
Interiér šetrnější k životnímu prostředí, poprvé v nabídce na přání Top ergonomická přední sedadlaModerní vzhled interiéru dotvářejí nové dekorační lišty, nové kontrastní prošívání a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi. KODIAQ také poprvé nabízí na přání elektricky nastavitelná Top ergonomická přední sedadla s potahem z perforované kůže, ventilací a masážní funkcí, která jsou součástí komfort paketu Top. Pro výbavový stupeň Style jsou na přání dostupná ekologická sedadla s kvalitními potahy z trvale udržitelných veganských recyklovaných materiálů.
Exteriér: Nové offroadové designové prvky přinášejí robustnější vzhledDíky nové přídi, novým offroadovým designovým prvkům a šestihranné masce chladiče má nyní ŠKODA KODIAQ ještě robustnější vzhled. Ve výbavových stupních Ambition a Style má KODIAQ na předním a zadním nárazníku lišty s hliníkovým dekorem. Nové spoilery zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu a zajišťují součinitel odporu vzduchu cx od 0,31. LED přední světlomety, které jsou nyní užší než u předchůdce, jsou poprvé dostupné také v Matrix-LED verzi a zaručují výraznější vzhled. ŠKODA KODIAQ má rovněž nová kola z lehké slitiny o průměru až 20". Modely KODIAQ L&K a KODIAQ SPORTLINE mají specifický vzhled.
Interiér: Vyšší úroveň komfortu a trvale udržitelné materiályInteriér vozu KODIAQ byl znovu vylepšen a je nyní komfortnější, ergonomičtější a šetrnější k životnímu prostředí. Poprvé nabízí KODIAQ na přání Top ergonomická přední sedadla s ventilací a masážní funkcí. Pro výbavový stupeň Style jsou na přání dostupná ekologická sedadla s potahy z trvale udržitelných veganských materiálů. Nové dekorační lišty, nové kontrastní prošití a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi dodávají interiéru svěží vzhled.
Motory: Generace Evo nabízí nižší spotřebu a emiseŠKODA KODIAQ nabízí pět moderních úsporných motorů nové generace Evo koncernu Volkswagen. V rámci procesu Twin Dosing, který se objevuje u obou naftových motorů, jsou během úpravy výfukových plynů emise oxidů dusíku hluboko pod stanovenou normou. KODIAQ nabízí poprvé pro sportovní vrcholný model RS benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 180 kW (245 k).
ŠKODA KODIAQ nabízí dva naftové motory 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k), které se pojí se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. V nabídce jsou také tři benzinové motory. Motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) je jako jediný vybaven pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je dodávána automatická převodovka DSG. Ta je společně s pohonem všech kol součástí standardní výbavy u motoru 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) a 2,0 TSI o výkonu 180 kW (245 k) modelu KODIAQ RS. Všechny motory splňují emisní normu Euro 6d.
Bezpečnost: Asistovaná jízda a až devět airbagůModernizovaná ŠKODA KODIAQ nabízí vylepšené asistenční systémy a devět airbagů, což přispívá k maximální ochraně všech cestujících. Ochrana cestujících, která je k dispozici na přání, reaguje již předem na hrozící náraz, aby minimalizovala následky případné nehody. V závislosti na dané verzi sdružuje Asistovaná jízda 2.0 sedm, respektive osm asistenčních systémů, mezi které patří například Prediktivní tempomat, Adaptivní vedení v jízdním pruhu nebo vylepšená verze Rozpoznávání dopravních značek.
Konektivita: Moderní, digitální, s možností individuální konfiguraceŠKODA KODIAQ nabízí moderní infotainment systémy s digitálním DAB tunerem, velkými dotykovými displeji a rozsáhlými online službami včetně web rádia. Bolero, Amundsen a Columbus, které patří do třetí generace modulární platformy infotainmentu koncernu Volkswagen, jsou pomocí zabudované karty eSIM vždy online. Od výbavového stupně Style je součástí standardní výbavy virtuální kokpit s 10,25" displejem, který nabízí nové režimy zobrazení.
Simply Clever: Tradiční chytré prvkyNovým prvkem ve voze ŠKODA KODIAQ je integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla. Součástí standardní výbavy jsou však také tradiční Simply Clever prvky, mezi které patří například škrabka na ledve víčku palivové nádrže s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu pneumatik, držák parkovacích lístků na vnitřní straně A-sloupku a odkládací schránky ve výplni předních dveří včetně deštníku. ŠKODA KODIAQ nabízí celkem až 45 Simply Clever prvků.
Komfort na zadních sedadlech zvyšuje na přání dostupný ambientní paket, který obsahuje Paket pro spaní s dvěma velkými komfortními hlavovými opěrkami a přikrývkou, rolety zadních oken a další prvky výbavy, které zvyšují komfort na zadních sedadlech. K dispozici je také držák tabletu na hlavových opěrkách předních sedadel, který nabízí cestujícím vzadu další možnosti zábavy. Snadný přístup k zavazadlům umožňují elektricky ovládané páté dveře s virtuálním pedálem, které jsou dostupné na přání. Virtuální pedál otevírá páté dveře pohybem nohy pod zadním nárazníkem.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?