Značka Peugeot se rozhodla navázat na úspěch vozu Peugeot 308 v segmentu kompaktních hatchbacků. Model, jehož všech generací se prodalo více než 7 milionů kusů, a který získal 42 mezinárodních ocenění, včetně titulu Car Of The Year v roce 2014, nyní přichází ve zcela nové podobě.
Nový Peugeot 308 přináší intenzivně svůdný design a na první pohled potvrzuje posun k vyšším kategoriím produktů. Je hrdým nositelem nového loga značky. Z vozu vyzařuje dynamika a výrazná osobnost, díky celkové optimalizaci architektury se navíc zvětšila prostornost.
Nový Peugeot 308 je průkopníkem nových technologií. Je vybaven asistenčními systémy řízení poslední generace, novou verzí kabiny Peugeot i-Cockpit® a systémem i-Connect® Advanced, intuitivním, nejmodernějším online systémem infotainmentu.
Nový Peugeot 308 je ekologicky účinný, vybavený dokonalými aerodynamickými prvky a věrný strategii Power of Choice. Má v nabídce plug-in hybridní i spalovací motory, a to benzínové i naftové. V některých zemích lze nový Peugeot 308 zakoupit přes webové stránky značky. Online lze realizovat nákup nového vozu, výkup starého, financování i výběr místa dodání.
Intenzivní svůdnost
Nový Peugeot 308 mění morfologii a posiluje tak svou příslušnost k segmentu. Díky prodloužení rozvoru o 55 mm došlo k protažení siluety ve prospěch prostoru na zadních sedadlech, zatímco díky snížení výšky o 20 mm došlo k optickému prodlužení kapoty. Pro splnění cíle zlepšení aerodynamické účinnosti byla věnována velká pozornost optimalizaci architektury a lisování karoserie.
Karoserie nového Peugeotu 308 velmi zblízka kopíruje jeho strukturu. Patrné je to zejména na úrovni velmi výrazných blatníků, aniž by přitom došlo ke zvětšení rozchodu. Z jednoduchých hladkých boků vystupují ostré hrany nad předním a zadním kolem. Design bočních částí čerpá inspiraci v historii značky (Peugeot 205, 208, 308…), dynamiku jim dodávají změny tvaru vozu.
Při vytváření designu zadní části, která je strategická z hlediska aerodynamického výkonu, se vycházelo z optimálních bodů průchodu vzduchu u hatchbacku, které byly definovány pomocí aerodynamického tunelu. Charakteristická stylová linie, která protíná záď, se o tuto optimální aerodynamiku opírá, stejně jako splývající linie střechy, která si vyžádala výrazný dlouhý spojler. Ten je pro styl nového Peugeotu 308 charakteristický.
Nový Peugeot 308 je pevně zakořeněn v DNA značky Peugeot. Je smyslný a ostře vybroušený. Dokonale zapadá do světa dynamických reprezentativních vozů, k nimž se hlásí.
Nový znak značky Peugeot je umístěn na masce chladiče a zcela jí dominuje. Zvýrazňuje ho i mřížka, která se k němu postupně sbíhá. Radar sloužící asistenčním systémům řízení se dočkal vylepšení z hlediska vzhledu i technologií. Je ukrytý za znakem značky (technologie krytu radarové antény využívající indium, kompatibilní s radarovými vlnami), a ten je tak na masce chladiče zcela dominantní. Registrační značka se přesunula do spodní části.
Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Mají propracovaný štíhlý tvar a přispívají k dynamice a výraznému charakteru vozu. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. Tento světelný podpis dokonale zapadá do současného stylu vozů Peugeot, který je ve dne i v noci na první pohled rozpoznatelný. U verzí GT/GT Pack jsou Full LED světlomety ještě tenčí. Uvádějí Peugeot Matrix LED Technology, jejíž výsledkem je větší účinnost a bezpečnost v každodenním provozu.
Zadní světlomety využívají technologii Full LED. Mají podobu lvích drápů a vytvářejí tak moderní pro značku typický světelný podpis.
Techno Spirit: nový Peugeot i-Cockpit®
Peugeot i-Cockpit® se již stal součástí DNA značky. S každou generací je bohatší a modernější. V případě vozu Peugeot 308 byla vylepšena jeho ergonomie, kvalita, design i technologie a nabízí zcela nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect®.
Nový kompaktní volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení. Na ergonomickém a vyhřívaném volantu jsou seskupeny všechny ovládací prvky: rádio, média, telefon, asistenční systémy řízení.
Digitální přístrojový 10“ panel umístěný na úrovni očí je k dispozici od úrovně Active Pack, u GT je trojrozměrný. Panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (on-line navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie…), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.
Stavba přístrojové desky vozu nový Peugeot 308 vychází z principu „high-vent“, kdy jsou větráky umístěny těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění komfortu pro řidiče i posádku. Sériově montovaný 10" středový dotykový displej přirozeně splývá s celkovým objemem palubní desky. Je umístěný o něco níže než digitální přístrojový panel, a je tak blíže k dosahu řidiče.
Peugeot i-Connect a i-Connect Advanced
Nový systém infotainmentu nabízí každému podle jeho přání to nejlepší ze světa chytrých telefonů i ze světa automobilů. Ergonomický systém, který dokonale splňuje běžné každodenní potřeby, umožňuje každému řidiči definovat a uložit předvolby zobrazení, prostředí a nastavení (až 8 profilů).
Funkce zrcadlení je nyní bezdrátová a přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Středový 10" displej s vysokým rozlišením je plně a snadno přizpůsobitelný, lze u něj nastavit více oken s widgety nebo zástupci. Velmi snadno se používá a reaguje podobně jako tablet. Je tak snadné přesouvat různá menu pro notifikace nebo zobrazit seznam aplikací. Kdykoliv se lze přes tlačítko „Home“ vrátit na hlavní stránku, podobně jako na smartphonu. V horní části obrazovky se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní teplotě a klimatizaci, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas.
Kompletní technologický zážitek dovršuje Peugeot i-Connect Advanced s vysoce výkonnou a efektivní on-line navigací TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celé 10palcové obrazovce a aktualizuje se „over the air“. Jako každodenní spojenec pro větší bezpečnost a jednoduchost slouží povel „OK Peugeot“ s funkcí pro rozpoznávání hlasu, který zajišťuje přístup ve ke všem funkcím infotainmentu. Systém zahrnuje palubní dokumentaci i výukové programy a poskytuje tak pomoc při užívání vozu.
Perfect Fit: přirozeně úsporný
Nový Peugeot 308 je postaven na nové verzi multienergetické platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), díky níž je značka schopná nabízet komplexní řadu elektrifikovaných verzí včetně 100% elektrické. Již při uvedení modelu nový Peugeot 308 na trh jsou k dispozici dvě plug-in hybridní varianty. Platformu tvoří nové konstrukční prvky pro ještě větší účinnost, bezpečnost, potěšení z jízdy a pohodlí.
Nový Peugeot 308 mění morfologii, aby posílil svou příslušnost k segmentu:
délka se zvýšila na 436 cm (+11 cm); čelní sklo změnilo sklon a posunulo se dozadu; rozvor se zvětšil o 55 mm a dosahuje 267,5 cm, čímž se zlepšila prostornost ve druhé řadě; výška se snížila o 20 mm a činí 144 cm.
Objem zavazadlového prostoru je 412 litrů, z toho 28 litrů v odděleném prostoru pod kobercem. Po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout až 1 323 litrů.
Aerodynamika vozu nový Peugeot 308 je na velmi vysoké úrovni, Cx je 0,28 m² a SCx 0,62 m². Všechny více či méně viditelné části karoserie byly vylepšeny (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětný zrcátka, kryty podvozku atd.). Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu.
Pneumatiky nového Peugeotu 308 mají rozměry od 16 do 18 palců v kategoriích A a A + pro vynikající účinnost, a to vše v souladu s požadavky značky, pokud jde o příkladné jízdní vlastnosti.
Ústředním tématem vývoje byla ekologická účinnost. Nová platforma pomáhá u nového Peugeotu 308 snižovat spotřebu paliva a emise CO₂. Pro zlepšení vibračního komfortu byla tuhost karoserie optimalizována díky lepení konstrukčních prvků. Více než kdy jindy je potěšení z jízdy zapsáno přímo v genech tohoto nového modelu. Výsledkem je příkladná jízdní stabilita, špičkový jízdní komfort, vynikající potěšení z jízdy a vzhledem k poloměru otáčení 10,5 m i dokonalá ovladatelnost ve městě.
Příjemná a útulná atmosféra
Design sedadel vozu nový Peugeot 308 byl navržen s ohledem na pohodlí a zdůraznění kvality použitých materiálů, jejichž škálu tvoří nově vyvinutá nopkovaná látka, technická tkanina, Alcantara, reliéfní kůže a barevná kůže Nappa. Ve verzích GT jsou sedadla prošitá signaturní nití v odstínu Adamite, která se objevuje také na palubní desce, panelech dveří a polstrovaných podložkách na konzoli.
Přední sedadla získala označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken) oceňující ergonomii a rozsah nastavení. Mohou být také vybavena elektrickým desetibodovým nastavením se dvěma možnými uloženími do paměti. Obě přední obepínající sedadla mohou být za příplatek vybavena vyhříváním a masážním systémem s 8 kapsami a několika programy.
Perfect Fit: motory
V nabídce vozu nový Peugeot 308 jsou dva plug-in hybridní motory, které jsou symbolem strategie Power of Choice:
HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise od 26 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP);
HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise CO₂ od 25 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km (podle protokolu WLTP)7;
Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW.
Přibližné doby nabíjení:
přes Wall Box (32 A) 7,4 kW: plné nabití za 1 hod 55 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 3 hod 50 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7kW);
přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 7 hod 5 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7 kW).
Nový Peugeot 308 je nabízen s následujícími spalovacími motory s emisemi CO₂ od 117 g/km. Motory splňují nejnovější emisní normy Euro 6.
Benzínové tříválcové motory 1,2 l:
PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Dieselové čtyřválcové motory 1,5 l:
BlueHDI 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
BlueHDI 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.