Nový Peugeot 308 odhalen, osobitý a svůdný design, benzínový, naftový i hybridní pohon

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 18. března 2021, 20:08 Google+

Značka Peugeot se rozhodla navázat na úspěch vozu Peugeot 308 v segmentu kompaktních hatchbacků. Model, jehož všech generací se prodalo více než 7 milionů kusů, a který získal 42 mezinárodních ocenění, včetně titulu Car Of The Year v roce 2014, nyní přichází ve zcela nové podobě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 308

Peugeot 308 | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

Nový Peugeot 308 přináší intenzivně svůdný design a na první pohled potvrzuje posun k vyšším kategoriím produktů. Je hrdým nositelem nového loga značky. Z vozu vyzařuje dynamika a výrazná osobnost, díky celkové optimalizaci architektury se navíc zvětšila prostornost.

img-responsive

Peugeot 308 | foto: Peugeot ČR

Nový Peugeot 308 je průkopníkem nových technologií. Je vybaven asistenčními systémy řízení poslední generace, novou verzí kabiny Peugeot i-Cockpit® a systémem i-Connect® Advanced, intuitivním, nejmodernějším online systémem infotainmentu.

Nový Peugeot 308 je ekologicky účinný, vybavený dokonalými aerodynamickými prvky a věrný strategii Power of Choice. Má v nabídce plug-in hybridní i spalovací motory, a to benzínové i naftové. V některých zemích lze nový Peugeot 308 zakoupit přes webové stránky značky. Online lze realizovat nákup nového vozu, výkup starého, financování i výběr místa dodání.

Intenzivní svůdnost

Nový Peugeot 308 mění morfologii a posiluje tak svou příslušnost k segmentu. Díky prodloužení rozvoru o 55 mm došlo k protažení siluety ve prospěch prostoru na zadních sedadlech, zatímco díky snížení výšky o 20 mm došlo k optickému prodlužení kapoty. Pro splnění cíle zlepšení aerodynamické účinnosti byla věnována velká pozornost optimalizaci architektury a lisování karoserie. 

Karoserie nového Peugeotu 308 velmi zblízka kopíruje jeho strukturu. Patrné je to zejména na úrovni velmi výrazných blatníků, aniž by přitom došlo ke zvětšení rozchodu. Z jednoduchých hladkých boků vystupují ostré hrany nad předním a zadním kolem. Design bočních částí čerpá inspiraci v historii značky (Peugeot 205, 208, 308…), dynamiku jim dodávají změny tvaru vozu.

Při vytváření designu zadní části, která je strategická z hlediska aerodynamického výkonu, se vycházelo z optimálních bodů průchodu vzduchu u hatchbacku, které byly definovány pomocí aerodynamického tunelu. Charakteristická stylová linie, která protíná záď, se o tuto optimální aerodynamiku opírá, stejně jako splývající linie střechy, která si vyžádala výrazný dlouhý spojler. Ten je pro styl nového Peugeotu 308 charakteristický. 

Nový Peugeot 308 je pevně zakořeněn v DNA značky Peugeot. Je smyslný a ostře vybroušený. Dokonale zapadá do světa dynamických reprezentativních vozů, k nimž se hlásí.

Nový znak značky Peugeot je umístěn na masce chladiče a zcela jí dominuje. Zvýrazňuje ho i mřížka, která se k němu postupně sbíhá. Radar sloužící asistenčním systémům řízení se dočkal vylepšení z hlediska vzhledu i technologií. Je ukrytý za znakem značky (technologie krytu radarové antény využívající indium, kompatibilní s radarovými vlnami), a ten je tak na masce chladiče zcela dominantní. Registrační značka se přesunula do spodní části.

Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Mají propracovaný štíhlý tvar a přispívají k dynamice a výraznému charakteru vozu. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. Tento světelný podpis dokonale zapadá do současného stylu vozů Peugeot, který je ve dne i v noci na první pohled rozpoznatelný. U verzí GT/GT Pack jsou Full LED světlomety ještě tenčí. Uvádějí Peugeot Matrix LED Technology, jejíž výsledkem je větší účinnost a bezpečnost v každodenním provozu. 

Zadní světlomety využívají technologii Full LED. Mají podobu lvích drápů a vytvářejí tak moderní pro značku typický světelný podpis. 

img-responsive

Peugeot 308 | foto: Peugeot ČR

Techno Spirit: nový Peugeot i-Cockpit®

Peugeot i-Cockpit® se již stal součástí DNA značky. S každou generací je bohatší a modernější. V případě vozu Peugeot 308 byla vylepšena jeho ergonomie, kvalita, design i technologie a nabízí zcela nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect®.

Nový kompaktní volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení. Na ergonomickém a vyhřívaném volantu jsou seskupeny všechny ovládací prvky: rádio, média, telefon, asistenční systémy řízení. 

Digitální přístrojový 10“ panel umístěný na úrovni očí je k dispozici od úrovně Active Pack, u GT je trojrozměrný. Panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (on-line navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie…), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.

Stavba přístrojové desky vozu nový Peugeot 308 vychází z principu „high-vent“, kdy jsou větráky umístěny těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění komfortu pro řidiče i posádku. Sériově montovaný 10" středový dotykový displej přirozeně splývá s celkovým objemem palubní desky. Je umístěný o něco níže než digitální přístrojový panel, a je tak blíže k dosahu řidiče.

Peugeot i-Connect a i-Connect Advanced 

Nový systém infotainmentu nabízí každému podle jeho přání to nejlepší ze světa chytrých telefonů i ze světa automobilů. Ergonomický systém, který dokonale splňuje běžné každodenní potřeby, umožňuje každému řidiči definovat a uložit předvolby zobrazení, prostředí a nastavení (až 8 profilů).

Funkce zrcadlení je nyní bezdrátová a přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Středový 10" displej s vysokým rozlišením je plně a snadno přizpůsobitelný, lze u něj nastavit více oken s widgety nebo zástupci. Velmi snadno se používá a reaguje podobně jako tablet. Je tak snadné přesouvat různá menu pro notifikace nebo zobrazit seznam aplikací. Kdykoliv se lze přes tlačítko „Home“ vrátit na hlavní stránku, podobně jako na smartphonu. V horní části obrazovky se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní teplotě a klimatizaci, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas. 

Kompletní technologický zážitek dovršuje Peugeot i-Connect Advanced s vysoce výkonnou a efektivní on-line navigací TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celé 10palcové obrazovce a aktualizuje se „over the air“. Jako každodenní spojenec pro větší bezpečnost a jednoduchost slouží povel „OK Peugeot“ s funkcí pro rozpoznávání hlasu, který zajišťuje přístup ve ke všem funkcím infotainmentu.  Systém zahrnuje palubní dokumentaci i výukové programy a poskytuje tak pomoc při užívání vozu.

img-responsive

Peugeot 308 | foto: Peugeot ČR

Perfect Fit: přirozeně úsporný 

Nový Peugeot 308 je postaven na nové verzi multienergetické platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), díky níž je značka schopná nabízet komplexní řadu elektrifikovaných verzí včetně 100% elektrické. Již při uvedení modelu nový Peugeot 308 na trh jsou k dispozici dvě plug-in hybridní varianty. Platformu tvoří nové konstrukční prvky pro ještě větší účinnost, bezpečnost, potěšení z jízdy a pohodlí.

Nový Peugeot 308 mění morfologii, aby posílil svou příslušnost k segmentu:

délka se zvýšila na 436 cm (+11 cm); čelní sklo změnilo sklon a posunulo se dozadu; rozvor se zvětšil o 55 mm a dosahuje 267,5 cm, čímž se zlepšila prostornost ve druhé řadě; výška se snížila o 20 mm a činí 144 cm. 

Objem zavazadlového prostoru je 412 litrů, z toho 28 litrů v odděleném prostoru pod kobercem. Po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout až 1 323 litrů. 

Aerodynamika vozu nový Peugeot 308 je na velmi vysoké úrovni, Cx je 0,28 m² a SCx 0,62 m². Všechny více či méně viditelné části karoserie byly vylepšeny (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětný zrcátka, kryty podvozku atd.). Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu. 

Pneumatiky nového Peugeotu 308 mají rozměry od 16 do 18 palců v kategoriích A a A + pro vynikající účinnost, a to vše v souladu s požadavky značky, pokud jde o příkladné jízdní vlastnosti. 

Ústředním tématem vývoje byla ekologická účinnost. Nová platforma pomáhá u nového Peugeotu 308 snižovat spotřebu paliva a emise CO₂. Pro zlepšení vibračního komfortu byla tuhost karoserie optimalizována díky lepení konstrukčních prvků. Více než kdy jindy je potěšení z jízdy zapsáno přímo v genech tohoto nového modelu. Výsledkem je příkladná jízdní stabilita, špičkový jízdní komfort, vynikající potěšení z jízdy a vzhledem k poloměru otáčení 10,5 m i dokonalá ovladatelnost ve městě.

Příjemná a útulná atmosféra

Design sedadel vozu nový Peugeot 308 byl navržen s ohledem na pohodlí a zdůraznění kvality použitých materiálů, jejichž škálu tvoří nově vyvinutá nopkovaná látka, technická tkanina, Alcantara, reliéfní kůže a barevná kůže Nappa. Ve verzích GT jsou sedadla prošitá signaturní nití v odstínu Adamite, která se objevuje také na palubní desce, panelech dveří a polstrovaných podložkách na konzoli.

Přední sedadla získala označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken) oceňující ergonomii a rozsah nastavení. Mohou být také vybavena elektrickým desetibodovým nastavením se dvěma možnými uloženími do paměti. Obě přední obepínající sedadla mohou být za příplatek vybavena vyhříváním a masážním systémem s 8 kapsami a několika programy.

Perfect Fit: motory

V nabídce vozu nový Peugeot 308 jsou dva plug-in hybridní motory, které jsou symbolem strategie Power of Choice:

HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise od 26 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP);

HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise CO₂ od 25 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km (podle protokolu WLTP)7;

Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW.

 

img-responsive

Peugeot 308 | foto: Peugeot ČR

Přibližné doby nabíjení:

přes Wall Box (32 A) 7,4 kW: plné nabití za 1 hod 55 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);

přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 3 hod 50 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7kW);

přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 7 hod 5 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7 kW).  

Nový Peugeot 308 je nabízen s následujícími spalovacími motory s emisemi CO₂ od 117 g/km. Motory splňují nejnovější emisní normy Euro 6. 

Benzínové tříválcové motory 1,2 l:

PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,

PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,

PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

 

Dieselové čtyřválcové motory 1,5 l:

BlueHDI 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,

BlueHDI 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Vytisknout

Diskuze: Nový Peugeot 308 odhalen, osobitý a svůdný design, benzínový, naftový i hybridní pohon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Auta, lidé, klimatizace, nejde jen o komfort, ale i o zdraví

Ilustrační foto

Jak postupovat při nehodě v zahraničí a zkušenost se švýcarským lumpem

Peugeot e-208 GT

Test Peugeot e-208, lvíček na baterky

Harley Davidson

Nová generace Harley-Davidson Sportster

reklama

Doporučujeme

Pagani Huayra R

Brutální Pagani Huayra R oficiálně představena! 850 koní, 1050 kg a cenovka…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

  2. Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

  3. Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

  4. Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

  5. Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

  6. Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud