Trasa letošního ročníku soutěže historických automobilů The Winter Trial vede z Nizozemska přes Německo a Českou republiku do Rakouska. Měří 2 500 kilometrů. Startovní pole tvoří 57 posádek ze sedmi zemí. Jedna z rychlostní zkoušek vedla ve večerních hodinách i po trati Ecce Homo ve Šternberku. „Několikrát jsem odkládal foťák a na zledovatělé trati pomáhal tlačit prokluzující zadokolky,“ popsal autor fotografií Tom Havlásek.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?