Šéfmechanik motocyklového týmu Cardion AB Marrco Grana se v úterý ohradil proti spekulacím, které se šíří mezi příznivci motocyklového sportu v souvislosti s netradiční situací na startu nedělní Velké ceny San Marina třídy MotoGP a které se dotýkají pověsti týmu, za který jezdí Čech Karel Abraham.
Start závodu třídy MotoGP byl odložen, kvůli technickým potížím, které měl Karel Abraham s motocyklem Ducati Desmosedici GP12. "Ty byly způsobeny vadným těsněním ve spojkovém válci, přes které unikala hydraulická kapalina. Šlo o závadu na zcela nové součástce, která byla preventivně vyměněna v sobotu odpoledne poté, co se ten samý problém objevil na spojce našeho druhého motocyklu," uvedl Grana v tiskovém prohlášení spolupodepsaném Karlem Abrahamem starším, otcem jediného českého závodníka v nejprestižnější třídě motocyklového mistrovství světa.
"Bohužel, závada se projevila až během zaváděcího kola, kdy hladina kapaliny poklesla pod kritickou úroveň a spojka přestala pracovat. Následkem toho našemu jezdci po zařazení prvního rychlostního stupně před startem zahřívacího kola zhasnul motor," konstatoval Grana. Po roztlačení traťovými komisaři projel Abraham zahřívací kolo, přičemž při jízdě se závada nemohla projevit. Ta se opět projevila až na startu po zařazení jedničky, kdy motor opět zhasl. Abraham na to v souladu s regulemi upozornil race direction zdviženou rukou a startovací procedura byla těsně před startem přerušena. Český jezdec nemohl podle šéfmechanika příčinu závady během zaváděcího kola a zahřívacího kola nijak odhalit, vyhnout se jí, ani ji oddálit. "Stejně tak mechanici Cardion AB Motoracing nemohli předpokládat, že během jednoho víkendu dojde na dvou kusech stejné součástky dodávané Ducati Corse ke stejné závadě," tvrdí Grana.
Stáj českého jezdce současně v prohlášení lituje, že souvislosti s opakovanou startovní procedurou se objevily technické potíže týmu HRC na motocyklu Daniho Pedrosy. "Mezi závadou na motocyklu Ducati našeho týmu a touto nepříjemnou situací, která vyústila ve ztrátu pole position a posléze i v kolizi Daniho Pedrosy s Hectorem Barberou, není žádná přímá souvislost a Cardion AB Motoracing za ni nenese žádnou faktickou ani morální odpovědnost," prohlásil Karel Abraham starší. Jeho tým podle něj řešil vzniklou situaci "zcela v souladu s regulemi MotoGP, a není naší vinou, že ve vzniklé situaci došlo ke zmatkům, které vyústily v neúmyslné porušení pravidel ze strany HRC". "Náš tým a naši mechanici udělali vše pro to, aby byl motocykl stoprocentně připraven na závod. Je jen dílem náhody, že jsme dvakrát během víkendu měli problém se stejnou součástkou a bylo by zavádějící z toho vinit Karla Abrahama jako jezdce našeho týmu nebo mechaniky Cardion AB Motoracing," uvedl v tiskovém prohlášení šéfmechanik Cardion AB Grana. "My sami jsme v Misanu ztratili kvůli závadě šanci bojovat o další body do světového šampionátu, když jsme museli startovat na náhradním motocyklu z pit lane. Ten navíc měl další technickou závadu na brzdě, jejíž vinou došlo k úniku brzdové kapaliny na zadní kolo motocyklu a následně k pádu jezdce," dodal.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?