Šéfmechanik motocyklového týmu Cardion AB Marrco Grana se v úterý ohradil proti spekulacím, které se šíří mezi příznivci motocyklového sportu v souvislosti s netradiční situací na startu nedělní Velké ceny San Marina třídy MotoGP a které se dotýkají pověsti týmu, za který jezdí Čech Karel Abraham.
Start závodu třídy MotoGP byl odložen, kvůli technickým potížím, které měl Karel Abraham s motocyklem Ducati Desmosedici GP12. "Ty byly způsobeny vadným těsněním ve spojkovém válci, přes které unikala hydraulická kapalina. Šlo o závadu na zcela nové součástce, která byla preventivně vyměněna v sobotu odpoledne poté, co se ten samý problém objevil na spojce našeho druhého motocyklu," uvedl Grana v tiskovém prohlášení spolupodepsaném Karlem Abrahamem starším, otcem jediného českého závodníka v nejprestižnější třídě motocyklového mistrovství světa.
"Bohužel, závada se projevila až během zaváděcího kola, kdy hladina kapaliny poklesla pod kritickou úroveň a spojka přestala pracovat. Následkem toho našemu jezdci po zařazení prvního rychlostního stupně před startem zahřívacího kola zhasnul motor," konstatoval Grana. Po roztlačení traťovými komisaři projel Abraham zahřívací kolo, přičemž při jízdě se závada nemohla projevit. Ta se opět projevila až na startu po zařazení jedničky, kdy motor opět zhasl. Abraham na to v souladu s regulemi upozornil race direction zdviženou rukou a startovací procedura byla těsně před startem přerušena. Český jezdec nemohl podle šéfmechanika příčinu závady během zaváděcího kola a zahřívacího kola nijak odhalit, vyhnout se jí, ani ji oddálit. "Stejně tak mechanici Cardion AB Motoracing nemohli předpokládat, že během jednoho víkendu dojde na dvou kusech stejné součástky dodávané Ducati Corse ke stejné závadě," tvrdí Grana.
Stáj českého jezdce současně v prohlášení lituje, že souvislosti s opakovanou startovní procedurou se objevily technické potíže týmu HRC na motocyklu Daniho Pedrosy. "Mezi závadou na motocyklu Ducati našeho týmu a touto nepříjemnou situací, která vyústila ve ztrátu pole position a posléze i v kolizi Daniho Pedrosy s Hectorem Barberou, není žádná přímá souvislost a Cardion AB Motoracing za ni nenese žádnou faktickou ani morální odpovědnost," prohlásil Karel Abraham starší. Jeho tým podle něj řešil vzniklou situaci "zcela v souladu s regulemi MotoGP, a není naší vinou, že ve vzniklé situaci došlo ke zmatkům, které vyústily v neúmyslné porušení pravidel ze strany HRC". "Náš tým a naši mechanici udělali vše pro to, aby byl motocykl stoprocentně připraven na závod. Je jen dílem náhody, že jsme dvakrát během víkendu měli problém se stejnou součástkou a bylo by zavádějící z toho vinit Karla Abrahama jako jezdce našeho týmu nebo mechaniky Cardion AB Motoracing," uvedl v tiskovém prohlášení šéfmechanik Cardion AB Grana. "My sami jsme v Misanu ztratili kvůli závadě šanci bojovat o další body do světového šampionátu, když jsme museli startovat na náhradním motocyklu z pit lane. Ten navíc měl další technickou závadu na brzdě, jejíž vinou došlo k úniku brzdové kapaliny na zadní kolo motocyklu a následně k pádu jezdce," dodal.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?