Šéfmechanik motocyklového týmu Cardion AB Marrco Grana se v úterý ohradil proti spekulacím, které se šíří mezi příznivci motocyklového sportu v souvislosti s netradiční situací na startu nedělní Velké ceny San Marina třídy MotoGP a které se dotýkají pověsti týmu, za který jezdí Čech Karel Abraham.
Start závodu třídy MotoGP byl odložen, kvůli technickým potížím, které měl Karel Abraham s motocyklem Ducati Desmosedici GP12. "Ty byly způsobeny vadným těsněním ve spojkovém válci, přes které unikala hydraulická kapalina. Šlo o závadu na zcela nové součástce, která byla preventivně vyměněna v sobotu odpoledne poté, co se ten samý problém objevil na spojce našeho druhého motocyklu," uvedl Grana v tiskovém prohlášení spolupodepsaném Karlem Abrahamem starším, otcem jediného českého závodníka v nejprestižnější třídě motocyklového mistrovství světa.
"Bohužel, závada se projevila až během zaváděcího kola, kdy hladina kapaliny poklesla pod kritickou úroveň a spojka přestala pracovat. Následkem toho našemu jezdci po zařazení prvního rychlostního stupně před startem zahřívacího kola zhasnul motor," konstatoval Grana. Po roztlačení traťovými komisaři projel Abraham zahřívací kolo, přičemž při jízdě se závada nemohla projevit. Ta se opět projevila až na startu po zařazení jedničky, kdy motor opět zhasl. Abraham na to v souladu s regulemi upozornil race direction zdviženou rukou a startovací procedura byla těsně před startem přerušena. Český jezdec nemohl podle šéfmechanika příčinu závady během zaváděcího kola a zahřívacího kola nijak odhalit, vyhnout se jí, ani ji oddálit. "Stejně tak mechanici Cardion AB Motoracing nemohli předpokládat, že během jednoho víkendu dojde na dvou kusech stejné součástky dodávané Ducati Corse ke stejné závadě," tvrdí Grana.
Stáj českého jezdce současně v prohlášení lituje, že souvislosti s opakovanou startovní procedurou se objevily technické potíže týmu HRC na motocyklu Daniho Pedrosy. "Mezi závadou na motocyklu Ducati našeho týmu a touto nepříjemnou situací, která vyústila ve ztrátu pole position a posléze i v kolizi Daniho Pedrosy s Hectorem Barberou, není žádná přímá souvislost a Cardion AB Motoracing za ni nenese žádnou faktickou ani morální odpovědnost," prohlásil Karel Abraham starší. Jeho tým podle něj řešil vzniklou situaci "zcela v souladu s regulemi MotoGP, a není naší vinou, že ve vzniklé situaci došlo ke zmatkům, které vyústily v neúmyslné porušení pravidel ze strany HRC". "Náš tým a naši mechanici udělali vše pro to, aby byl motocykl stoprocentně připraven na závod. Je jen dílem náhody, že jsme dvakrát během víkendu měli problém se stejnou součástkou a bylo by zavádějící z toho vinit Karla Abrahama jako jezdce našeho týmu nebo mechaniky Cardion AB Motoracing," uvedl v tiskovém prohlášení šéfmechanik Cardion AB Grana. "My sami jsme v Misanu ztratili kvůli závadě šanci bojovat o další body do světového šampionátu, když jsme museli startovat na náhradním motocyklu z pit lane. Ten navíc měl další technickou závadu na brzdě, jejíž vinou došlo k úniku brzdové kapaliny na zadní kolo motocyklu a následně k pádu jezdce," dodal.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.