Motocyklový závodník Lukáš Pešek havaroval v úterý při testování v Albacete, kde se za dva týdny uskuteční čtvrtý podnik španělského šampionátu silničních motocyklů, zranění se ale vyhnul. Pešek o tom informoval v tiskové zprávě.
Peškův tým IAMT Factory Racing se vydal na okruh Albacete s cílem připravit motocykl třídy Moto2 na závod. Pešek v pondělí odkroužil první kilometry na dosud neznámem okruhu. „V pondělí jsem se seznamoval s tratí, která pro mě byla velkou neznámou. Po prvním dni jsme vyhodnotili data a připravili na úterý nějaké změny na podvozku. Od rána jsem jel o vteřinu rychleji,“ pochvaloval si Pešek, který však test nedokončil. „Chtěl jsem simulovat závodní jízdu, a tak mi tým natankoval plnou nádrž a já vyrazil vstříc k dvaceti okruhům. Když jsem v jedenáctém kole šel prudce na brzdy, utrhlo se řidítko. Zřejmě vada materiálu. Já spadl pod motorku a klouzal po asfaltu. Naštěstí se mi nic nestalo, ale je nejspíš hnutý rám a do motoru se dostal štěrk. Proto testy předčasně ukončíme,“ napsal ze Španělska český jezdec.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?