Motocyklového závodníka na silničních okruzích Karla Abrahama čeká důležitý životní krok, jako první český jezdec v historii vstoupí do mistrovství světa třídy MotoGP 20. března na okruhu Losail v Kataru. O své přípravě informoval v úterý v Praze na tiskové konferenci.
Jednadvacetiletý závodník se po sezonách ve třídách do 125 a 250 ccm pokusí prosadit v královské třídě Moto GP na stroji Ducati Desmodedici GP11. Do Kataru odlétá již ve středu a absolvuje před ostrým startem také dva testovací dny.
Abraham se zatím s novým motocyklem, který je poháněný vidlicovým čtyřválcem o obsahu 799 ccm s výkonem přes 200 koní, seznamoval v Malajsii na okruhu Sepang, kde absolvoval dvě třídenní testování a najezdil s ním téměř 1500 kilometrů. Nakonec se dostal svými časy i mezi nejlepší patnáctku většinou ostřílených jezdců v této třídě.
"MotoGP je prostě o něčem úplně jiném než dvěstěpadesátka. Síla motoru je tak obrovská, že na okruhu je potřeba volit zcela jinou stopu, bylo třeba změnit jezdecké návyky. Na motorce nás čeká ještě spousta práce, ale důležité je, abych se zlepšoval hlavně já. Základ máme dobrý a musíme všechno doladit. Věřím, že v Kataru budu rychlejší než v Malajsii, protože okruh Sepang nikdy motocyklům Ducati moc nesvědčil," prohlásil Karel Abraham na tiskové konferenci v pražském Národním technickém muzeu.
Jádro týmu AB Cardion Motoracing zůstalo stejné, otec Karla Abrahama si ponechal roli týmového manažera, přibyli pouze tři mechanici od firmy Ducati. Hlavním je Ital Marco Grana, asistovat mu bude jeho krajan Piero Berti, Francouz Yannis Maigret a dva Češi z dosavadní sestavy Martin Havlíček a Martin Nesvadba. "Firma Ducati nám poskytuje značnou podporu. Všichni jezdci na této značce mají k dispozici stejná telemetrická data, mechanici jsou velmi dobří a zkušení, záleží na tom, jak se nám podaří motorku nastavit a jak se s tím vším poperu já. Nemám v první sezoně velké oči, budu se hlavně hodně učit, ale velkou motivací je pro mě Valentino Rossi, který jede také na Ducati. Nevím, jak na tom po operaci ramene bude, ale kdyby se mi podařilo být někdy stejně rychlý jako on či rychlejší, bylo by to pro mě něco jako bonbónek," svěřil se Karel Abraham mladší.
Přes zimu na sobě Karel Abraham hodně zapracoval. "Musel jsem si ujasnit, jaké jsem dělal hlouposti, protože ve třídě MotoGP je každá chyba hodně drahá. Hodně jsem musel dělat na své kondici, posilovat, běhat, lézt na horolezecké stěně a podobně, protože závody na této úrovni jsou fyzicky nesmírně náročné. S kondicí z lehčích motocyklů se MotoGP jezdit nedá. Jak na tom jsem uvidím až v Kataru, protože jsem ještě nikdy neabsolvoval celý závod. Věřím, že jsme všichni na Katar dobře připraveni, udělali jsme maximum," dodal mladý jezdec týmu AB Cardion Motoracing.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?