Motocyklového závodníka na silničních okruzích Karla Abrahama čeká důležitý životní krok, jako první český jezdec v historii vstoupí do mistrovství světa třídy MotoGP 20. března na okruhu Losail v Kataru. O své přípravě informoval v úterý v Praze na tiskové konferenci.
Jednadvacetiletý závodník se po sezonách ve třídách do 125 a 250 ccm pokusí prosadit v královské třídě Moto GP na stroji Ducati Desmodedici GP11. Do Kataru odlétá již ve středu a absolvuje před ostrým startem také dva testovací dny.
Abraham se zatím s novým motocyklem, který je poháněný vidlicovým čtyřválcem o obsahu 799 ccm s výkonem přes 200 koní, seznamoval v Malajsii na okruhu Sepang, kde absolvoval dvě třídenní testování a najezdil s ním téměř 1500 kilometrů. Nakonec se dostal svými časy i mezi nejlepší patnáctku většinou ostřílených jezdců v této třídě.
"MotoGP je prostě o něčem úplně jiném než dvěstěpadesátka. Síla motoru je tak obrovská, že na okruhu je potřeba volit zcela jinou stopu, bylo třeba změnit jezdecké návyky. Na motorce nás čeká ještě spousta práce, ale důležité je, abych se zlepšoval hlavně já. Základ máme dobrý a musíme všechno doladit. Věřím, že v Kataru budu rychlejší než v Malajsii, protože okruh Sepang nikdy motocyklům Ducati moc nesvědčil," prohlásil Karel Abraham na tiskové konferenci v pražském Národním technickém muzeu.
Jádro týmu AB Cardion Motoracing zůstalo stejné, otec Karla Abrahama si ponechal roli týmového manažera, přibyli pouze tři mechanici od firmy Ducati. Hlavním je Ital Marco Grana, asistovat mu bude jeho krajan Piero Berti, Francouz Yannis Maigret a dva Češi z dosavadní sestavy Martin Havlíček a Martin Nesvadba. "Firma Ducati nám poskytuje značnou podporu. Všichni jezdci na této značce mají k dispozici stejná telemetrická data, mechanici jsou velmi dobří a zkušení, záleží na tom, jak se nám podaří motorku nastavit a jak se s tím vším poperu já. Nemám v první sezoně velké oči, budu se hlavně hodně učit, ale velkou motivací je pro mě Valentino Rossi, který jede také na Ducati. Nevím, jak na tom po operaci ramene bude, ale kdyby se mi podařilo být někdy stejně rychlý jako on či rychlejší, bylo by to pro mě něco jako bonbónek," svěřil se Karel Abraham mladší.
Přes zimu na sobě Karel Abraham hodně zapracoval. "Musel jsem si ujasnit, jaké jsem dělal hlouposti, protože ve třídě MotoGP je každá chyba hodně drahá. Hodně jsem musel dělat na své kondici, posilovat, běhat, lézt na horolezecké stěně a podobně, protože závody na této úrovni jsou fyzicky nesmírně náročné. S kondicí z lehčích motocyklů se MotoGP jezdit nedá. Jak na tom jsem uvidím až v Kataru, protože jsem ještě nikdy neabsolvoval celý závod. Věřím, že jsme všichni na Katar dobře připraveni, udělali jsme maximum," dodal mladý jezdec týmu AB Cardion Motoracing.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.