Karel Abraham: Budu se učit. Velkou motivací je pro mne Rossi

Karel Abraham: Budu se učit. Velkou motivací je pro mne Rossi
Karel Abraham: Budu se učit. Velkou motivací je pro mne Rossi, foto: www.karelabraham.com
XRot 9. března 2011 00:39
Sdílej:

Motocyklového závodníka na silničních okruzích Karla Abrahama čeká důležitý životní krok, jako první český jezdec v historii vstoupí do mistrovství světa třídy MotoGP 20. března na okruhu Losail v Kataru. O své přípravě informoval v úterý v Praze na tiskové konferenci.

Jednadvacetiletý závodník se po sezonách ve třídách do 125 a 250 ccm pokusí prosadit v královské třídě Moto GP na stroji Ducati Desmodedici GP11. Do Kataru odlétá již ve středu a absolvuje před ostrým startem také dva testovací dny.

Abraham se zatím s novým motocyklem, který je poháněný vidlicovým čtyřválcem o obsahu 799 ccm s výkonem přes 200 koní, seznamoval v Malajsii na okruhu Sepang, kde absolvoval dvě třídenní testování a najezdil s ním téměř 1500 kilometrů. Nakonec se dostal svými časy i mezi nejlepší patnáctku většinou ostřílených jezdců v této třídě.

"MotoGP je prostě o něčem úplně jiném než dvěstěpadesátka. Síla motoru je tak obrovská, že na okruhu je potřeba volit zcela jinou stopu, bylo třeba změnit jezdecké návyky. Na motorce nás čeká ještě spousta práce, ale důležité je, abych se zlepšoval hlavně já. Základ máme dobrý a musíme všechno doladit. Věřím, že v Kataru budu rychlejší než v Malajsii, protože okruh Sepang nikdy motocyklům Ducati moc nesvědčil," prohlásil Karel Abraham na tiskové konferenci v pražském Národním technickém muzeu.

Jádro týmu AB Cardion Motoracing zůstalo stejné, otec Karla Abrahama si ponechal roli týmového manažera, přibyli pouze tři mechanici od firmy Ducati. Hlavním je Ital Marco Grana, asistovat mu bude jeho krajan Piero Berti, Francouz Yannis Maigret a dva Češi z dosavadní sestavy Martin Havlíček a Martin Nesvadba. "Firma Ducati nám poskytuje značnou podporu. Všichni jezdci na této značce mají k dispozici stejná telemetrická data, mechanici jsou velmi dobří a zkušení, záleží na tom, jak se nám podaří motorku nastavit a jak se s tím vším poperu já. Nemám v první sezoně velké oči, budu se hlavně hodně učit, ale velkou motivací je pro mě Valentino Rossi, který jede také na Ducati. Nevím, jak na tom po operaci ramene bude, ale kdyby se mi podařilo být někdy stejně rychlý jako on či rychlejší, bylo by to pro mě něco jako bonbónek," svěřil se Karel Abraham mladší.

Přes zimu na sobě Karel Abraham hodně zapracoval. "Musel jsem si ujasnit, jaké jsem dělal hlouposti, protože ve třídě MotoGP je každá chyba hodně drahá. Hodně jsem musel dělat na své kondici, posilovat, běhat, lézt na horolezecké stěně a podobně, protože závody na této úrovni jsou fyzicky nesmírně náročné. S kondicí z lehčích motocyklů se MotoGP jezdit nedá. Jak na tom jsem uvidím až v Kataru, protože jsem ještě nikdy neabsolvoval celý závod. Věřím, že jsme všichni na Katar dobře připraveni, udělali jsme maximum," dodal mladý jezdec týmu AB Cardion Motoracing.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.