Motocyklového závodníka na silničních okruzích Karla Abrahama čeká důležitý životní krok, jako první český jezdec v historii vstoupí do mistrovství světa třídy MotoGP 20. března na okruhu Losail v Kataru. O své přípravě informoval v úterý v Praze na tiskové konferenci.
Jednadvacetiletý závodník se po sezonách ve třídách do 125 a 250 ccm pokusí prosadit v královské třídě Moto GP na stroji Ducati Desmodedici GP11. Do Kataru odlétá již ve středu a absolvuje před ostrým startem také dva testovací dny.
Abraham se zatím s novým motocyklem, který je poháněný vidlicovým čtyřválcem o obsahu 799 ccm s výkonem přes 200 koní, seznamoval v Malajsii na okruhu Sepang, kde absolvoval dvě třídenní testování a najezdil s ním téměř 1500 kilometrů. Nakonec se dostal svými časy i mezi nejlepší patnáctku většinou ostřílených jezdců v této třídě.
"MotoGP je prostě o něčem úplně jiném než dvěstěpadesátka. Síla motoru je tak obrovská, že na okruhu je potřeba volit zcela jinou stopu, bylo třeba změnit jezdecké návyky. Na motorce nás čeká ještě spousta práce, ale důležité je, abych se zlepšoval hlavně já. Základ máme dobrý a musíme všechno doladit. Věřím, že v Kataru budu rychlejší než v Malajsii, protože okruh Sepang nikdy motocyklům Ducati moc nesvědčil," prohlásil Karel Abraham na tiskové konferenci v pražském Národním technickém muzeu.
Jádro týmu AB Cardion Motoracing zůstalo stejné, otec Karla Abrahama si ponechal roli týmového manažera, přibyli pouze tři mechanici od firmy Ducati. Hlavním je Ital Marco Grana, asistovat mu bude jeho krajan Piero Berti, Francouz Yannis Maigret a dva Češi z dosavadní sestavy Martin Havlíček a Martin Nesvadba. "Firma Ducati nám poskytuje značnou podporu. Všichni jezdci na této značce mají k dispozici stejná telemetrická data, mechanici jsou velmi dobří a zkušení, záleží na tom, jak se nám podaří motorku nastavit a jak se s tím vším poperu já. Nemám v první sezoně velké oči, budu se hlavně hodně učit, ale velkou motivací je pro mě Valentino Rossi, který jede také na Ducati. Nevím, jak na tom po operaci ramene bude, ale kdyby se mi podařilo být někdy stejně rychlý jako on či rychlejší, bylo by to pro mě něco jako bonbónek," svěřil se Karel Abraham mladší.
Přes zimu na sobě Karel Abraham hodně zapracoval. "Musel jsem si ujasnit, jaké jsem dělal hlouposti, protože ve třídě MotoGP je každá chyba hodně drahá. Hodně jsem musel dělat na své kondici, posilovat, běhat, lézt na horolezecké stěně a podobně, protože závody na této úrovni jsou fyzicky nesmírně náročné. S kondicí z lehčích motocyklů se MotoGP jezdit nedá. Jak na tom jsem uvidím až v Kataru, protože jsem ještě nikdy neabsolvoval celý závod. Věřím, že jsme všichni na Katar dobře připraveni, udělali jsme maximum," dodal mladý jezdec týmu AB Cardion Motoracing.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.