Český motocyklista Karel Abraham se ve středu v průběhu druhého testovacího dne královské třídy MotoGP v malajském Sepangu zlepšil o víc než jednu vteřinu. Třídenní zkušební jízdy závodníků královské kubatury končí ve čtvrtek.
Abraham svůj úterní čas v prvních letošních oficiálních testech třídy MotoGP překonal a posunul se o jedno místo před Španěla Toniho Eliase, který za ním zaostal o 0,560 vteřiny. Zatímco v úterý dosáhl český motocyklista maxima 2:04,470, v úterý zvládl zajet okruh za 2:03,466. Na stroji Ducati Desmosedici GP11 zvládl rodák z Brna 47 kol.
\\\"Ráno to šlo výborně, odpoledne bylo velké vedro a pro všechny to bylo náročné,\\\" popsal Karel Abraham středeční test na svých oficiálních internetových stránkách. Jeho tým se po přechodu z třídy Moto2 stále seznamuje s novou technikou a pracuje na ideálním nastavení motorky. \\\"Doufám, že ve čtvrtek ráno budou zase výborné podmínky a časy ještě vylepšíme,\\\" věřil dvacetiletý jezdec.
Člen českého týmu Cardion AB Motoracing současně snížil ztrátu na nejrychlejšího jezdce testů v Sepangu, kterým je momentálně Dani Pedrosa ze Španělska. Ten zajel nejrychlejší kolo v čase 2:07,700 a o osm desetin překonal maximum úterního vítěze Austrana Casey Stonera.
Abraham má nyní na Pedrosu manko 2,696 vteřiny a na nejrychlejšího jezdce na motocyklu Ducati, kterým byl celkově desátý další Španěl Hector Barbera, ztratil 1,373 vteřiny. Devitinásobný světový šampion Valentino Rossi, který přešel po minulé sezoně k Ducati, zajel třináctý nejrychlejší čas. Abraham za ním zaostal o 0,896 vteřiny.
Poslední testovací den je na programu ve čtvrtek, poté se tým Cardion AB Motoracing vrací do Česka. Do Malajsie opět zamíří na další třídenní testování na konci února.
Výsledky druhého testovacího dne třídy MotoGP na okruhu v Sepangu:
Pořadí: 1. Pedrosa (Šp./Honda) 2:00,770, 2. Stoner (Aus./Honda) +0,664, 3. Spies (USA/Yamaha) +0,738, 4. Dovizioso +0,742, 5. Simoncelli (oba It./Honda) +0,752 42, 6. Aojama (Jap./Honda) +0,764, 7. Lorenzo (Šp./Yamaha) +0,793, ...13. Rossi (It./Ducati) +1,827, 17. ABRAHAM (ČR/Ducati) +2,696.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?