Úřadující mistr světa ve třídě MotoGP Jorge Lorenzo ze Španělska se rozhodl namísto s číslem 99 závodit v příští sezoně s jedničkou. Podle nedělní informace agentury Reuters ho k tomu vedly jak sportovní, tak umělecké důvody.
Světový šampion má v MotoGP tradičně možnost vzít si jedničku, ne všichni tak však činí, protože jsou zvyklí na jiná čísla. \"Jsem na sebe nesmírně hrdý, protože jsem musel tvrdě pracovat, abych si toto právo vydobyl,\" uvedl Lorenzo v tiskovém prohlášení týmu Yamaha.
\"Mám také trochu štěstí. S jedničkou si mohu pohrát, protože moje iniciály jsou JL, což jde s číslem 1 dobře dohromady. Kdybych se jmenoval jinak, bylo by to složitější,\" domnívá se Španěl. \"Na své dosavadní číslo 99 ale rozhodně nezapomenu. Nechám si ho vyšít na nějakou část kombinézy, je to srdeční záležitost. Nebylo snadné se ho vzdát, ale když jsem dostal tu jedinečnou možnost sáhnout po jedničce, musel jsem ji využít,\" ozřejmil.
Nová sezona mistrovství světa silničních motocyklů startuje 20. března v Kataru.Foto: MotoGP.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?